لوکزامبورگ ،وسایل نقلیه‌ی عمومی را رایگان کرد - تکفارس 
لوکزامبورگ ،وسایل نقلیه‌ی عمومی را رایگان کرد - تکفارس 
لوکزامبورگ ،وسایل نقلیه‌ی عمومی را رایگان کرد - تکفارس 

لوکزامبورگ ،وسایل نقلیه‌ی عمومی را رایگان کرد

امیر مریخ
۱۷ آذر ۱۳۹۷ - 18:30
لوکزامبورگ ،وسایل نقلیه‌ی عمومی را رایگان کرد - تکفارس 

ملت کوچک اروپایی لوکزامبورگ امروز خود را با این خبر خوشحال کنند در کانون توجه جامعه‌ی جهانی قرار داده اند. در ادامه‌ی خبر با ما همراه باشید.

در روز چهارشنبه نخست وزیر این کشور، آقای ژاویر بیتل (Xavier Bettel)، برای دومین بار به عنوان نخست وزیر لوکسامبورگ منتسب شد. در زمانی که کمپین انتخاباتی برای دوره‌ی دوم حاکمیت در جریان بود، ائتلاف حاکم آقای بیتل برنامه‌ای را برای دوره‌ی جدید تدارک دید که لوکزامبورگ را به طور کامل از هر کشور دیگر جهان مجزا می‌کرد و هم اکنون ما شاهد عمل به این وعده هستیم(!) آن‌ها در کمپین تبلیغاتی خود اعلام کرده بودند که این کشور تا  تاریخ تابستان ۲۰۱۹،به طور کامل آزاد از هر گونه هزینه‌ای برای حمل و نقل عمومی خواهد شد و شهروندان این کشور کوچک دیگر نیازی به داشتن پول خرد در جیبشان برای پرداخت به رانندگان نخواهند بود.

یکی از دلایل گرفتن چنین تصمیمی، کمک به التیام ترافیک وحشتزای این کشور است، مسئولان لوکزامبورگ به این ایده اعتقاد دارند که حذف کامل هزینه‌ها از روی دوش شهروندان در زمینه‌ی حمل و نقل عمومی می‌تواند حلال مشکل ترافیکی این کشور باشد. لوکزامبورگ در تقسیم بندی‌‌‌‌های جغرافیایی یکی از کوچکترین کشورهای جهان به حساب می‌آید و جمعیت کلی این کشور حتی از مقدار افراد موجود در یک استان معمولی ایران نیز کمتر است و به این ترتیب افراد کمی درون مرزهای این کشور زندگی می‌کنند. به عبارت دیگر، لوکسامبورگ یک کشور بسیار بسیار کوچک است – اما در واقعیت کوچک بودن این کشور تا به حال هیچ کمکی به جلوگیری از مشکل بزرگ ترافیکی آن نکرده است.

لوکزامبورگ دارای بالاترین نسبت خودرو نسبت به هر شهروند کشور، در سطح کشور‌های حاضر در اتحادیه اروپا است: طبق آمار در این کشور به ازای هر ۱۰۰۰ نفر ۶۶۲ اتومبیل در شریان‌های ارتباطی این کشور در حال حرکت هستند. بخشی از این معضل به این دلیل است که به طور روزانه تقریبا ۲۰۰،۰۰۰ نفر از کشورهای همسایه فرانسه، بلژیک و آلمان برای کار به لوکزامبورگ رفت و آمد می‌کنند و این عبور مرور شهروندان خارجی هر روز جمعیت شهر پایتخت لوکسامبورگ را به پنج برابر حالت عادی خود افزایش می‌دهد.

امید است که از بین بردن تمام هزینه‌های مربوط به قطارهای عمومی، تراموا و اتوبوس‌های درون و بیرون شهری، افراد بیشتری را برای استفاده از این خدمات تشویق کند. این راه حل و چاره‌ی اتخاذ شده توسط مسئولان کشور لوکزامبورگ نه تنها می‌تواند معضل ترافیکی به وجود آمده به وسیله‌ی اتوموبیل‌های شخصی را کاهش دهد، بلکه این اقدام برای محیط زیست نیز بهتر خواهد بود و شهروندان را از حجم سرب و آلودگی که هر روزه روانه‌ی سیستم تنفسی خود می‌کنند، تا حد زیادی نجات خواهد داد.

مجددا این نکته را ذکر می‌کنیم که لوکزامبورگ کشور کوچکی است، بنابراین این ابتکار مطمئنا قابل تعمیم برای مکان‌های دیگر نخواهد بود و باید برای حل مسئله این اپیدمی جهانی که دامن گیر همه‌ی جوامع پیشرفته شده است، به فکر یک راه حل دیگر باشیم و مسلما این راه حل کافی و مناسب نخواهد بود. با این حال، اگر مسافران در کشور‌های دیگر تصمیم بگیرند تا دولت را مجاب به رایگان کردن حمل و نقل عمومی کنند، دولت‌ها ارزش و اهمیت این کار را به خوبی درک کرده و رهرو اقدامی که امروز در لوکزامبورگ به وقوع پیوست، اقدامات مشابه و متناسب با کشور خود را اتخاذ می‌کنند. با این کار همچنین استهلاک خودرو‌های شخصی به حداقل ممکن کاهش پیدا می‌کند و همچنین با کاهش صرف هزینه‌های پرداخت شده در جهت بازسازی فضای سبز اسیب دیده به علت آلودگی‌های موجود در هوای شهر‌های پر جمعیت، این برنامه از هر نظر منفعت بار و قابل احترام است. شما در مورد این خبر چه فکر می‌کنید؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید