هوندا در سال ۲۰۲۴ یک خودروی بسیار جذاب با سوخت هیدروژنی عرضه می کند - تکفارس 
هوندا در سال ۲۰۲۴ یک خودروی بسیار جذاب با سوخت هیدروژنی عرضه می کند - تکفارس 

هوندا در سال ۲۰۲۴ یک خودروی بسیار جذاب با سوخت هیدروژنی عرضه می کند

افشین نوری
۱۰ آذر ۱۴۰۱ - 09:36
هوندا در سال ۲۰۲۴ یک خودروی بسیار جذاب با سوخت هیدروژنی عرضه می کند - تکفارس 

هوندا قصد دارد در سال‌های آینده خودروهای تمام الکتریکی روانه بازار کند و برنامه این شرکت برای سال ۲۰۲۴ این است که یک‌ خودروی با سلول سوخت هیدروژنی بسازد. 

هواندا به‌تازگی گفته است که تا دو سال آینده یک خودروی سلول سوخت هیدورژنی به نام Honda CR-V معرفی خواهد کرد که‌ کاملا الکتریکی خواهد بود و برنامه این شرکت آن است که تا سال ۲۰۵۰ همه خودرهای تولیدی خود را از نوع الکتریکی بسازد.‌‌

سلول‌های سوختی فماوری جدیدی هستند که از ترکیب هیدروژن و اکسیژن برای تولید جریان الکتریسیته استفاده می‌کند و دیگر نیازی به استفاده از باتری در خودروهای الکتریکی نخواهد بود. با این فناوری، کاربران می‌توانند خودرو خود را در عرض سه تا چهار دقیقه شارژ کنتد و مسافت‌های طولانی را بدون هیچ مشکلی طی کنند. البته این فناوری هنوز به مرحله تولید انبوه نرسیده است و ایستگاه‌های هیدوژنی زیادی برای این‌ کار لازم است. 

خودروی Honda CR-V  قرار است تا سال ۲۰۲۴ تولید شود و شرکت‌های دیگری مثل تویوتا، جنرال موتورز نیز در خال توسعه فناوری سلول سوخت هیدروژنی هستند. جزییات بیشتر درباره این خودرو قرار است در ماه‌های آینده منتشر شود. قرار است برای شروع کار چند ایستگاه هیدروژنی در ایالت کالیفرنیا آمریکا احداث شود. 

حالا باید منتطر بمانیم و ببینیم‌که آینده این نوع خودروها چگونه خواهد بود.

منبع: Gizmochina

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید