انتشار دوباره آپدیت ماه اکتبر ویندوز ۱۰ - تکفارس 
انتشار دوباره آپدیت ماه اکتبر ویندوز ۱۰ - تکفارس 
انتشار دوباره آپدیت ماه اکتبر ویندوز ۱۰ - تکفارس 

انتشار دوباره آپدیت ماه اکتبر ویندوز ۱۰

سید محمد معلمی
۲۴ آبان ۱۳۹۷ - 19:00
انتشار دوباره آپدیت ماه اکتبر ویندوز ۱۰ - تکفارس 

انتشار بروزرسانی مربوط به ماه اکتبر سال ۲۰۱۸ ویندوز ۱۰ با مشکلات فراوانی روبه‌رو شد زیرا پس از اینکه برخی از کاربران رایانه‌ها و لپ‌تاپ‌های خود را حدود یک ماه پیش به نسخه جدید ویندوز ۱۰ آپدیت کردند، متوجه شدند بعضی از فایل‌های آنها خودبه‌خود حذف شده است به همین دلیل تنها چهار روز بعد، مایکروسافت عرضه این بروزرسانی را متوقف کرد.

حالا که حدوداً پنج هفته از انتشار آپدیت اولیه ماه اکتبر می‌گذرد، مایکروسافت دوباره شروع به عرضه این بروزرسانی کرده و نسخه ۱۸۰۹ را در اختیار کاربران قرار داده است. این آپدیت زمانی قطعی به نظر رسید که تعدادی از استفاده‌کنندگان ویندوز ۱۰ گزارش دادند که دیگر برای باز کردن فایل فشرده ZIP زمان زیادی صرف نمی‌شود و رایانه دیگر جهت جایگذاری پوشه‌ها سؤالی نمی‌کند؛ مشکلی که هنگام دریافت نسخه اولیه آپدیت به وجود آمده و در Feedback Hub ویندوز ۱۰ مطرح شده بود.

مایکروسافت در مورد تغییر بسته بروزرسانی ماه اکتبر یعنی نسخه ۱۸۰۹، این بیانیه را صادر کرد: در تاریخ ۱۳ نوامبر سال ۲۰۱۸، عرضه دوباره آپدیت ماه نوامبر را آغاز کردیم که سبب شد ورژن ۱۸۰۹، Windows Server 2019 و Windows Server در اختیار متقاضیان قرار گیرد. ما به شما پیشنهاد می‌کنیم که تا زمان دریافت این بروزرسانی به صورت اتوماتیک، صبر داشته باشید.

زمانی که مایکروسافت در ماه آوریل سال جاری میلادی آپدیت ویندوز ۱۰ را عرضه کرد، مشخص شد که شیوه انتشار بروزرسانی‌ها تغییر پیدا کرده است. پیش از این، آپدیتی که قرار بود عرضه شود، در بخش Windows Update نمایش داده نمی‌شد مگر اینکه درایورهای نرم‌افزاری و سخت‌افزاری رایانه توانایی اجرای آن را داشتند. در نهایت اگر شما می‌خواستید سیستم خود را بروزرسانی کنید، باید با استفاده از نرم‌افزار Update Assistant این کار را به انجام می‌رساندید. اما از زمان عرضه نسخه ۱۸۰۳، مایکروسافت روش انتشار آپدیت را تغییر داد. بنابراین هر کس که می‌خواست سیستمش را بروز کند، فقط کافی بود روی دکمه Check for updates ضربه بزند. البته این کار سبب می‌شد تا مشخص شود همه آپدیت کیفی را خواستار هستند و نه آپدیت تراکمی یا درایورهای جدید. هر چند ویندوز ۱۰ نسخه ۱۸۰۳ نیز مشکلات خاص خودش را داشت ولی این اتفاق باعث نشد که مایکروسافت پا پس بکشد و دیگر بروزرسانی عرضه نکند.

با نسخه ۱۸۰۹، مایکروسافت سعی کرد دیگر سراغ قسمت Release Preview برنامه Windows Insider نرود. بخش Release Preview برای آن بروزرسانی‌هایی طراحی شده که پیش از این در دسترس عموم قرار می‌گیرند در حالی که در حلقه‌های Fast یا Slow هیچ گزینه پیش نمایشی وجود نداشت و اگر هم این گزینه به کار رفته بود، ناچار باید به صورت عمومی عرضه می‌شد مگر اینکه مشکل خاصی وجود داشت. لازم به ذکر است کسانی که برای دریافت این نوع بروزرسانی ثبت‌نام می‌کنند، متقاضیانی هستند که آپدیت‌ها را به موقع می‌خواهند نصب نمایند.

مایکروسافت چند هفته پیش اعلام کرد که بخشی به Feedback Hub اضافه خواهد کرد تا توسعه‌دهندگان یا Insiderها بتوانند شدت باگ‌هایی که کشف می‌کنند را نشان دهند. متأسفانه این کمپانی مشخص نکرد که آیا در آینده نیز از برنامه Windows Insider بهره خواهد برد یا خیر و یا اینکه آپدیت‌های بعدی را هم به همین شکل عرضه می‌کند یا خیر.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید