آیا باید تلویزیون ۶۵ اینچی بخریم؟ - تکفارس 
آیا باید تلویزیون ۶۵ اینچی بخریم؟ - تکفارس 

آیا باید تلویزیون ۶۵ اینچی بخریم؟

حامد شهرزاد
Television ۱۵ دی ۱۳۹۹ - 20:00
آیا باید تلویزیون ۶۵ اینچی بخریم؟

آیا باید تلویزیون ۶۵ اینچی بخرید؟ چیزهای بزرگ‌تر تقریباً همیشه بهتر هستند مگر اینکه در مورد چیزهای خیلی خاص صحبت کنید مثلاً چاله‌ها، یا قبض‌های مالیاتی.

به نظر می‌رسد این تصور در مورد تلویزیون‌ها درست باشد. در انگلستان برای یک نفر، متوسط ​​اندازه صفحه‌نمایش از اندازه تلویزیون ۳۲ اینچی در آغاز قرن به یک تلویزیون ۴۰ اینچی تا سال ۲۰۱۰ افزایش یافت. تلویزیون‌های جدید فروخته‌شده در انگلیس تقریباً ۵۰ اینچ بودند.

البته از نظر مقیاس اقتصادی، هرچه اندازه صفحه‌نمایش در میان خریداران محبوب‌تر باشد، از قیمت مناسب‌تری برخوردار خواهد بود (از نظر نسبی). شما فقط باید قیمت یکی از تلویزیون‌های ۵۰ اینچی برجسته در سال جاری یعنی پاناسونیک TX-50HX800 را بررسی کنید تا متوجه قضیه شوید.

در ماه ژوئن، نسخه ۵۰ اینچی HX800 با قیمت ۸۹۹ پوند (حدود ۱۲۰۰ دلار یا ۱۶۵۰ دلار استرالیا) در دسترس بود و اکنون به‌طور معمول با قیمت ۶۹۹ پوند (حدود ۹۵۰ دلار یا ۱۲۷۰ دلار استرالیا) در دسترس است. این را با نسخه ۴۰ اینچی همان تلویزیون مقایسه کنید: ۶۴۹ پوند در زمان معرفی. این تلویزیون اکنون با قیمت تقریبی ۵۹۹ پوند فروخته می‌شود. اگر صفحه‌نمایش بسیار بزرگ‌تر نسبتاً ارزان است، چرا صفحه کوچک‌تر را انتخاب کنید؟

TV

صفحه‌نمایش بزرگ به معنای بودجه زیاد نیست

یک وسوسه هنگام خرید تلویزیون جدید این است که بزرگ‌ترین تلویزیون موجود با توجه به میزان بودجه خود را تهیه کنید. به هر حال، یک مشتری متوسط ​​هر شش یا هفت سال یک‌بار تلویزیون خود را به‌روز می‌کند. بنابراین، آخرین چیزی که می‌خواهید این است که به خانه بروید و از خرید یک تلویزیون با صفحه‌نمایش کوچک متضرر شوید. بنابراین، اگر بودجه شما به یک تلویزیون ۶۵ اینچی ۴K خواهد رسید، خرید آن معمولاً بهترین انتخاب خواهد بود.

به نظر نمی‌رسد تلویزیون‌های ۶۵ اینچی بسیار ارزشمندی نیز در اطراف و با قیمت‌های بسیار متنوع وجود داشته باشد. مطمئناً اگر مصمم هستید که در خرید تلویزیون جدید خود تا آنجا که ممکن است آینده‌نگر باشید، به دنبال یک تلویزیون سامسونگ با وضوح ۸K بروید. مدل QE65Q950T حدود ۶۰۰۰ پوند یا ۸۰۰۰ دلار قیمت دارد. البته شما ممکن است برای حدود نیمی از این مقدار، مدل پایین‌تر QE65Q800T را در نظر بگیرید. اگر رزولوشن ۸K اولویت اصلی شما نیست، در مورد رزولوشن منطقی‌تر ۴K گزینه‌های زیادی وجود دارد.

استاندارد HDMI 2.1 برای داشتن تجربه بهتر هنگام استفاده از پلی استیشن ۵ و ایکس باکس سری ایکس لازم است

دستگاه مورد علاقه فعلی ما CX اولد خیره‌کننده شرکت ال جی است که با کسری کمتر از ۲۰۰۰ پوند (۱۷۹۹ دلار یا ۱۷۹۹ پوند یا حدود ۲۷۰۰ دلار استرالیا) می‌توانید صاحب یک تلویزیون OLED فوق‌العاده باریک و با عملکرد بالا با پشتیبانی از دالبی ویژن و دالبی اتم باشید. این تلویزیون همچنین با HDMI 2.1 سازگار است و برای استفاده از پلی استیشن ۵ یا ایکس باکس سری ایکس شما مناسب است.

اما نباید از گزینه تقریباً چشمگیر A8H اولد سونی غافل شد. این تلویزیون کمی مقرون به ‌صرفه‌تر است و از کیفیت تصویر سونی به‌ شکل معمول برخوردار است و دارای یک سیستم صوتی کاملاً هوشمندانه است که از کل صفحه‌نمایش بزرگ خود برای تولید صدا استفاده می‌کند.

مطمئناً، مجبور نیستید به سراغ تلویزیون‌های بالای هزار دلار بروید تا خرید مناسب و ایده‌آلی داشته باشید. ۶۵U7QF قابل تحسین‌ ممکن است به‌اندازه تلویزیون‌های LG، سامسونگ، سونی و بقیه عملکرد خوبی نداشته باشد اما با کمتر از ۸۰۰ پوند یا ۱۰۰۰ دلار می‌توانید آن را خریداری کنید. حتی می‌توانید از برخی فروشگاه‌ها آن را با قیمت کمتری خریداری کنید. این پیشنهادی ارزشمند است که تردید نسبت به آن سخت است.

TV

اندازه فضای خود را افزایش دهید

فقط به این دلیل که توانایی خرید تلویزیون ۶۵ اینچی را دارید، به این معنی نیست که مستقیماً بیرون بروید و یک تلویزیون بخرید. عواملی وجود دارد که باید قبل از بیرون آوردن کارت اعتباری و جمع کردن صندلی‌های عقب خودرو، به آن‌ها توجه کنید.

اساسی‌ترین سؤال نسبت به همه این است که آیا فضای لازم را برای قرار دادن یک تلویزیون ۶۵ اینچی را دارید یا خیر؟ منظور ما سطح قرار دادن آن یا دیواری برای آویزان کردن آن نیست، بلکه منظور ما از فضا فاصله‌ای است که باید برای نشستن داشته باشید تا از یک تجربه تماشای راحت لذت ببرید.

همه ما در سینما بوده‌ایم تا در چند روز اول اکران یک فیلم محبوب را ببینیم. این به آن معناست که در برخی از مواقع همه ما خیلی نزدیک به صفحه نشسته بودیم. چنین تجربه‌ای نامناسب بوده است چرا که نمی‌توان کل صفحه را یکجا مشاهده کرد، نویز موجود در صفحه به‌ وضوح قابل مشاهده است و با حرکت سریع یا غیرقابل پیش‌بینی روی صفحه نمی‌توان احساس آرامش کرد. خوب، اگر خیلی نزدیک به تلویزیون نشسته باشید دقیقاً همین تجربه را خواهید داشت.

به لطف افزایش پیکسل در حجم زیاد، تماشای نمایشگرهای با وضوح ۴K از فاصله کمتر نسبت به تلویزیون‌های ۱۰۸۰p فول HD آسان‌تر است

اول از همه، به خاطر داشته باشید که اندازه صفحه‌نمایش تلویزیون به‌صورت مورب اندازه‌گیری می‌شود. بنابراین اندازه‌گیری ۶۵ اینچ در واقع فاصله گوشه پایین سمت چپ صفحه تا گوشه بالا سمت راست را نشان می‌دهد. این امر مخصوصاً در صورتی که قصد نصب تلویزیون روی دیوار را داشته باشید بسیار مهم است. به عبارت دیگر، ممکن است تلویزیون در بالای شومینه عالی به نظر برسد، اما مسلماً ارتفاع تلویزیون برای نمایش راحت خیلی زیاد است، مگر اینکه از روی چهارپایه میله‌ای تلویزیون را تماشا کنید.

این به آن معناست که شما باید فاصله بین مکانی که تلویزیون قرار است باشد تا جایی که قصد دارید هنگام تماشای تلویزیون بنشینید را اندازه بگیرید.

تماشای نمایشگرهای با وضوح ۴K از فاصله کمتر نسبت به تلویزیون‌های ۱۰۸۰p فول HD آسان‌تر است. این موضوع به لطف افزایش پیکسل در حجم زیاد امکان‌پذیر است اما با این وجود نباید خیلی به تلویزیون نزدیک باشید. یک قانون خوب برای نمایشگرهای ۴K در نظر گرفتن فاصله بین ۱٫۵ تا ۲ برابر اندازه صفحه‌نمایش به‌ عنوان حداقل فاصله مشاهده است. این به آن معناست که شما باید نزدیک به ۲٫۵ متر از تلویزیون جدید ۶۵ اینچی خود نشسته باشید و در حالت ایده‌آل، بیشتر از ۳ تا ۳٫۵ متر.

اگر خیلی نزدیک بنشینید اندازه پیکسل‌های تصویر نسبت به کل صفحه تلویزیون خود قابل تشخیص‌تر خواهد بود. بنابراین اگر نمی‌توانید از صفحه‌نمایش خود به‌ اندازه فاصله توصیه‌شده دور شوید، بهتر است با واقعیت‌ها روبه‌رو شوید و تلویزیون کوچک‌تری انتخاب کنید.

TV

مهم‌ترین مزایای تلویزیون ۶۵ اینچی

اما اگر می‌توانید بین خود و صفحه‌نمایش فاصله کافی داشته باشید، تلویزیون ۶۵ اینچی انتخاب عاقلانه‌ای خواهد بود. اما آیا فقط به این دلیل که می‌توانید تلویزیون ۶۵ اینچی را در خانه خود جای دهید، باید حتماً یک تلویزیون ۶۵ اینچی بخرید؟ چه مزایای ملموسی در استفاده از یک تلویزیون بزرگ ۶۵ اینچی وجود دارد؟

خوب، مشخص است که صفحه‌نمایش بزرگ‌تر به معنای تصویر بزرگ‌تر است. این به نوبه خود به معنای تجربه بهتر، زنده‌تر و شبیه به زندگی واقعی است به‌ ویژه اگر صفحه جدید شما مجهز به استفاده از فناوری‌های پیشرفته مانند متادیتا پویای HDR باشد. اگر برای اشتراک ۴K نتفلیکس هزینه زیادی می‌پردازید یا یک پخش‌کننده بلوری ۴K برای یک تصویر کاملاً برتر دارید، این اینچ‌های اضافی مستقیماً به یک تجربه واضح‌تر و سینمایی‌تر تبدیل می‌شوند.

و اگر پول خود را برای تهیه نسخه ۶۵ اینچی یکی از تلویزیون‌های اولد مجهز به Ambilight به شرکت فیلیپس می‌دهید (۶۵OLED935 پلاس یک تلویزیون واقعاً برجسته است و به لطف Bowers & Wilkins برای اولین بار صفحه‌نمایش آن و کیفیت صدای آن با سطح کیفیت تصویر متناسب است)، اثر LED های رو به عقب که به دیوار پشت صفحه تابانده می‌شوند حتی بیشتر از انواع کوچک‌تر است.

شرط حداقلی برای خرید یک تلویزیون ۶۵ اینچی این است که فضای کافی برای فاصله گرفتن واقع‌بینانه از آن را داشته باشید

گیمرها نیز از اندازه صفحه‌نمایش بزرگ‌تر لذت می‌برند. تا زمانی که مطمئن شوید تلویزیون جدید ۶۵ اینچی شما به HDMI 2.1 مجهز است که تلویزیون فلیپس چنین قابلیتی ندارد، اما قطعاً نمایشگر اولد QE65Q95T برجسته سامسونگ چنین قابلیتی را دارد، می‌توان از همه ویژگی‌های کنسول نسل بعدی استفاده کرد. مواردی مانند نرخ تازه‌سازی متغیر، خروجی ۴k و ۱۲۰ هرتز و HGiG HDR Ton-Mapping فقط به تجربه بصری هیجان‌انگیز ارائه‌شده توسط پلی استیشن ۵ و ایکس باکس سری ایکس می‌افزایند و در اینجا نیز یک صفحه‌نمایش بزرگ به شما امکان می‌دهد تا تجربه زنده‌تری را داشته باشید.

در نتیجه و به‌ طور خلاصه، هیچ دلیلی وجود ندارد که وقتی در مورد تلویزیون جدید خود تحقیق می‌کنید، در مورد خرید یک تلویزیون ۶۵ اینچی زیاد فکر نکنید. البته شرط حداقلی این است که فضای کافی برای فاصله گرفتن واقع‌بینانه از آن را داشته باشید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید