استفاده از سرویس Lime به ۲۰ میلیون رسید و حالا در استرالیا در دسترس است - تکفارس 
استفاده از سرویس Lime به ۲۰ میلیون رسید و حالا در استرالیا در دسترس است - تکفارس 
استفاده از سرویس Lime به ۲۰ میلیون رسید و حالا در استرالیا در دسترس است - تکفارس 

استفاده از سرویس Lime به ۲۰ میلیون رسید و حالا در استرالیا در دسترس است

پوریا اسدی
۱۹ آبان ۱۳۹۷ - 14:00
استفاده از سرویس Lime به ۲۰ میلیون رسید و حالا در استرالیا در دسترس است - تکفارس 

وسایل نقلیه‌ی کرایه‌ای به طور فزاینده‌ای به چیزی عادی در خیابان‌های ایالات متحده تبدیل شده‌اند و اکنون دوچرخه‌های الکتریکی و اسکوتر‌های Lime برای اولین بار به استرالیا می‌آیند.

این شرکت مستقر در کالیفرنیا، در این هفته برای اجاره‌ دوچرخه‌ به کمک نرم افزار به بازار استرالیا وارد شد و دوچرخه‌ها و اسکوتر‌های خود را برای اولین بار در سیدنی و ملبورن به نمایش گذاشت. این خبر از آنجایی منتشر شد که Lime اعلام کرد که این سرویس رکورد ۲۰ میلیون مشتری را در سراسر جهان به دست آورده است آن هم تنها دو ماه پس از آنکه ۱۰ میلیون نفر را در اختیار داشت.

Lime در سیدنی ۳۰۰ دوچرخه‌ی بدون زین دارد، در حالی که ملبورن محل آزمایش سه ماهه در محوطه دانشگاه موناش است. همچنین برنامه‌ریزی برای عرضه‌ی این اسکوترها در سیدنی و بریزبن وجود دارد.

میچل پرایس مدیر Lime گفت:

نیاز سیدنی برای راه‌حل‌های نوآورانه‌ی حمل و نقل، که به سرحد خود رسیده است و به ما اطمینان می‌دهد که شاهد میزان استفاده‌ی بالای دوچرخه‌های Lime در جامعه باشیم.

پرایس گفت که دوچرخه‌های Lime در شهرهای مشابه سیدنی محبوب شده‌اند “مانند سیاتل، جامعه‌ای که به دنبال حمل و نقل آسان، ارزان‌تر و قابل دسترس‌تر است” همچنین اضافه کرد که این شرکت “با سازمان حمل و نقل عمومی همکاری می‌کند  تا دسترسی به وسایل حمل و نقل عمومی افزایش یابد، به طوری که مردم بتوانند کمتر بر ماشین‌های شخصی تکیه کنند. “

ایمنی در خیابان‌ها

در حالی که ایمنی در خیابان‌های ایالات متحده به یک مشکل تبدیل شده است اما وقتی صحبت از اسکوتر ودوچرخه می‌شود مدیر Lime تاکید می‌کند که این شرکت با مقامات سیدنی همکاری نزدیکی داشته است تا از سازگاری صحیح این وسایل در جامعه اطمینان حاصل کند.

Lime در حال حاضر هدف یک شکایت در کالیفرنیا – همراه با شرکت رقیب (Bird) – به اتهام غفلت در نحوه‌ی مدیریت این شرکت در مورد سرویس‌های خود است که مربوط به تعدادی از گزارشات مربوط به جراحات افراد دوچرخه‌سوار و پیاده‌های در حوادث ناشی سرعت بالای  ۱۵ مایل در ساعت است.

این شرکت اخیرا اعلام کرده است که ۳ میلیون دلار را در کمپینی سرمایه گذاری کرده است که کاربران خود رابه راندن با احتیاط تشویق می‌کند.

ترویج Lime و دیگر خدمات مبتنی بر برنامه برای اجاره‌ی اسکوتر و دوچرخه قطعا دولت‌های محلی را با چالش روبرو کرده است. برای مثال، Lime تنها در آغاز سال ۲۰۱۷ راه اندازی شد و در حال حاضر دوچرخه‌های الکتریکی را در ۸۸ مقطه در ۲۷ ایالت امریکا و ۱۷ شهر در ۱۰ کشور دیگر ارائه می‌دهد.

 مقامات شهرها در نهایت شروع به کار کرده‌اند و مقررات و طرح‌های مربوط را برای شرکت‌های مجاز تصویب کرده‌اند. به عنوان مثال، سان فرانسیسکو اخیرا ممنوعیتی را بر اجاره‌ی اسکوتر اعمال نموده و در همین حال یک سیستم مبتنی بر مجوز را برای محدود کردن تعداد آنها و آزاد سازی فضا در خیابان‌ها ارئه نموده است. در ماه آگوست این شهر تنها دو مجوز (برای Scoot و Skip) را صادر کرد، در حالی که درخواست‌های ۱۰ شرکت دیگر، از جمله Lime را رد کرده است.

در صورت دسترسی آیا شما نیز از سرویس‌های مشابه استفاده خواهید کرد؟ لطفا نظرات خود را با ما درمیان بگذارید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید