وان‌پلاس ۷ | یکی از اولین گوشی‌های دارای اینترنت ۵G - تکفارس 
وان‌پلاس ۷ | یکی از اولین گوشی‌های دارای اینترنت ۵G - تکفارس 
وان‌پلاس ۷ | یکی از اولین گوشی‌های دارای اینترنت ۵G - تکفارس 

وان‌پلاس ۷ | یکی از اولین گوشی‌های دارای اینترنت ۵G

سید محمد معلمی
۱ آبان ۱۳۹۷ - 18:00
وان‌پلاس ۷ | یکی از اولین گوشی‌های دارای اینترنت ۵G - تکفارس 

کمپانی چینی وان‌پلاس قصد دارد که با تولید گوشی که توانایی اتصال به اینترنت نسل پنجم را دارد، به یکی از شرکت‌های پیش‌رو در این زمینه تبدیل شود بنابراین این‌گونه نتیجه‌گیری می‌شود که محصول آتی این شرکت وان‌پلاس ۷ است و از آن در سال ۲۰۱۹ رونمایی خواهد شد.

هم بنیان‌گذار وان‌پلاس، آقای کارل پی در همایش ۴G/5G Summit شرکت کووالکوم که در کشور هنگ‌کنگ در حال برگزاری است، اعلام کرد که این شرکت می‌خواهد به زودی محصولاتی تولید نماید که از اینترنت ۵G پشتیبانی می‌کنند.

به گفته کارل پی، تیم وان‌پلاس موسوم به Kickstarted برنامه‌ریزی کرده بود که محصولاتش از سال ۲۰۱۶ از اینترنت ۵G پشتیبانی کنند ولی در سال بعد با کووالکوم همکاری خود را آغاز کردند. از آن زمان تا کنون، این دو کمپانی در حال مطالعه برای ساخت سخت‌افزار مناسب و شبکه‌های سازگار با اینترنت نسل ۵ به صورت مشترک هستند.

وان‌پلاس در کنفرانس نامبرده تأیید کرد در سال ۲۰۱۸ و در آزمایشگاه کووالکوم واقع در ایالات متحده موفق شده بود که سخت‌افزاری بسازد که از اینترنت ۵G پشتیبانی می‌کرد.

کارل پی می‌گوید: وان‌پلاس در حال حاضر کمپانی پیش‌رو در عرصه نوآوری و تکنولوژی است و ما امیدواریم که موانع را هر چه سریع‌تر از سر راه خود برداریم و به اولین شرکتی تبدیل شویم که گوشی سازگار با اینترنت نسل ۵ تولید می‌کند.

این کمپانی چینی می‌خواهد از پرچمدار آتی خود یعنی وان‌پلاس ۶ تی در همایشی که قرار است در تاریخ ۲۹ اکتبر سال جاری میلادی و شهر نیویورک برگزار شود، رونمایی کند.

بر اساس گزارش‌های دریافتی، وان‌پلاس ۶ تی دارای یک ناچ کوچک، اسکنر اثر انگشت درون صفحه نمایش و ماژول دوربین اصلی دوگانه خواهد بود. همچنین این دستگاه به اولین محصول کمپانی چینی تبدیل خواهد شد که دیگر جک هدفون ۳٫۵ میلی‌متری ندارد و به جای آن می‌خواهد از درگاه USB تایپ C بهره ببرد.

کارل پی عنوان کرد: حتی اگر وان‌پلاس ۶ تی که قرار است از آن در اواخر ماه جاری رونمایی شود نیز بتواند از اینترنت ۵G پشتیبانی کند، بعید است این شرکت توانایی آن را داشته باشد که اولین گوشی متخصص در زمینه اینترنت نسل ۵ را تا سال آتی روانه بازار نماید.

همچنین دیگر شرکت‌های رقیب مانند هوآوی که اتفاقاً چینی است، تا کنون تأیید کرده که برنامه دارد از اولین گوشی ۵G خود در اوایل سال ۲۰۱۹ (احتمال بسیار زیاد در همایش MWC که از تاریخ ۲۵ تا ۲۸ فوریه برگزار می‌شود) رونمایی کند.

وان‌پلاس ۷ | یکی از اولین گوشی‌های دارای اینترنت ۵G - تکفارس 

به گزارش تکفارس و به نقل از سایت خبری t3.com، والتر جی، مدیرعامل گروه مصرف‌کنندگان کشورهای اروپایی و غربی هوآوی می‌گوید: ما سال آتی دو گوشی پرچمدار تولید خواهیم کرد. یکی از سری پی (P) که در ماه مارس معرفی می‌شود و دیگری از سری میت (Mate) که از آن در ماه اکتبر رونمایی خواهد شد. البته این شرایط به تولیدکنندگان تراشه‌ها نیز بستگی دارد زیرا اتصال ۵G به منابع نیرو و قدرت پردازنده‌ای زیادی نیاز دارد.

تراشه Kirin 980 هوآوی هم‌اکنون با مودم‌های Balong 5G این شرکت سازگاری دارد و هم‌اکنون از آن در گوشی میت ۲۰ پرو نیز استفاده شده است.

از سویی دیگر، شایعه شده که سامسونگ هم آمادگی خود را جهت تولید گوشی ۵G در سال ۲۰۱۹ اعلام کرده است ولی مشخص نیست که آیا این نسل از تکنولوژی در گلکسی اس ۱۰ یا گلکسی نوت ۱۰ وجود خواهد داشت یا خیر؟

این کمپانی کره‌ای پیش از این اعلام کرده بود که پشتیبانی از اینترنت نسل ۵ در یکی از محصولات سال ۲۰۱۹ انجام خواهد شد. همین اخبار، شایعاتی را به وجود آورد و حتی برخی فکر کردند که ممکن است یک نمونه جدا از سری گوشی گلکسی اس ۱۰ تولید شود که با اینترنت ۵ سازگار می‌باشد. اتفاقی که بعید است رخ دهد.

اگر کمپانی چینی وان‌پلاس بر اساس برنامه هر ساله خود پیش برود، انتظار ما این است که از وان‌پلاس ۷ در ماه ژوئن یا می سال آتی میلادی رونمایی شود. به هر حال، وان‌پلاس نیز همچون سامسونگ و هوآوی می‌خواهد یک گوشی مطابق با اینترنت نسل ۵ را نیز در آینده‌ای نزدیک تولید کند.

شما فکر می‌کنید بالأخره کدام کمپانی اولین گوشی ۵G دنیا را تولید می‌کند؟ نظر خود را با دیگران در قسمت انتهای خبر به اشتراک بگذارید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید