اسکوتر برقی سبک که در کم‌تر از ۲ ثانیه جمع می‌شود - تکفارس 
اسکوتر برقی سبک که در کم‌تر از ۲ ثانیه جمع می‌شود - تکفارس 
اسکوتر برقی سبک که در کم‌تر از ۲ ثانیه جمع می‌شود - تکفارس 

اسکوتر برقی سبک که در کم‌تر از ۲ ثانیه جمع می‌شود

مصطفی اسماعیلیان
۶ مهر ۱۳۹۷ - 14:00
اسکوتر برقی سبک که در کم‌تر از ۲ ثانیه جمع می‌شود - تکفارس 

چه دوچرخه‌ی هوشمند و چه اسکوتر برقی، همیشه یکی از مشکلات اینگونه دستگاه‌های هوشمند، اندازه‌ و سختی در جابجایی آن‌ها است. هرچقدر اندازه‌ی این دستگاه‌ها بزرگ‌تر باشد، دشوار‌تر می‌توان آن‌ها را حمل کرد و حتی در بعضی شرایط نمی‌توان جای پارک مناسبی در سطح شهر برای اینگونه وسایل یافت. اگر فضای محل زندگیتان کوچک باشد و یا محل کار شما جای پارک ایمنی نداشته باشد، این مشکلات می‌توانند بیش‌از پیش تشدید پیدا کنند. خوشبختانه، محققان خلاقی با ساخت اسکوتر برقی به نام ارموUrmo) دست به کار شدند تا با طراحی هوشمندانه‌ی اسکوتر چاره‌ای مناسب برای این گونه مشکلات پیدا کنند. با تکفارس همراه باشید.

سرعت این اسکوتر در زمان استفاده به ۱۴ کیلومتر بر ساعت خواهد رسید و تا محدوده‌ی ۱۹ کیلومتر توانایی طی کردن مسیر را دارد و زمانی که تصمیم به عدم استفاده‌ از این اسکوتر بگیرید، در کمتر از چند ثانیه از طرفین جمع خواهد شد و به راحتی می‌توانید آن را با خود حمل کنید.

فلیکس بالندت، مدیر ارشد پروژه‌ی ارمو، در این باره گفت:

مکانیزم جمع‌شدن از ویژگی‌های کلیدی اسکوتر ارمو است.

تنها با بالا بردن دسته‌ی اسکوتر، ارمو به‌طور خودکار جمع خواهد شد. این سبک طراحی، سادگی و کارآمدی را به‌طور همزمان به کاربر ارائه می‌دهد. نکته‌ی مهم در خلاقیت این اسکوتر این است که مفاصل حرکتی طوری طراحی شده‌اند تا در حالت باز نیازی به قفل‌کردن مکانیزم نباشد. ما برای کنترل تِلرانس، تعداد مفاصل دستگاه را کاهش دادیم و از مواد باکیفیتی همچون فیبر کربن و آلمینیوم استفاده کردیم. از این رو تنها دو اتصال در زیر اسکوتر باعث می‌شود که دستگاه در هنگام رانندگی به صورت عمودی قرار گیرد.

اسکوتر برقی سبک که در کم‌تر از ۲ ثانیه جمع می‌شود - تکفارس 

سازندگان ارمو، کار خود را دو سال و نیم پیش در گاراژ کوچکی در آلمان شروع کردند. طی این سال‌ها چهار نمونه‌ی اولیه از اسکوتر ساخته شد و بالغ بر ده نفر به این پروژه ملحق شدند که شامل متخصصانی است که برای برندهای معروفی همچون شرکت Tesla، BMW، Rimac و همینطور سازنده‌ی اولین هایپرخودروی دنیا می‌شود. نتیجه‌ی این همکاری محصولی شیک و ارزشمند است که از مواد اولیه‌ی باکیفیت ساخته شده است. محصولی که چرخ‌های ۳۵ سانتی‌متری تاشو تا وزن ۶ کیلوگرمی اسکوتر، همگی طوری طراحی شده‌اند تا سادگی هرچه بیش‌تری را برای کاربر فراهم کنند. علاوه بر این، هدایت اسکوتر ارمو به راحتی با استفاده از خم شدن به سمت جلو و عقب و یا استفاده‌ از فرمان دستی هوشمند امکان‌پذیر است.

تیم سازندگان قصد دارد تا اسکوتر را در اواخر سال با قیمت ۱,۱۶۴ دلار به بازار عرضه کند. امیدواریم در سال ۲۰۱۹ با استفاده از این محصول، رفت و آمد رضایت بخش‌تری را به تجربه کنیم.

نظر شما کاربران تکفارس در مورد این اسکوتر برقی چیست؟ دیدگاه خود را برای ما درمیان بگذارید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید