با فناوری جدید هوندا دیگر نطقه کوری برای خودروها وجود نخواهد داشت - تکفارس 
با فناوری جدید هوندا دیگر نطقه کوری برای خودروها وجود نخواهد داشت - تکفارس 
با فناوری جدید هوندا دیگر نطقه کوری برای خودروها وجود نخواهد داشت - تکفارس 

با فناوری جدید هوندا دیگر نطقه کوری برای خودروها وجود نخواهد داشت

پوریا اسدی
۱۷ مهر ۱۳۹۷ - 11:30
با فناوری جدید هوندا دیگر نطقه کوری برای خودروها وجود نخواهد داشت - تکفارس 

تصادفات ترافیکی یک واقعیت تاسف برانگیز است و آنچه که در مورد این حوادث گریزناپذیر می‌تواند ناامید‌کننده باشد، این است که آنها اغلب قابل اجتناب هستند. هوندا برنامه‌ای برای کمک به کاهش تصادفات در یک نوع فراگیر از جاده‌های خاص را دارد: تقاطع‌ها.

این تولید کننده ژاپنی خودرو در ظرفیت محدود، فناوری ” تقاطع هوشمند ” را معرفی کرده که می‌تواند به کاهش حوادثی در جاهایی که جاده‌ها به هم می‌رسند، کمک کند. این شرکت به عنوان بخشی از ۳۳ پروژه Smart Mobility Corridor خود، با همکاری شهر Marysville، اوهایو، آزمایش این فناوری را آغاز کرده است.

فناوری ” تقاطع هوشمند ” هوندا در ابتدا به نقص در سنسورهای موجود در اکثر خودروها اشاره دارد. این فناوری میزان چشمگیری از زمینه‌ی دید را به وسیله نقلیه اضافه می‌کند، این عمل با استفاده از نرم افزار شناسایی خاص و دوربین‌های متقاطع که تصویر ۳۶۰ درجه ای از عبور و مرور در خیابان‌ها تا ۳۰۰ فوت را فراهم می‌کند، میسر شده است. دوربین‌ها می‌توانند این اطلاعات را به طور مستقیم به وسایل نقلیه‌ی انتقال دهند.

با اطلاعاتی که توسط دوربین ارائه شده است (هوندا آن را “ارتباط خودرو به همه چیز” یا V2X نامیده است)، خودروها به طور بالقوه توانایی دید تقریبا کاملی را در گوشه‌ها بدست می‌آورند که در غیر اینصورت دیدشان بشدت کمتر خواهد بود. این فناوری وسیله نقلیه را قادر می‌سازد تا هر گونه موانع یا تهدیدات بالقوه را از پیش شناسایی کند و به سرعت به راننده هشدار دهد تا بتوانند از این مسئله جلوگیری کند.

تد کلاوس، معاون بخش تحقیقات استراتژیک و توسعه‌ی هوندا در آمریکا، در بیانیه ای اعلام کرد :

هوندا معتقد است که فناوری V2X یک عنصر ضروری در اکوسیستم حمل و نقل دقیق‌تر و ایمن‌تر است و می‌تواند به رویای ما برای جامعه‌ی بدون تصادف جامه‌ی عمل بپوشاند. با همکاری شهر ماریسویل و ایالت اوهایو، ما اعتقاد داریم که این تحقیق به ما درک بهتری از اینکه چگونه فناوری‌های V2X می‌تواند پیشرفته‌تر و به طور موثر برای بهره برداری از تمام کاربران جاده ای به کار گرفته شود، خواهد داد.

تصمیم هوندا برای تقاطع‌ها هدفمند است؛ این شرکت اعلام کرد که تقریبا ۴۰ درصد از همه‌ی تصادفات خودرو – و نزدیک به ۲۰ درصد از ۳۵۰۰۰ مرگ و میر ناشی از ترافیک که در ایالات متحده در هر سال رخ می‌دهد – در محل تقاطع‌ها اتفاق می‌افتد. اتومبیل‌های خودران از این نوع حوادث مصون نیستند. برطرف کردن این حوادث نه تنها جان صاحبان خودرو را در حوادث ناگوار حفظ خواهد کرد بلکه از زندگی  افراد نیز محافظت خواهد کزد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید