پرینتری بدون باتری برای عکس‌های فوری - تکفارس 
پرینتری بدون باتری برای عکس‌های فوری - تکفارس 

پرینتری بدون باتری برای عکس‌های فوری

پوریا اسدی
۱۹ مهر ۱۳۹۷ - 11:30
پرینتری بدون باتری برای عکس‌های فوری - تکفارس 

قبل از عصر دیجیتال، بعضی از دوربین‌ها به طور کامل بدون باتری عمل می‌کردند. در حال حاضر یک “چاپگر” تلفن همراه وجود دارد که از همین ایده استفاده می‌کند تا تصاویر فوری گوشی‌های هوشمند را به عکس فوری تبدیل کند. چاپگر Holga یک چاپگر کاملا مکانیکی تلفن همراه است که برای کار با برنامه Holga طراحی شده است تا بتواند مزایای عکاسی فوری را در اختیار شما قرار دهد.

چاپگر Holga کاملا در تعریف معمول یک چاپگر نمی‌گنجد  – در واقع بیشتر شبیه یک دوربین عکس فوری است که به طور خاص برای گرفتن یک عکس از صفحه نمایش گوشی هوشمند طراحی شده است. همچنین یک سطح برای جایگذاری گوشی هوشمند درچاپگر Holga تعبیه شده است. عکسی را که می‌خواهید روی صفحه نمایش قرار می‌دهید، صفحه نمایش گوشی را پایین می‌آورید و شاتر را فشار دهید. دوربین مکانیکی در داخل آن، یک عکس از صفحه می‌گیرد و روی فیلم‌های Instax یک عکس از آن را پرینت می‌گیرد.

Holga اولین وسیله‌ای نیست که می‌تواند عکس‌های گوشی هوشمند دیجیتالی را به جای کاغذ عکس زینک، روی برگه‌های عکس فوری پرینتکند، اما رویکرد منحصر به فردی دارد که آن را متمایز می‌کند، به این معنی که نیاز به باتری یا اتصال بلوتوث وجود ندارد. برای بدست آورد عکس مورد نظر کمی کار انجام شود – شما باید دستگیره‌ای را به صورت دستی بچرخانید، زیرا هیچ باتری برای قدرت خوراک خودکار وجود دارد. و برخلاف یک دوربین فیلمبرداری، با ترکیبی از وسایل قدیمی‌ و جدید شما می‌توانید انتخاب کنید که چه تصویری را به جای استفاده از یک قطعه فیلم با هر کلیک شاتر پرینت کنید.

برنامه‌ی Holga طوری طراحی شده است که به عکس‌ها گوشی‌های هوشمند حس کلاسیک از دوربین هولگا را بدهد. هولگا به خاطر دوربین‌های پلاستیکی مانند خود شناخته می‌شود که جلوه‌های شفاف و غیر عادی را در فیلم ایجاد می‌کند. این برنامه شامل چندین جلوه است. این برنامه همچنین تنظیماتی از پیش تعیین شده‌ای را دارد تا چاپگر بهترین عکسبرداری را روی صفحه انجام دهد. این برنامه همچنین امکان جلوه‌های تابش دوگانه و همچنین اضافه کردن متن در عکس  را میسر می‌کند.

این شرکت می‌گوید که چاپگر Holga یک طراحی کلاسیک را با مزایای مدرن ترکیب می‌کند. طراحی این وسیله مانند Holga 120 به نظر می‌رسد که لنز از آن حذف شده است. هولگا می‌گوید ساخت مدرن‌تر و مواد ضدلغزش لذت را برای تجربه کاربر افزایش می‌دهد. چاپگر در چهار رنگ مختلف موجود است: سفید، سیاه و سفید، صورتی و ترکیبی از رنگ.

هولگا از کیک‌استارتر استفاده کرده تا “چاپگر” به خانه‌های افراد بیاورد. حامیان اصلی در روز اول کمپین می‌توانند یک چاپگر Holga را برای حدود ۴۸ دلار بدست بیاورند، در حالی که قیمت  چاپگر بعدا در کمپین افزایش می‌یابد. اگر این پروژه در کیک استرتر موفق باشد، شرکت می‌گوید که حامیان، چاپگر Holga را در مارس ۲۰۱۹ دریافت خواهند کرد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید