سوپر منیزیم جایگزینی ارزان‌تر برای فیبر کربن - تکفارس 
سوپر منیزیم جایگزینی ارزان‌تر برای فیبر کربن - تکفارس 
سوپر منیزیم جایگزینی ارزان‌تر برای فیبر کربن - تکفارس 

سوپر منیزیم جایگزینی ارزان‌تر برای فیبر کربن

پوریا اسدی
۲۹ آبان ۱۳۹۷ - 18:00
سوپر منیزیم جایگزینی ارزان‌تر برای فیبر کربن - تکفارس 

هنگامی‌ که  صحبت از تولید دوچرخه به میان می‌آید، فیبر کربن مدت‌هاست که به عنوان یک ماده‌ی شگفت انگیز شناخته می‌شود. مواد پلیمری سبک با قدرت فوق‌العاده و مقاومت در برابر خوردگی، راه خود را به همه چیز از فریم‌های دوچرخه گفته تا عصای اسکی، صندلی‌های کمپینگ و حتی چادر باز کرده است.

سوپر منیزیم جایگزینی ارزان‌تر برای فیبر کربن - تکفارس 

ضعف فیبر کربن هزینه تولید آن است که اغلب قیمت کالاهای مصرفی را به سطوح بیش از حد گرانبها هدایت می‌کند. در حال حاضر، یک شرکت به نام Allite امیدوار است که جایگزین ارزان‌تر برای فیبر کربن بوجود آورد که بتواند سطوح عملکرد مشابه را با قیمت‌های قابل ملاحظه‌ پایین‌تر و در عین حال سازگار با محیط زیست بسازد.

سوپر منیزیم برای اولین بار در سال ۲۰۰۶ تولید شد و تا چند سال پیش توسط ارتش و صنعت هوافضا به کار گرفته می‌شد. در همین زمان Allite شروع به توسعه نسخه‌ی اختصاصی خود از این مواد کرد که در سپتامبر گذشته به طور رسمی‌ با Interbike  کار خود را آغاز کرد. از آن زمان، این شرکت با درخواست برای اطلاعات بیشتر و مشارکت‌های بالقوه، روبرو شده است این سوالات نه تنها از طرف صنایع دوچرخه سازی و وسایل نقلیه سبک درفضای باز بوده بلکه از صنعت خودرو، سازندگان تلفن همراه و بسیاری دیگر نیز به پیش آمده‌اند.

برونو مایر، رئیس Allite، به Digital Trends گفت:

ظرف ۳۰ روز پس از اعلام سوپرمنزیم ما بیش از ۱۰۰ درخواست را برای شراکت بالقوه داشتیم. صادقانه بگویم، این موضوع کمی‌ مبهم است؛ زیرا ما هنوز یک استارت آپ کوچک هستیم.

با توجه به سطوح عملکرد Allite که بسیار امیدوارکننده است این بازخورد از تولیدکنندگان تعجب آور نیست. به گفته مایر، سوپرمنزیم نه تنها قوی‌تر و محکم‌تر از آلومینیوم بوده بلکه ۳۳٪ نیز سبک‌تر است و از آنجا که هسته اصلی آن – منیزیم – هشتمین ماده فراوان در این سیاره است، تولید بسیار ارزان‌تر تمام خواهد شد. منیزیم به معنای واقعی کلمه در همه جا یافت می‌شود، بدان معنی که به طور متوسط ​​محصولات ساخته شده با این آلیاژ تقریبا ۵۰ درصد ارزان‌تر از  محصولات مشابه با فیبر کربن هستند.

در حالی که این ماده شگفت‌انگیز است، ویژگی‌های عملکردی سوپرمنزیم تنها عنصر قانع کننده در این ماجرا نیست که Allite می‌تواند به اشتراک بگذارد. علاوه بر اینکه قوی‌تر، سبک‌تر و برای تولید ارزان تر است، این آلیاژ نسبت به سایر مواد تولیدی، با محیط زیست بسیار سازگار است. این شرکت می‌گوید که فلز آن‌ها ۱۰۰ درصد قابل بازیافت است، همچنین در طی فرایند بازیافت مستقیم به منیزیم خالص تبدیل می‌شود. علاوه بر این، مواد را می‌توان با استفاده از ۴۰ درصد از انرژی مورد نیاز برای تولید فیبر کربن یا آلومینیوم بوجود آورد که باعث افزایش جذابیت برای تولید کنندگان خواهد شد.

پس چه زمانی می‌توانیم انتظار داشته باشیم تا محصولاتی تولید شده باسوپر منیزیم را ببینم و بفهمیم کهچه کسی آنها را تولید خواهد کرد؟ در این موارد مایئر چیزی بروز نمی‌دهد. او گفت: “ما در حال حاضر پیمان‌نامهه‌های عدم افشا یی برای محافظت از خود و همکاران مان داریم.” “اما انتظار می‌رود برخی از مارک‌های آشنا در سطح بالا به زودی شروع به استفاده از محصول ما نمایند.

مایر تخمین می‌زند که اولین محصولاتی که از آلیاژ جدید Allite استفاده کنند، در شش تا نه ماه آینده به بازار می‌رسند. او به طور خاص نمی‌گوید که چه محصولاتی را تولید می‌کند، اما با توجه به معرفی رسمی‌این ماده در یک نمایش دوچرخه، احتمالا به نظر می‌رسد که ما در ابتدا وارد این صنعت خواهیم شد. پس از آن، تنها آسمان برای این آلیاژ محدود خواهد بود.

برای اطلاعات بیشتر در مورد منیزیم فوق العاده و خواص آن، از وب سایت Allit دیدن کنید.

https://alliteinc.com/

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید