افزایش نگرانی‌ها در مورد خرابی کارت گرافیک RTX 2080 Ti  انویدیا - تکفارس 
افزایش نگرانی‌ها در مورد خرابی کارت گرافیک RTX 2080 Ti  انویدیا - تکفارس 
افزایش نگرانی‌ها در مورد خرابی کارت گرافیک RTX 2080 Ti  انویدیا - تکفارس 

افزایش نگرانی‌ها در مورد خرابی کارت گرافیک RTX 2080 Ti انویدیا

پوریا اسدی
۸ آبان ۱۳۹۷ - 12:00
افزایش نگرانی‌ها در مورد خرابی کارت گرافیک RTX 2080 Ti  انویدیا - تکفارس 

نگرانی‌ها نسبت به میزان خرابی کارت گرافیک‌های  RTX 2080 Ti   انویدیا، با بالا رفتن تعداد گزارش‌های کارت‌های مشکل‌دار و در حال مرگ از سوی خریداران اولیه، افزایش یافته است. بعضی از مسائل مربوط به نمایش و بی ثباتی بلافاصله پس از نصب مطرح شده ، در حالی که برخی از کارت‌ها پس از چند روز علیرغم عدم اورکلاک کردن دستی و یا دستکاری ولتاژ نشانه‌های از کاهش عملکرد و تخریب تدریجی را نشان می‌دهد.

کارت‌های گرافیک RTX که  اخیرا توسط شرکت انویدیا منتشر شده قدرتمندترین GPU‌های مصرفی هستند که تاکنون ساخته شده است و از ویژگی‌های بصری جدید هیجان انگیز برای بازی مانند خذف پلگی با یادگیری عمیق (DLSS) و ردیابی اشعه پشتیبانی می‌کند. با این حال، افزایش عملکرد در مقایسه با نسل گذشته، به همان اندازه چشمگیر نیست، چرا که با توجه به افزایش  قیمت گذاری اولیه برخی از مخاطبان برای چنین کارت‌هایی انتظارات بالاتری داشتند. چند هفته پس از اینکه آنها به طور گسترده‌ای در دسترس قرار گرفتند، نگرانی‌هایی در مورد تضمین کیفیت، اکنون به مشکلی جدی تبدیل شده است.

در هفته‌های اخیر، در انجمن‌های انویدیا در مورد از کا افتادن کارت‌های RTX 2080 Ti، موضوعات مختلفی ایجاد شده است و تقریبا هر موضوع بیش از چندین صفحه با صدها نظر در مورد کرش، صفحه نمایش سیاه و سفید، مشکل صفحه نمایش آبی مرگ، مصنوعات و کارت‌هایی که به طور کامل از کار افتاده‌اند، پر شده است. برخی از گزارشات از مشکلات مربوط به کارت ۲۰۸۰ نیز وجود دارد، اما اکثریت به کارت ۲۰۸۰ Ti اشاره دارند.

در ردیت نیز با یک موضوع مشابه وضعیت به همین ترتیب است و جزئیات فرایند RMA که بسیاری از کاربران در حال حاضر با آن مواجه‌اند، در آن شرح داده شده است. بدتر از این، برخی از کاربران که یک کارت جایگزین توسط انویدیا دریافت کرده‌اند نیز مجبور شده‌اند که آن را هم بازگردانند. این عمل نشان می‌دهد که در بعضی موارد حداقل مشکل کاربران با ارائه یک کارت گرافیک دیگر حل نشده است. این می‌تواند به نوعی نقص در معماری اشاره داشته باشد.

به نظر می‌رسد که مشکلات کسانی که نسخه‌های Founders Edition کارت گرافیک  ۲۰۸۰ Ti را دارند، بیشتر است، هرچند برخی از کاربران با کارت‌های شخص ثالث از Gigabyte و Asus نیز گزارش‌های مربوط به خرابی‌ها و مشکلات گرافیکی جدید خود را ارائه کرده‌اند.

شایان ذکر است که تعداد تلفات ممکن است به این دلیل باشد که تعدادی از افرادی هم که با مشکل مواجه نیستند با همان تعصب خرابی را گزارش دهند. با این حال، مسائل مشابهی که به نظر می‌رسد برای تعداد زیادی از صاحبان ۲۰۸۰ Ti بوجود آمده، موجب نگرانی است. آیا انودیا از پس این مشکل برخواهد یا خیر باید منتظر ماند و دید.

شما از چه کارت گرافیکی استفاده می‌کنید و چه مدلی را ترجیح می‌دهید. لطفا تجربیات خود را با ما درمیان بگذارید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید