صفحه کلید Gboard گوگل با هدف نمایشگرهای بزرگتر منتشر می‌شوند - تکفارس 
صفحه کلید Gboard گوگل با هدف نمایشگرهای بزرگتر منتشر می‌شوند - تکفارس 
صفحه کلید Gboard گوگل با هدف نمایشگرهای بزرگتر منتشر می‌شوند - تکفارس 

صفحه کلید Gboard گوگل با هدف نمایشگرهای بزرگتر منتشر می‌شوند

امیر مریخ
۳۰ مهر ۱۳۹۷ - 17:30
صفحه کلید Gboard گوگل با هدف نمایشگرهای بزرگتر منتشر می‌شوند - تکفارس 

گوگل به تازگی ویژگی جدیدی را به صفحه کلید مجازی خود در گوشی‌های اندرویدی اضافه کرده است که کار را برای کاربران گوشی‌هایی با نمایشگرهای بزرگ آسان‌تر می‌کند. در ادامه‌ی خبر با تکفارس همراه باشید.

گوگل به شما این قدرت را خواهد داد که صفحه کلید موبایل خود را شناور و حرکت آن را در هر نقطه که دلتان می‌خواهد به دست بگیرید. برای دسترسی به چنین امکانی به هیچ وجه نیازی نیست که جادوی Wingardium Leviosa را زیر لب زمزمه کرده و یا در مورد تلفظ درست آن که آیا لوییوسا است یا لوی-ئو-سا دقتی داشته باشید (کنایه به سری کتاب هری پاتر 🙂 برای دسترسی به چنین امکانی فقط کافی است در صفحه کلید مجازی Gboardتان بر روی نماد G ضربه بزنید و گزینه “شناور” «Floating» را که در زیر منوی بیشتر (سه نقطه)، ظاهر شده است انتخاب کنید. برای اولین بار چنین امکانی توسط وبسایت Android Police در ماه سپتامبر فاش شد و سپس گزارش آن در سطح اینترنت فراگیر شد و هم اکنون ما شاهد حظور جدی این امکان در صفحه کلید مجازی گوگل هستیم.ما با این حال شما در حال حاضر اگر به صفحه‌ی مخصوص Gboard در فروشگاه گوگل پلی مراجعه کنید، در لیست تغییرات این اپلیکیشن چیزی در این مورد بیان نشده است ولی به هر حال می‌توانیم به شما این تضمین را بدهیم که ما هم اکنون در دنیایی زندگی می‌کنیم که صفحه کلید مجازیمان می‌تواند معلق باشد(!)

مانند صفحه کلید شناور SwiftKey، شما می‌توانید Gboard را بعد از جدا کردن آن از گوشه‌ی پایینی صفحه، با استفاده از هدایتگر کوچکی که در پایین آن ظاهر می‌شود، حرکت دهید. شما همچنین می‌توانید اندازه‌ی آن را در صورت تمایل تغییر دهید و اگر چنانچه شما آن را برای مدت تعیین شده‌ای بدون تعامل داشتن رها کنید، این صفحه‌ی کلید برای نمایش بخش‌های بیشتری از فضای اپلیکیشن مورد استفاده‌تان “کم مرئی” خواهد شد. این ویژگی به نظر می رسد که خواسته‌ی قلبی تمام کاربرانی باشد که از نمایشگر‌های بزرگ استفاده می‌کنند، همچنین کاربرانی که علاقه‌ای به تایپ با دو انگشت شصت و یا به تعریف دیگری با دو دست مشغول به کار نداشته باشند این افزونه می‌تواند به مانند یک معجزه برای آن‌ها نقشش را ایفاء کند.  اگر شما هنوز نمی‌توانید این گزینه را در گوشی‌های خود پیدا کنید، ممکن است هنوز این افزونه‌ی جدید در دست توسعه و تغییر باشد و در آینده نزدیک راه خود را به نسخه‌ی مخصوص دستگاه اندرویدی شما برساند. نظرات خود را با ما در مورد این ویژگی جدید صفحه کلید مجازی گوگل با ما به اشتراک بگذارید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید