ناسا با همکاری سازمان فضایی روسیه برای نجات جان فضانوردان ایستگاه فضایی تلاش می کند - تکفارس 
ناسا با همکاری سازمان فضایی روسیه برای نجات جان فضانوردان ایستگاه فضایی تلاش می کند - تکفارس 

ناسا با همکاری سازمان فضایی روسیه برای نجات جان فضانوردان ایستگاه فضایی تلاش می کند

افشین نوری
۴ دی ۱۴۰۱ - 12:49
ناسا

به تازگی یک فضاپیما به سمت ایستگاه فضایی بین المللی ارسال شد که حالا به مشکلاتی مواجه شده است و نمی‌تواند به‌طور مناسب به این ایستگاه وصل شود. حالا ناسا گفته است که با همکاری آژانس فضایی روسیه در صدد است تا این فضاپیما را که حامل سه فضانورد است سالم به زمین بازگرداند. 

در حال حاضر هفت فضانورد در داخل ایستگاه فضایی هستند که سه تای آن‌ها قرار بود از طریق فضاپیمای سایوز به زمین برگردند. اما ظاهرا بروز مشکلاتی باعث شده تا این ماموریت با چالش بزرگی مواجه شود. ناسا گفته است وجود یک نشتی در قسمتی از فضاپیما باعث بروز این مشکل شده است و دمای داخل سفینه در حال افزایش است. 

با این حال، رییس آژانس فضایی روسیه گفته است که هیچ‌ خطری جان خدمه ایستگاه فضایی را تهدید نمی‌کند و دمای داخل فضاپیمای سایوز به حالت تعادل رسیده است.  البته هنوز مشخص نیست که این فضانوردان بتوانند با این فضاپیمای سایوز به زمین بازگردند و احتمالا بک فضاپیمای دیگر به ایستگاه فضایی برای بازگرداندن فضانوردان ارسال خواهد شد. 

ظاهرا یک ماموریت سایوز قرار بود در اسفندماه انجام شود و ناسا احتمالا می‌خواهند این ماموریت را جلو بیندازد تا هرچه سریع‌تر سه فضانورد خودش را به زمین بازگرداند. این آژانس گفته است که در حال مذاکره با سازمان فضایی روسیه درباره این موضوع است. 

این دو سازمان همچنین به‌دنبال پیدا کردن علت بروز مشکل نشستی سایوز هستند و‌آن‌ها حدس می‌زنند که شاید یک برخورد یا ضربه باعث این مشکل شده است. در هر حال، به نظر می‌رسد وضعیت پیچیده‌ای در ایستگاه فضایی پیش آمده است و باید ببینیم‌که ناسا با همکاری روس‌کوسموس برای برطرف آن چه چاره‌ای می‌اندیشند.

منبع: DigitalTrends

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید