نورافکنی روی دوچرخه برای دیده شدن توسط سایر خودروها - تکفارس 
نورافکنی روی دوچرخه برای دیده شدن توسط سایر خودروها - تکفارس 
نورافکنی روی دوچرخه برای دیده شدن توسط سایر خودروها - تکفارس 

نورافکنی روی دوچرخه برای دیده شدن توسط سایر خودروها

پوریا اسدی
۱۷ مهر ۱۳۹۷ - 12:00
نورافکنی روی دوچرخه برای دیده شدن توسط سایر خودروها - تکفارس 

داشتن چراغ در دوچرخه شما فقط یک گزینه‌ی اضافی و اختیاری نیست – این قطعه یکی از ملزومات قانونی در اکثر مکانها است، البته به شرطی که پس از تاریکی، شما مایل به دوچرخه‌سواری باشید. خوب، شما احتمالا هرگز یک نور دوچرخه کاملا شبیه به  چیزی که توسط استارت آپ بریتانیایی بریل ارائه شده است را ندیده‌اید. با نام Laserlight Core، این یک سیستم نورافکن هوشمند است که برای دوچرخه سواری ایمن طراحی شده است. این کار با ایجاد یک تصویر از دوچرخه سوار در ۲۰ فوت  مقابل شما کار ‌میکند. اگر این را مثل بت سیکنال فرض می‌کنید، زیاد هم بیراه نرفته‌اید.

امیلی بروک، مدیر عامل شرکت بریل، به Digital Trends ‌گفت:

ما یک چراغ جلوی با کیفیت بالا با نور لیزر را اختراع کرده‌ایم که اجازه ‌میدهد که دوچرخه سواران هم جلوی خود را ببینند و هم دیده شوند. چراغ ‌میتواند به عنوان یک نور جلو استاندارد یا با یک لیزر [با] یک دکمه عمل کند.

بریل ماحصل مدرک طراحی محصول بروک در دانشگاه برایتون در بریتانیا است. در حالی که او در آنجا بود، در مورد تعداد زیادی از حوادث دوچرخه که در نتیجه حرکت در نقطه کور ماشین اتفاق ‌میافتد، مقالاتی را خواند. بروک شروع به ایجاد نمونه اولیه نور بریل کرد که به سرعت توجه مقامات حمل و نقل در لندن را جلب کرد. آنها در سال ۲۰۱۵ در طرح دوچرخه‌سواری اشتراکی لندن از این محصول استفاده کردند و از آن زمان در نیویورک، مونترال و خیلی زود – گلاسکو، اسکاتلند، بکار گرفته شد.

Laserlight Core  محصول نسل دوم این شرکت است که شامل پیشرفت در تکنولوژی لیزر برای تولید بهترین و مشخص‌ترین نور لیزر برییل تا به امروز است. همچنین دارای پیشرفت‌های بیشتری نسبت به پیشینیان خود، Laserlight Blaze است. این پیشرفت شامل حالت “فلش در روز”، “پوشش کمتر” و حالت نصب بدون استفاده از باند سیلیکونی است.

بروک گفت:

Laserlight یک تکنولوژی ثبت شده، است و بنابراین بریل تنها شرکتی است که از ایجاد تصویر پیش رو با نور استفاده ‌می‌کند. ما معتقدیم که Laserlight در بازار منحصر به فرد است، زیرا تمرکز بر روی دید استراتژیک دارد: دید درنقطه‌ای که واقعا مهم است.

مانند همیشه، ما هشدارهای معمول خود را در مورد خطرات بالقوه  در کمپین‌های کیک استارتر ارائه ‌میدهیم – حتی زمانی که شرکت قبلا محصولات خود را با موفقیت عرضه کرده است. با این وجود، اگر بخواهید در این پروژه سهیم شوید به صفحه‌ی سرمایه‌گذاری جمعی این پروژه بروید. قیمت‌ها از ۷۵ دلار آغاز ‌میشود و عرضه در دسامبر آغاز ‌میشود.

با کمی شانس، این محصول می‌تواند هدیه‌ای برای تعطیلات آخر سال میلادی برای علاقه‌مندان به دوچرخه سواری در زندگی شما باشد.

درصورت دسترسی، آیا از این محصول استفاده خواهید نمود؟ لطفا نظرات خود را با ما درمیان بگذارید؟

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید