صادرات محصولات دانش بنیان به کمک مسئولان نیاز دارد - تکفارس 
صادرات محصولات دانش بنیان به کمک مسئولان نیاز دارد - تکفارس 
صادرات محصولات دانش بنیان به کمک مسئولان نیاز دارد - تکفارس 

صادرات محصولات دانش بنیان به کمک مسئولان نیاز دارد

محمدرضا داوری
۲۸ دی ۱۳۹۸ - 15:00
صادرات محصولات دانش بنیان به کمک مسئولان نیاز دارد - تکفارس 

سجاد عباسی فشمی دبیر اینوتکس ۲۰۲۰ از رونق محصولات دانش بنیان و استارتاپی بسیاری به اقتصاد کشور خبر داد و نیاز است روی مسئله صادرات این محصولات برنامه ‌ریزی ویژه‌ای انجام شود.

دبیر اینوتکس ۲۰۲۰ با اشاره به گزارش جهانی که به تازگی در خصوص چالش‌های استارتاپ‌ها منتشر شد، گفت:

مهمترین این چالش‌ها بین‌المللی شدن استارتاپ‌ها و صادرات خدمات آن‌ها به سایر کشورها است که با توجه به شرایط منطقه و کشور، صادرات تا حدودی در حال پیگیری است. و قوانین و محدودیت‌هایی که در کشور برای انجام اقدامات استارتاپی به وجود آمده از دیگر چالش‌های پیش روی فعالیت هسته‌های نوآور و فناوران است.

سجاد عباسی فشمی در خصوص روش های رفع چالش‌های اظهار داشت:

نیاز است مسئولان هر حوزه در فعالیت‌های استارتاپی شرکت کنند و از نزدیک با فعالیت‌های تیم‌های نوآور و شرکت‌های دانش بنیان که ایده‌های جدید برای اعتلای کشور دارند، آشنا شوند. وهمچنین نیاز است بوروکراسی‌ها، خدمات و قوانینی که موجب اختلال در عملکرد استارتاپ‌ها شده تسهیل شود تا هسته‌های نوآور بیشتری به این عرصه جذب شوند.

سجاد عباسی فشمی  دبیر اینوتکس ۲۰۲۰ در مورد آشنایی مسئولان از چالش‌های استارپ‌ها، گفت:

هرچه مسئولان به صورت رو در رو با فعالیت و مشکلات استارتاپ‌ها آشنا شوند، برای حل آن راه‌های مناسب ‌تری پیدا می‌کنند. نیاز است مشکلات شرکت‌ها رفع و فرآیند عملکرد آن‌ها تسهیل شود تا فعالیت‌های بیشتری داشته باشند.

دبیر اینوتکس ۲۰۲۰ ضمن انتقاد از مسئولان بیان کرد:

مسئولان از طرفی به دنبال فاصله از اقتصاد نفتی و دانش بنیانی شدن هستند اما در طرف مقابل تا حدی با وجود بروکراسی‌های اداری و حقوقی از فعالیت شرکت‌های دانش بنیان جلوگیری می‌شود که نیاز به هم افزایی بین دستگاهی احساس می‌شود.

نمایشگاه INOTEX در تلاش است که علاوه بر معرفی فناوری‌های روز به صنایع بزرگ و متوسط، مشتریان محصولات فناورانه را به تولیدکنندگان آن‌ها وصل کند و همچنین سرمایه ‌گذاران را با فرصت های سرمایه ‌گذاری در طرح‌های فناورانه یا استارتاپ‌ها آشنا کند.

نمایشگاه بین المللی نوآوری و فناوری با نام INOTEX تاکنون ۸ دوره در کشور ایران آغاز به کار کرده است. این نمایشگاه محیطی برای عرضه نوآوری و فناوری است. برخلاف نمایشگاه‌های مشابه که صرفا عرضه و تبادل کالا را هدف‌گذاری کرده‌اند، هدف این نمایشگاه تبادل دانش فنی و تکنولوژی و مشارکت میان شرکت‌ها و سرمایه‌گذاری روی طرح‌ها و استارتاپ‌ها است.

هشتمین دوره نمایشگاه بین‌المللی اینوتکس (INOTEX)  ۲۰۲۰ با شعارِ اکوسیستم نوآوری و فناوری زیر یک سقف با حضور ۳۶۲ عضو اکوسیستم برگزار شد و نهمین دوره نمایشگاه نیز از ۸ تا ۱۱ خردادماه ۹۹ در محل دائمی نمایشگاه‌های بین ‌المللی تهران با حضور بازیگران زیست بوم نوآوری و فناوری کشور برگزار خواهد شد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید