معرفی ایمن‌ترین و هوشمندترین اتومبیل خودران BMW تا سال ۲۰۲۱ - تکفارس 
معرفی ایمن‌ترین و هوشمندترین اتومبیل خودران BMW تا سال ۲۰۲۱ - تکفارس 
معرفی ایمن‌ترین و هوشمندترین اتومبیل خودران BMW تا سال ۲۰۲۱ - تکفارس 

معرفی ایمن‌ترین و هوشمندترین اتومبیل خودران BMW تا سال ۲۰۲۱

مصطفی اسماعیلیان
۹ مهر ۱۳۹۷ - 11:34
معرفی ایمن‌ترین و هوشمندترین اتومبیل خودران BMW تا سال ۲۰۲۱ - تکفارس 

شرکت بزرگ خوردروسازی BMW در پی بالابردن سطح کیفیت ماشین‌های الکتریکی است، تولیداتی که از خودروهای برقی دوگانه گرفته تا سیستم‌های تکامل‌یافته‌ی الکتریکی را شامل می‌شوند. اما این تنها هدف بزرگ BMW نیست و قصد دارد علاوه بر توسعه‌ی موتورهای الکتریکی، تحقیقات خود را در صنعتی بسیار جذاب‌تر ادامه دهد. با تک‌فارس همراه باشید.

بنظر می‌رسد نوآوری، چیزی است که امروزه این شرکت آن را دنبال می‌کند و  اهداف خود را طوری برنامه‌ریزی کرده است تا پیشتاز در صنعت اتوموبیل‌های خودران باشد و آن را به عنوان یک امتیاز ویژه در کنار دیگر تولیدات باکیفیت خود به ثبت رساند.

کلاوس فلاریک، مدیر گروه توسعه‌ی BMW، ضمن معرفی تکنولوژی iNext گفت:

برای ما، تکنولوژی خودروهای الکتریکی قاعده‌ای جدید در صنعت خودروسازی است اما علاقه داریم تا وارد چالش‌های بزرگ‌تری شویم.

به زودی خواهید دید که چگونه تا سال ۲۰۲۱ با تکنولوژی BMW iNext ایمن‌ترین اتومبیل‌های خودران را برای مشتریانمان طراحی و تولید می‌کنیم. چشم‌انداز آینده‌ی شرکت روشن است و ما قصد پیشتازی در صنعت اتومبیل‌های خودران را داریم.

اتومبیل‌های خودران از زمانی که شرکت تسلا سیستم‌های نیمه مستقل Autopilot را در خودروهای الکتریکی رونمایی کرد، به سرعت در حال پیشرفت است. تکنولوژی Autopilot شرکت تسلا باعث شد تا خودروهای الکتریکی نیمه مستقلی که از الکتریسیته و هوش مصنوعی استفاده می‌کنند، به گزینه‌ای درخشان در صنعت خودروسازی تبدیل شوند.

 

فلاریک ادامه داد:

ما در سال ۲۰۰۶ تحقیقات خود را بر روی اتومبیل‌های خودران شروع کردیم و تاکنون موفق به حل چالش‌های زیادی شده‌ایم. تحقیقات ما، به‌خصوص تکنولوژی اتومبیل‌های سطح چهار و پنج، به شدن به مقررات و قوانین نظارتی جهانی وابسته است. با این وجود تولید اتومبیل‌های خودران به یکی از اهداف اصلی شرکت تبدیل شده است.

سطح چهار و پنج، رتبه‌بندی است که به اتومبیل‌های خودران داده می‌شود. طی چند سال گذشته، اداره ایمنی ترافیک بزرگراه‌ها یک سیستم ارزیابی را مورد تصویب رساند تا میزان تمرکز و پیچیدگی اتومبیل‌های خودران را رتبه‌بندی نماید. این سیستم که توسط انجمن مهندسان خودرو (SAE) طراحی و اجرا شده بود، باعث می‌شد تا انواع مختلف این خودروهای هوشمند طبق معیارهای مختلف دسته‌بندی شوند.

مقیاس ارزیابی سیستم، نمره‌ای میان صفر تا پنج است که صفر به معنای عدم وجود تکنولوژی خودران در اتومبیل و پنج به معنای وجود یک سیستم کاملا هوشمند خودران، بدون دخالت راننده است. امتیاز میانه نیز نشان از وجود سیستم نیمه خودران است، مانند خودروهایی که دارای قابلیت دستیار کمکی هستند. گزارش‌ها حاکی از آن است که BMW درحال طراحی خودروهایی در سطح چهار و پنج است، این یعنی بالاترین میزان هوشمندی در خودروهای جهان.

لازم به ذکر است، از آنجایی که ظهور اتومبیل‌های خودران به نوعی انقلاب در صنعت خودروسازی محسوب می‌شود، مفهوم رانندگی نیز کاملا جابجا خواهد شد. از این رو قبل از اینکه اتومبیل‌های خودران جای پای خود را در این صنعت محکم کنند، قوانین زیادی در حوزه‌های سیاسی و نظارتی نیازمند تغییر هستند. علاوه بر این، از آنجایی که هنوز تکنولوژی اتومبیل‌های خودران به‌شدت وابسته به توسعه‌ی زیرساخت‌ها است، نمیتوان در حال حاضر آن را به صورت جهانی اجرا و پیاده‌سازی کرد.

نظر شما کاربران تک‌فارس در مورد تکنولوژی iNext شرکت BMW چیست؟ دیدگاه خود را برای ما ارسال کنید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید