رشد اقتصادی Bird تا ۲٫۵ میلیارد دلار به سبب تولید اسکوترهای ماندگار - تکفارس 
رشد اقتصادی Bird تا ۲٫۵ میلیارد دلار به سبب تولید اسکوترهای ماندگار - تکفارس 
رشد اقتصادی Bird تا ۲٫۵ میلیارد دلار به سبب تولید اسکوترهای ماندگار - تکفارس 

رشد اقتصادی Bird تا ۲٫۵ میلیارد دلار به سبب تولید اسکوترهای ماندگار

سجاد اسدی
۱۳ مهر ۱۳۹۸ - 20:58
رشد اقتصادی Bird تا ۲٫۵ میلیارد دلار به سبب تولید اسکوترهای ماندگار - تکفارس 

اولین بار، گزارش پیش ارزش‌گذاری شرکت برد توسط نیویورک‌تایمز و تک‌کرانچ انجام شد و سال گذشته این شرکت ارزشی بالغ بر ۲٫۳ میلیارد دلار داشت.

با توجه به افزایش این مبلغ، به نظر می‌رسد که سرمایه‌گذاران همچنان قصد دارند علی رغم گزارش‌ها مبنی بر زیان‌های وارد شده به این شرکت و افت فروش اسکوترها، همچنان به این شرکت تولیدکننده اسکوترهای برقی سرمایه تزریق کنند. گفتنی است که شرایط برای این شرکت فروش اسکوتر بهتر شده و در سال گذشته ۴۱۸ میلیون دلار سود داشته است.

این مشکلات پیش آمده ممکن است بیشتر به خاطر شرایط اقتصادی ناپایدار برد در ابتدای سال جاری باشد. براساس گزارش منتشر شده از The Information، این شرکت در سه ماهه اول سال نزدیک به ۱۰۰ میلیون دلار از دست داد و درآمد نیز تنها به ۱۵ میلیون دلار رسید. در فصل بهار هم این شرکت مجدداً ۱۰۰ میلیون دلار دیگر از دست داد.

شرکت برد گفته است که با توجه به بازگشت مجدد به شرایط مناسب شاخص‌های اقتصادی، قادر خواهد بود تا رضایت سرمایه‌گذاران را بدست بیاورد. یکی از اعداد مهمی‌که تاثیر شگرفی بر وضعیت اقتصادی شرکت اسکوترسازی دارد، عمر هر اسکوتر است. هر چه یک اسکوتر بتواند مسافت بیشتری طی کند، برای شرکت برد نیز بهتر است؛ چرا که آنها پیش از درآمدزایی از فروش، زمان بیشتری برای تامین مخارج صرف شده روی اسکوترها را دارند.

اما گزارش‌ها نشان می‌دهند که اسکوتر‌های الکتریکی زودتر از آن که هزینه‌هایشان جبران شود خراب شده و کارایی خود را از دست می‌دهند. سال گذشته بررسی مشخصی بر روی تعدادی از این اسکوتر‌ها در شهر‌های لوئیزویل و کنتاکی انجام شد و سپس مشخص شد که میانگین عمر اسکوتر‌ها ۲۸٫۸ روز است. مدل‌های ابتدایی فروش رفته از تولیدکنندگان چینی توانایی تحمل بار سنگین را نداشته و به سرعت از کار می‌افتادند. همین امر باعث شد که این شرکت‌ها ملزم به تولید اسکوترهای بهتر و تازه‌تری شود.

مدیر برد، تراویس زاندن گفت:

در ماه مارچ لازم بود تا هر اسکوتر به مدت شش ماه مورد استفاده قرار بگیرد تا مخارج صرف شده جبران شود. از آن زمان، این شرکت نه یک اسکوتر، بلکه دو اسکوتر عرضه کرده است. برد اول در ماه می‌ و دومی‌ در ماه آگوست. طبق برنامه‌ریزی‌های این شرکت، هردوی این اسکوتر‌ها برای کارایی بهتر و بیشتر طراحی شده‌اند. هرچند مدت زمان تقریبی کارایی برد دو هنوز مشخص نشده، اما عمر میانگین برد یک بالغ بر ۱۵ ماه است.

تقریبا یکسال پیش ما به این نتیجه رسیدیم که دنیا در حال تغییر بوده و روزهایی که سریع‌ترین رشد مخصوص نشانگرهای کلیدی عملکرد بود دیگر به پایان رسیده و حالا ملاک اصلی، پیشرفت اقتصادی در افق‌های تازه ترسیم شده است. به همین دلیل ما اولویت شرکت خود را از رشد افتصادی به شاخص‌ها تغییر دادیم.

براساس منابع نزدیک به شرکت، بودجه جدید برای ترسیم مسیر مشخصی برای سودآوری و همچنین ادامه تحقیقات و توسعه وسایل نقلیه مورد استفاده قرار می‌گیرد. تخصیص بودجه‌ای که به عقیده برد، عامل مؤثر در شاخص‌های مثبت اقتصادی است.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید