Urtopia دوچرخه الکتریکی یکپارچه با ChatGPT معرفی کرد - تکفارس 
Urtopia دوچرخه الکتریکی یکپارچه با ChatGPT معرفی کرد - تکفارس 
Urtopia دوچرخه الکتریکی یکپارچه با ChatGPT معرفی کرد - تکفارس 

Urtopia دوچرخه الکتریکی یکپارچه با ChatGPT معرفی کرد

افشین نوری
۱۰ تیر ۱۴۰۲ - 14:54
Urtopia

شرکت چینی Urtopia سازنده دوچرخه‌های برقی، یک محصول انقلابی در نمایشگاه Eurobike 2023 معرفی کرده است. این محصول اولین دوچرخه الکتریکی دنیا با فناوری هوش مصنوعی ChatGPT است. چت‌بات ChatGPT یک مدل زبانی بسیار پیشرفته است که توسط شرکت OpenAI توسعه یافته است. دوچرخه الکتریکی Urtopia قابلیت‌های یک دوچرخه‌ را با قدرت یک دستیار صوتی ترکیب کرده و امکانات جدیدی را برای دوچرخه‌سواران فراهم کرده است.

مدل دموی این دوچرخه که رویداد Eurobike 2023 به نمایش گذاشته شده است، توانسته ادغام ChatGPT در عملکرد یک دوچرخه الکتریکی را نشان دهد. کاربر می‌تواند دستیار صوتی ChatGPT را با فشار دادن دکمه‌ای روی فرمان سمت چپ فعال کند و گفت‌وگویی را با آن آغاز کند. دستیار صوتی ChatGPT به سوالات دوچرخه‌سوار درباره مزایای تناسب اندام گرفته تا پایداری زیست‌محیطی پاسخ‌های آموزنده‌ای خواهد داد و دانش و آگاهی دوچرخه‌سوار را در حین حرکت افزایش خواهد داد.

Urtopia

Urtopia گفته است که در حال توسعه نسخه بازاری دوچرخه الکتریکی یکپارچه با ChatGPT است. این شرکت قیمت و زمان دقیق عرضه آن را اعلام نکرده است، اما نوآوری این شرکت هیجان زیادی در دنیای دوچرخه سواری ایجاد کرده است.

دوچرخه الکتریکی Urtopia علاوه بر ادغام با هوش مصنوعی ChatGPT دارای قابلیت‌های پیشرفته دیگری هم است که از آن جمله می‌توان به ناوبری GPS و یک ابزار ایمنی ویژه برای داشتن تجربه دوچرخه‌سواری امن و لذت بخش اشاره کرد. دوچرخه سواران همچنین می‌توانند پیشرفت خود را پایش کنند و دوچرخه خود را به پلتفرم‌هایی مثل Apple Health و Strava وصل کنند.

شرکت Urtopia همچنین دوچرخه الکتریکی Fusion را در رویداد Eurobike 2023 معرفی کرد. این دوچرخه محصول همکاری با یک طراح معروف به نام Hartmut Slinger است که او را به خاطر کارش روی طراحی مفهومی Snow White اپل می‌شناسند. دوچرخه Fusion با یک فریم فیبر کربنی سبک توانسته عملکرد و ظرافت را باهم ترکیب کند.

منبع: Gizmochina

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید