سرمایه‌گذاری دانشگاه MIT در کالجی برای تمام زمینه‌های هوش مصنوعی - تکفارس 
سرمایه‌گذاری دانشگاه MIT در کالجی برای تمام زمینه‌های هوش مصنوعی - تکفارس 
سرمایه‌گذاری دانشگاه MIT در کالجی برای تمام زمینه‌های هوش مصنوعی - تکفارس 

سرمایه‌گذاری دانشگاه MIT در کالجی برای تمام زمینه‌های هوش مصنوعی

پوریا اسدی
۲۵ مهر ۱۳۹۷ - 13:00
سرمایه‌گذاری دانشگاه MIT در کالجی برای تمام زمینه‌های هوش مصنوعی - تکفارس 

شما انتظار دارید که یکی از دانشگاه‌های برتر فناوری ایالات متحده در زمینه تحقیقات هوش مصنوعی (A.I.) – در خط مقدم این علم باشد و این دقیقا همان چیزی است که موسسه فناوری ماساچوست (MIT) با سرمایه‌گذاری بزرگ ۱ میلیارد دلاری آن را به نمایش گذاشته است. مبلغ قابل ملاحظه‌ای برای به ایجاد کالج جدیدی که به محاسبات می‌پردازد و هدف آن ارائه بهترین آموزش ممکن برای متخصصان یادگیری ماشین‌های آینده است.

رئیس دانشگاه MIT رافائل ریف، در بیانیه ای گفت:

 همانطور که محاسبات دنیای ما را تغییر می‌دهد، MIT قصد دارد تا اطمینان حاصل کند که این کار را به نفع همه انجام می‌دهد. کالج Computing MIT Schwarzman هم مرکز جهانی برای تحقیقات محاسبه‌ای و آموزش و هم یک سرمایه‌گذاری فکری برای ابزارهای جدید و قدرتمند هوش مصنوعی است. همانطور که مهم است، کالج، دانش آموزان و محققان را در هر رشته‌ای برای استفاده از محاسبات و هوش مصنوعی برای پیشرفت در رشته‌های خود و  همچنین به تاثیرات بشری از کار خود آماده می‌کند.

چیزی باعث می‌شود که مرکز جدید بسیار هیجان‌انگیز باشد، این است که تنها فقط نگاهی به فارغ التحصیلان هوش مصنوعی به صورت تک رشته‌ای ندارد، بلکه کار را برای ادغام آموزش ماشین با دیگر زمینه‌ها – چه تاریخ، سیاست، شیمی‌ و چه هر چیز دیگری – آسان می‌کند. در بیانیه‌ی خود، ریف به هدف آموزش دو زبانه اشاره کرد و به افرادی اشاره می‌کند که درباره هوش مصنوعی علاوه بر رشته‌ی دیگری اطلاعات دارند. این یک گام بسیار مهم است، زیرا حتی یک نمای کلی از جالب‌ترین پروژه‌های هوش مصنوعی نشان می‌دهد که به هم رسیدن زمینه‌های مختلف علوم  جایی است که موارد واقعا هیجان‌انگیز اتفاق می‌افتد.

تا کنون حدود دو سوم از مبلغ ۱ میلیارد دلار جمع‌آوری شده است. حدود ۳۵۰ میلیون دلار از طرف سهامدار شرکت سهامی‌Blackstone Stephen A. Schwarzman است که این کالج براساس آن نامگذاری خواهد شد. در مجموع، دانشکده رایانه MIT Schwarzman، طبق گزارش، ۵۰ جایگاه جدید در دانشکده‌ها ایجاد خواهد کرد، که نیمی‌ از آنها بر روی دانش کامپیوتر تمرکز خواهند کرد. نیمه دیگر در کالج و سایر ادارات MIT منصوب خواهد شد. این کالج اولین برنامه خود را از نیمه پاییز سال ۲۰۱۹  آغاز خواهد کرد. سپس در سال ۲۰۲۲ به سمت فضای اختصاصی مورد نظر خود حرکت خواهد کرد.

با توجه به رشد روزافزون هوش مصنوعی و آمیختگی هرچه بیشتر آن با زندگی، آینده این فناوری را چگونه ارزیابی می‌کنید؟ لطفا نظرات خود را با ما درمیان بگذارید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید