احتمال حذف یکی از ویژگی‌های قدیمی ویندوز ۱۰ در نسخه‌های آتی - تکفارس 
احتمال حذف یکی از ویژگی‌های قدیمی ویندوز ۱۰ در نسخه‌های آتی - تکفارس 
احتمال حذف یکی از ویژگی‌های قدیمی ویندوز ۱۰ در نسخه‌های آتی - تکفارس 

احتمال حذف یکی از ویژگی‌های قدیمی ویندوز ۱۰ در نسخه‌های آتی

سید محمد معلمی
۱۴ آبان ۱۳۹۷ - 15:30
احتمال حذف یکی از ویژگی‌های قدیمی ویندوز ۱۰ در نسخه‌های آتی - تکفارس 

از زمان انتشار ویندوز ۱۰، بسیاری از منتقدین به این سیستم عامل معتقد بوده‌اند که تنظیمات گوناگون و گزینه‌های متعدد و در کنار آنها کنترل پنل (Control Panel) پیچیده، از جمله نقاط ضعف این پلتفرم می‌باشند.

حالا مایکروسافت در تلاش برای از بین بردن اشکالات موجود است و به نظر می‌رسد جدیدترین تغییری که ببینیم، به پنل ترکیب کننده صداها مربوط باشد. در حال حاضر دسترسی به این قابلیت با کلیک راست کردن روی آیکون اسپیکر در گوشه پایین صفحه نمایش وجود دارد. این ویژگی به شما اجازه می‌دهد تا به صورت دستی شدت صدا را برای هر نرم‌افزار به صورت مخصوص کم یا زیاد کنید و یک شدت اصلی پخش صدا را نیز برای همه قسمت‌ها، تعیین نمایید.

آنطور که توسط چند کاربر مشاهده شده، مایکروسافت این پنل ترکیب کننده را دیگر در آخرین نسخه ویندوز ۱۰ قرار نداده است. حالا استفاده از همان میانبر، افراد را به تنظیمات سیستم عامل انتقال می‌دهد که البته صفحه‌ای شبیه به صفحه قبلی دارد. اگرچه برخی ویژگی‌ها همچنان به چشم می‌خورند ولی این برای نخستین بار است که مایکروسافت تصمیم گرفته یک قابلیت قدیمی را با نمونه جدید و مدرن‌تر آن تعویض کند.

درست مانند تنظیمات پیشین، شما همچنان می‌توانید به صورت دستی شدت صدا را برای اپلیکیشن‌های مختلف مشخص کنید و میزان صدای اصلی دستگاه را نیز تعیین نمایید. گزینه دیگری مانند تعویض صدای ورودی یا خروجی یک نرم‌افزار نیز در اختیار افراد قرار گرفته است. برای مثال، می‌توانید یک فایل صوتی را هم در اسپیکرها پخش کنید و همزمان به آن از طریق هدفون‌ها نیز گوش بدهید. این یکی از قابلیت‌هایی است که در نسخه قبلی پنل ترکیب کننده صدا وجود نداشت.

در پایان اشاره کنیم که ترکیب کننده قدیمی به طور کلی حذف نشده ولی در حال حاضر تنها میانبر مربوط به آن تغییر کرده است که شما را به صفحه تنظیمات ویندوز راهنمایی می‌کند بنابراین همچنان گزینه سنتی این تنظیمات در کنترل پنل موجود است.

با این تفاسیر، می‌توانیم ادعا کنیم که تغییر پنل ترکیب کننده صدا در ویندوز ۱۰، اولین گام مایکروسافت برای ایجاد انقلاب در نسخه های بعدی می‌باشد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید