سونی و هوندا نام بخش تولید خودروهای برقی خود را اعلام کردند - تکفارس 
سونی و هوندا نام بخش تولید خودروهای برقی خود را اعلام کردند - تکفارس 
سونی و هوندا نام بخش تولید خودروهای برقی خود را اعلام کردند - تکفارس 

سونی و هوندا نام بخش تولید خودروهای برقی خود را اعلام کردند

مهدی حلوائی
۲۶ خرداد ۱۴۰۱ - 17:34
خودروی برقی سونی

سونی و هوندا مدتی پیش از همکاری خود برای تاسیس بخش تولید خودروهای برقی خود خبر داده بودند و حالا نام این بخش به‌طور رسمی اعلام شده است.

کمپانی سونی امروز در خبری اعلام کرد که بخش تولید خودروهای برقی این شرکت و هوندا، سونی هوندا موبیلیتی (Sony Honda Mobility) نام داشته و قرار است که این بخش تا پیش از پایان سال جاری میلادی در توکیو راه‌اندازی شود. همچنین اولین خودروی برقی سونی و هوندا در سال ۲۰۲۵ میلادی به بازار عرضه خواهد شد.

هر کدام از شرکت‌های سونی و هوندا ۵۰ درصد از سهام بخش موبیلیتی را در اختیار دارند. همچنین یاسوهیده میزونو (Yasuhide Mizuno) از هوندا و ایزومی کاوانیشی (Izumi Kawanishi) از سونی به‌ترتیب به عنوان مدیر عامل و مدیر ارشد عملیات بخش موبیلیتی فعالیت خواهند کرد.

سونی هوندا

در حال حاضر هوندا در بازار خودروهای برقی فاصله‌ی زیادی با رقیبان خود داشته و تنها خودروی هوندا E را به بازار عرضه کرده است. با این وجود، این شرکت ژاپنی مدتی پیش از همکاری خود با جنرال موتورز برای ساخت خودروهای برقی اقتصادی با استفاده از باتری‌های اولتیوم (Ultium) و عرضه‌ی آن‌ها در سال ۲۰۲۴ به بازار آمریکای شمالی خبر داده بود.

هوندا همچنین اخیراً اعلام کرده بود که تا سال ۲۰۴۰ تنها خودورهای برقی و درون‌سوز را به بازار عرضه می‌کند و در راستای همین هدف، بودجه‌ای ۴۰ میلیارد دلاری را تا سال ۲۰۳۰ در بخش خودروهای برقی سرمایه‌‌گذاری خواهد کرد. در طرف دیگر، سونی تا به حال از دو خودروی برقی ویژن S و ویژن S 02 رونمایی کرده است اما هنوز مشخص نیست که این دو خودرو چه جایی در برنامه‌های بخش موبیلیتی خواهند داشت.

نظر شما در مورد خودروهای برقی چیست؟ به‌نظر شما آیا شرکت‌های سونی و هوندا در این بازار موفق خواهند بود؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: Engadget

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید