درآمد جهانی سرویس های استریم پولی در سال ۲۰۲۳ به ۹۵.۳ میلیارد دلار می رسد - تکفارس 
درآمد جهانی سرویس های استریم پولی در سال ۲۰۲۳ به ۹۵.۳ میلیارد دلار می رسد - تکفارس 

درآمد جهانی سرویس های استریم پولی در سال ۲۰۲۳ به ۹۵.۳ میلیارد دلار می رسد

افشین نوری
۱۸ خرداد ۱۴۰۲ - 10:14
اپلیکیشن‌های موبایلی با اشتراک پولی

طبق گزارش جدید OnlyAccounts.io درآمد جهانی رسانه‌های استریم پولی در انتهای سال ۲۰۲۳ به ۹۵.۳ میلیارد دلار خواهد رسید. این به معنای رشد سالانه ۱۸ درصدی است که عدد قابل توجهی محسوب می‌شود. طبق پیش‌بینی وب‌سایت مذکور، درآمد شبکه‌های استریم تا سال ۲۰۲۷ با افزایش ۷۳ درصدی به ۱۳۷ میلیارد دلار خواهد رسید.

در سال‌های اخیر شبکه‌های استریم پولی زیادی ظهور پیدا کرده‌اند و در حالیکه این شبکه‌ها در سال ۲۰۱۷ حدود ۶۱۰ میلیون مشترک داشتند، در سال ۲۰۲۲ تعداد آن‌ها به ۱.۱۶ میلیارد نفر رسیده است. انتظار می‌رود این روند همچنان ادامه داشته باشد و رسانه‌های استریم بتوانند از سایر انواع رسانه‌ها پیشی بگیرند.

موسسه Statista Market Insights این رشد را تائید کرده و گفته است که درآمد شبکه‌های استریم از سال ۲۰۱۷ تاکنون سه برابر شده و در سال ۲۰۲۲ از مرز ۸۰ میلیارد دلار گذشته است. در مقابل، فروش‌های فیزیکی حدود ۳۰ درصد کاهش یافته و همچنین دانلودهای پولی رشد کندتری را نسبت به سرویس‌های استریم مانند نتفلیکس و هلو داشته‌اند.

استریم پولی

موسسه Statista در گزارش خود گفته است که حدود ۶۵ درصد از کل درآمد شبکه‌های استریم فقط از سه کشور می‌آید. ایالات متحده آمریکا بزرگترین بازار این شبکه‌ها است و پیش‌بینی می‌شود امسال درآمدی بالغ بر ۳۹.۲ میلیارد دلار تولید کند. پیش‌بینی می‌شود این رشد کماکان ادامه داشته باشد و با رشد سالانه ۸.۶ درصدی از سال ۲۰۲۳ تا سال ۲۰۲۷ به عدد ۵۴.۶ میلیارد دلار برسد.

بعد از آمریکا، چین در رده دوم قرار دارد و رشد ۱۰.۱ را در این مدت تجربه کرده است و انتظار می‌رود درآمد سرویس‌های استریم در این کشور از ۱۹.۴ میلیارد دلار به ۲۸.۵ میلیارد دلار برسد. بریتانیا نیر در مقام سوم قرار گرفته و انتظار می‌رود با رشد چهار ساله ۸.۹ درصدی درآمدی بالغ بر ۵.۵ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۷ تولید کند.

ظهور رسانه‌های استریم پولی باعث شده تا عرصه رسانه‌های جهانی به‌کلی تغییر کند و با توجه به درآمد میلیارد دلاری این سرویس‌ها انتظار می‌رود که در سال‌های آینده نیز شاهد رشد آن‌ها باشیم. به این ترتیب ما شاهد سلطه این سرویس‌ها بر بازار خواهیم بود و رسانه‌های سنتی جایگاه خود را از دست خواهد داد.

منبع: Gizmochina

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید