گنجینه‌ای قدیمی از فلاپی دیسک‌ها در ISS یافت شد - تکفارس 
گنجینه‌ای قدیمی از فلاپی دیسک‌ها در ISS یافت شد - تکفارس 
گنجینه‌ای قدیمی از فلاپی دیسک‌ها در ISS یافت شد - تکفارس 

گنجینه‌ای قدیمی از فلاپی دیسک‌ها در ISS یافت شد

امیر مریخ
۳ آذر ۱۳۹۷ - 11:00
گنجینه‌ای قدیمی از فلاپی دیسک‌ها در ISS یافت شد - تکفارس 

ایستگاه بین المللی فضایی ظاهرا نیاز به فراهم کردن یک انباری برای خود دارد! فضانورد آژانس فضایی اروپا، الکساندر گروست (Alexander Gerst)، در حال حاضر در محل اقامت در ایستگاه بین المللی فضایی است، و باید به اطلاعتان برسانیم که او به تازگی یک گنجینه کهنه از فلاپی دیسک‌های قدیمی را کشف کرده است که در یکی از قفسه های موجود در این ایستگاه قرار گرفته بود.

ایستگاه بین المللی فضایی یا ISS اخیرا سالگرد ۲۰ سالگی خود را در تاریخ ۲۰ نوامبر جشن گرفته است. همانطور که توسط خبرگزاری CNET مشخص شد، آقای Gerst یک عکس از این فن آوری باستانی (!) را در طی توییتی پست کرده است، او در طی این توییت که در حساب شخصی توییتر خودش پست شده است، ضمن تصویر فلاپی دیسک‌ها، ابراز داشت:

من یک قفسه در ایستگاه فضایی یافتم که احتمالا برای یک مدت طولانی، باز نشده است.

در این محموله علاوه بر حضور یک نسخه از نرم افزار Norton Utilities برای ویندوز ۹۵/۹۸، پوشه‌ای نیز وجود داشت که شامل چندین فلاپی دیسک با برچسب «دیسک اطلاعات پشتیبانی شخصی خدمه‌» بود. نزدیک‌ترین احتمالات ما برای تعیین صاحب واقعی این دیسک‌ها به آقایان ویلیام شپرد (William Shepherd) و سرگی کری کالیو (Sergei Krikalev) باز می‌گردد. آن‌ها که میهمانان سابق ایستگاه فضایی بودند محتمل‌ترین افراد در این حوزه هستند، این فضانوردان همچنین به عنوان اولین خدمه‌ی انسانی ایستگاه بین المللی فضایی شناخته می‌شوند. این دو فضانورد در سال ۲۰۰۰ و در طی ماموریت Expedition 1 کنترل ایستگاه فضایی را به دست گرفتند و در آن حضور یافتند.

با وجود اینکه این دستیابی آقای گرست، قدم بزرگی در جهت افزایش دامنه‌ی آموخته‌‌های بشر نخواهد بود، اما تجدید دیدار با این دوستان قدیمی در ایستگاه فضایی در نوع خود جالب توجه و خاطه انگیز است. نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید