اینتل به طور رسمی از مودم ۵G خود رونمایی کرد - تکفارس 
اینتل به طور رسمی از مودم ۵G خود رونمایی کرد - تکفارس 
اینتل به طور رسمی از مودم ۵G خود رونمایی کرد - تکفارس 

اینتل به طور رسمی از مودم ۵G خود رونمایی کرد

میر مهدی حامی
۲۲ آبان ۱۳۹۷ - 23:30
اینتل به طور رسمی از مودم ۵G خود رونمایی کرد - تکفارس 

اینتل از اولین مودم ۵G خود به نام XMM 8160 رونمایی کرد. این مودم چند منظوره است و از آخرین تکنولوژی mmWave و همچنین استانداردهای قدیمی‌تر تا ۲G پشتیبانی می‌کند. اینتل ادعا می‌کند با داشتن همه این اتصالات در یک تراشه، تولیدکنندگان می‌توانند مادربردهای گوشی‌های همراه، رایانه‌های شخصی و مودم‌های همراه را بسیار ساده‌تر کنند. در ادامه برای جزئیات بیشتر با تکفارس همراه باشید.

این مودم جدید حداکثر سرعت ۶ گیگابیت در ثانیه را ارائه می‌دهد که سه برابر سریعتر از مودم‌های LTE جدید اینتل است. این مودم از پهنای باند کم و متوسط mmWave، و همچنین ۵G NR از ۶۰۰MHz تا ۶GHz (در هر دو مدل FDD و TDD) پشتیبانی می‌کند.

اینتل به طور رسمی از مودم ۵G خود رونمایی کرد - تکفارس 

مودم جدید اینتل همچنین از EN-DC که یک راه برای اتصال به شبکه‌های ۴G و ۵G به طور همزمان است نیز پشتیبانی می‌کند. اتصال به شبکه از طریق شبکه ۴G کنترل می‌شود، و ۵G برای انتقال سریع داده‌ها در صورت نیاز مورد استفاده قرار می‌گیرد. این یک اتصال غیر مستقل نامیده می‌شود و در طول انتقال ۴G / 5G حیاتی خواهد بود. البته این مودم از قابلیت اتصال مستقل نیز پشتیبانی می‌کند.

رونمایی از XMM 8160 به مدت بیش از شش ماه به تعویق افتاده بود. با این حال، تا نیمه دوم سال ۲۰۱۹ این مودم عرضه نخواهد شد و اولین محصولات تجاری که از آن استفاده خواهد کرد نیز در نیمه اول سال ۲۰۲۰ روانه بازار خواهد شد.

اپل روابط خود با کوالکام را قطع کرده و در سال جاری از مودم‌های اینتل استفاده کرده است اما هنوز مشخص نیست که آیا اپل برای سال ۲۰۱۹ نیز به سراغ اینتل خواهد رفت یا نه، با این حال این شرکت قصد دارد تا در سال ۲۰۲۰ از مودم‌های اینتل استفاده نکند . بنابراین، هیچ آیفونی ۵G با مودم اینتل وجود نخواهد داشت. از طرفی مدیاتک می‌خواهد تا از فرصت استفاده کرده و مودم‌های ۵G خود که تا سال ۲۰۲۰ آماده خواهند بود را برای استفاده در آیفون به اپل پیشنهاد دهد.

البته، اینتل هنوز بازار رایانه‌ها را نیز در اختیار دارد، به خصوص الترابوک‌ها، سیستم‌های ۲ در ۱ و تبلت‌های ویندوزی.

نظر شما در مورد نسل جدید مودم‌های اینتل چیست؟ دیدگاه‌های خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید