چگونه تبدیل به یک استریمر شویم؟ - تکفارس 
چگونه تبدیل به یک استریمر شویم؟ - تکفارس 
چگونه تبدیل به یک استریمر شویم؟ - تکفارس 

چگونه تبدیل به یک استریمر شویم؟

امیر محمد مریخی
۲۸ آبان ۱۳۹۷ - 10:00
چگونه تبدیل به یک استریمر شویم؟ - تکفارس 

در سال­های اخیر شاهد بوده‌ایم که استریمرهای بازی­‌های مورد علاقه‌­مان، از شخصیت­‌های ساده اینترنتی به سوپر استارهای جهانی تبدیل شده‌اند. حالا شما چه عطش شهرت داشته باشید و چه بخواهید کمی خوش بگذرانید، باید با پیشرفت‌­هایی که در این زمینه صورت گرفته است آشنا شوید زیرا هیچ کاری راحت‌­تر از تبدیل شدن به یک استریمر حرفه‌ای نیست. شما با این کار از منطقه امن خودتان خارج می‌­شوید و بازی‌­هایی را بازی می‌­کنید که به آن­ها علاقه­‌مند هستید.

 

وسایلتان را نصب کنید

چیزی که باعث مشهور شدن یک استریمر می‌­شود شخصیت اوست اما بدون تجهیزات لازم چطور این کار ممکن است؟ لازم به گفتن نیست که شما به یک کامپیوتر یا کنسول قدرتمند نیاز دارید تا بتوانید بازی­‌های مورد علاقه‌­تان را اجرا کنید، علاوه بر آن به یک میکروفون و دوربین خوب نیز احتیاج دارید تا دنبال‌کنندگانتان بتوانند شما را به طور واضح ببینند و یا صدایتان را بشنوند. چیزی که اکثر مردم قبل از شروع متوجه آن نیستند این است که بازی کردن فقط نیمی از جنگ سخت‌افزاری است و نیمه دیگر آن مهارت در شیوه استریم کردن است.

در حالت ایده آل شما دستگاه بازی یا رایانه شخصی خودتان را در اختیار دارید تا ویدیوهایتان را استریم کنید. یک مانیتور دوم نیز برای تماشا کردن استریم خودتان و همچنین تعامل با بینندگان از ضروریات این کار است.

اگر می­خواهید ویدیوهایتان را با بیشترین کیفیت استریم کنید، به یک کارت ضبط نیاز دارید تا کامپیوتر و کنسول خود را به هم متصل نمایید. با این کار استریم نرخ بهره بالایی خواهد داشت و به صورت ایده‌­آل این امکان را پیدا می‌کند تا ظاهر استریمتان را شخصی سازی نماید.

وقتی که می­خواهید کارت ضبط را برگزینید، وضعیت مالی و نیازهایتان را با هم بسنجید. این کار بسته به این دارد که چقدر می­‌خواهید سرمایه گذاری کنید. برای مثال شرکت AVerMedia یک سازنده از کشور تایوان می‌­باشد که تعداد زیادی از این کارت‌­ها را با قیمت­‌های مناسب تولید می­‌کند.

 

کارت ضبط مناسب خود را انتخاب کنید

برای استریمرهای تازه کاری که بودجه محدود دارند مدل LGP Lite با ۹۹ دلار و یا ۶۷ یورو قیمت، یک کارت اکسترنال مناسب است که می­‌تواند ویدیوها را با کیفیت ۱۰۸۰ و ۶۰ فریم بر ثانیه استریم کند. از این کارت برای وصل کردن PS4، Xbox One و نینتندو سویچ به یک کامپیوتر که میزبان استریم است استفاده می‌­شود.

اما اگر می‌خواهید با تمام قوا به سمت این کار بروید و با نهایت کیفیت به استریم کردن بپردازید، کارت ضبطی وجود دارد که به شما اجازه می‌دهد با کیفیت شگفت‌انگیز ۴K استریم کنید. کارت پیشرفته Live Gamer 4K با قیمت ۲۸۵ دلار یا ۲۴۰ یورو می‌تواند با کیفیت ۴K، HDR و ۶۰ فریم بر ثانیه ویدیو ضبط و با نرخ ۲۴۰ فریم بر ثانیه و با کیفیت فول اچ‌دی آن ­را استریم کند. برای استفاده از این کارت باید کامپیوتر شخصی قدرتمندتان را باز و این کارت را درون آن نصب کنید. بر روی این کارت قدرتمند یک چراغ RGB قرار دارد تا در میان بقیه تجهیزات داخلی کیس گیمینگ شما بدرخشد.

البته باید بدانید که Twitch برخلاف یوتیوب هنوز استریم ۴K را پشتیبانی نمی‌کند.

 

چگونه تبدیل به یک استریمر شویم؟ - تکفارس 

 

شخصیت خود را در معرض دید قرار دهید

تبدیل شدن به یک استریمر موفق فقط به مهارت­‌های بازی کردن مربوط نمی­شود­ بلکه بخشی از کار به شخصیت شما برمی‌گردد. شما باید مثل درست مثل یک مجری تلویزیون سرگرم کننده باشید در غیر این صورت تمام سخت‌افزارهای دنیا هم نمی‌توانند به شما کمک کنند.

مانند بسیاری از استریمرهایی که در حال حاضر فعالیت دارند، این کار به معنای پیدا کردن یک نقش خاص است. اما برای عده‌ای هم به این معناست که فقط خودشان باشند. ولی یادتان باشد که شما قرار است در یک لحظه هم درگیر بازی و هم درگیر مخاطبین خود باشید و این کار حوصله زیادی مطالبه می­‌کند. به خاطر داشته باشید  بازدید کنندگان تنها در صورتی به استریم شما برمی‌­گردند که بدانند علاوه بر تماشای بازی به صورت فعال نیز با شما تعامل دارند.

آیا شما هم تا به حال استریم کردن را امتحان کرده­‌اید؟ روش شما برای این کار چیست؟ ایا به نظر شما سرویس­‌های استریم داخلی به اندازه نمونه‌های جهانی کارآمد و درامدزا هستند؟ استریمر مورد علاقه شما کیست؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید