۵ دلیل قانع‌کننده برای خرید ایرپادز مکس - تکفارس 
۵ دلیل قانع‌کننده برای خرید ایرپادز مکس - تکفارس 

۵ دلیل قانع‌کننده برای خرید ایرپادز مکس

۵ دلیل قانع‌کننده برای خرید ایرپادز مکس

از زمان معرفی و عرضه اپل ایرپادز مکس (AirPods Max) مدتی گذشته و بحث‌های زیادی پیرامون قیمت ۵۰۰ دلاری آن شکل گرفته است. بنابراین ما تصمیم گرفتیم در این مقاله پنج دلیلی را بررسی کنیم که چرا باید خرید این هدفون دورگوشی را مدنظر قرار دهید.

۵ دلیلی که باید به خرید ایرپادز مکس فکر کنید

۱) راحتی استفاده و کیفیت ساخت

برای افرادی که می‌خواهند وقت زیادی را صرف استفاده از هدفون کنند، بدیهی است که راحتی و کیفیت ساخت از عوامل کلیدی در تجربه آن‌ها به حساب می‌آید. البته این فاکتور به شکل و اندازه سر و عوامل دیگری نیز بستگی دارد اما راحتی استفاده از ایرپادز مکس باورنکردنی است. گوشی‌های مشبک این هدفون از کیفیت خوبی برخوردار هستند و باعث کاهش تعریق گوش در هنگام استفاده می‌شوند. همچنین سیستم اتصال مغناطیسی به‌ کار رفته، تعویض آن‌ها را فوق‌العاده آسان می‌کند.

بیشتر قسمت‌‌های ایرپادز مکس از فلز ساخته شده است. جنس گوشی‌های این هدفون از آلومینیوم و بازوهای آن از فولاد ضدزنگ هستند که حس خوبی به کاربر القا می‌کنند. استفاده از فلز به این معناست که AirPods Max به‌ طرز قابل توجهی سنگین‌تر از هدفون‌های رقیب است. این امر ممکن است برای برخی از کاربران مشکل باشد اما توزیع وزن در این هدفون به خوبی انجام شده تا این مسئله کمتر حس شود.

ایرپادز مکس

۲) نویزگیر قوی

یکی از دلایل اصلی خرید هدفون‌های روگوشی، نویزگیر فعال (ANC) آن‌هاست. ایرپادز مکس در این زمینه از قابلیت‌های بسیار خوبی برخوردار است. شنیدن صدای محیط در هنگام استفاده از این هدفون و نویزگیر فعال آن دشوار است. اگر می‌خواهید صدای اطراف خود را بیشتر بشنوید، می‌توانید ANC را خاموش کنید، اما حالت Transparency نیز وجود دارد که ANC را روشن نگه می‌دارد اما اجازه می‌دهد کمی از صدای اطراف را بدون حواس‌پرتی بشنویم.

هدفون ایرپادز مکس

۳) کیفیت صدا

بدیهی است که کیفیت صدای ‌ایرپاد مکس با هدفون‌های سیمی بالارده قابل مقایسه نیست. اما این هدفون می‌تواند از طریق بلوتوث صدایی ارائه دهد که کاربران را تحت‌تاثیر قرار می‌دهد. کیفیت صدای این هدفون بسیار متعادل است و نسبت به نقطه اوج یا پایین بودن بیش از حد صدا واکنش مناسبی نشان می‌دهد. به لطف استفاده از تراشه‌های H1 در هر گوشی، ‌ایرپادز مکس با استفاده از فناوری پردازش صدا، صدای آنچه را که می‌شنوید تنظیم می‌‌کند. اگرچه توصیه نمی‌کنیم میزان صدا را در استفاده از آن بالا ببرید، اما متوجه شدیم که کیفیت صدا حتی در میزان صدای بالاتر نیز ثابت باقی مانده و صدایی شفاف و بدون تحریف ارائه می‌دهدهدفون ایرپادز مکس

۴) تراشه‌های H1

این تراشه‌ها چیزی فراتر از بهبوددهنده کیفیت صوتی هدفون هستند و از ویژگی‌های کلیدی ایرپادز مکس به شمار می‌روند. دقیقاً مانند سایر مدل‌های ایرپاد و هدفون‌های اخیر بیتس (Beats)، تراشه H1 از جفت شدن آسان و تغییر صوتی یکپارچه در میان دستگاه‌های متصل به حساب iCloud شما پشتیبانی می‌کند. اگر در حال گوش دادن به موسیقی از آیفون خود هستید و سپس آیپد خود را برمی‌دارید تا تماشای یک فیلم را شروع کنید، ایرپادز مکس می‌تواند به‌ طور خودکار تغییر وضعیت دهد تا پخش صدا را از آیپد شما آغاز کند. این ویژگی تماماً قابل شخصی‌سازی است، بنابراین شما می‌توانید به سادگی انتخاب کنید کدام دستگاه‌ می‌تواند به عنوان منبع صوتی در اختیار شما قرار بگیرد.

ایرپادز مکس

۵) صدای فراگیر

ویژگی جدیدی که اخیراً اپل در ایرپادز پرو استفاده کرده و در ‌ایرپاد مکس نیز وجود دارد. صدای فراگیر (Spatial Audio) است که یک تجربه صوتی همه‌جانبه و سه‌بعدی را با محتوای سازگار با آن ارائه می‌دهد. گرچه در ابتدا تصور می‌کردیم این ویژگی بیشتر جنبه تبلیغاتی دارد اما به سرعت خلاف آن ثابت شد. این قابلیت باعث می‌شود احساس کنید صدایی که می‌شنوید از اطراف شما می‌آید و حس محیط صدا به شما منتقل می‌شود.

استفاده از این قابلیت به دستگاهی که از آن استفاده می‌کنید بستگی دارد. اگر به عنوان مثال در آیپد خود با برنامه +Apple TV برنامه‌ای را تماشا می‌کنید، از ویژگی صدای فراگیر بهره خواهید برد و اگر سر خود را برگردانید یا آیپد خود را حرکت دهید، این ویژگی خود را با موقعیت جدید سازگار می‌کند.

هدفون اپل ایرپادز مکس

جمع‌بندی

ممکن است این ۵ دلیل شما را برای پرداخت قیمت ۵۵۰ دلاری – البته قیمت این محصول در بازار ایران به واسطه نامشخص بودن قیمت روزانه دلار، متغیر و بالاتر از معادل ریالی ۵۵۰ دلاری آن است – این هدفون قانع نکرده باشد و ترجیح دهید تا با قیمتی پایین‌تر مانند ۳۵۰ دلار از رقبای ایرپادز مکس استفاده کنید. اما اگر از دستگاه‌های اکوسیستم اپل استفاده زیادی دارید و ترکیب راحتی، کیفیت ساخت بالا و ویژگی‌های این هدفون برای شما مناسب است، خرید این هدفون به شما پیشنهاد می‌شود.

برچسب‌ها: ، ،

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.