بی ام و از واترکرفت الکتریکی The Icon رونمایی کرد - تکفارس 
بی ام و از واترکرفت الکتریکی The Icon رونمایی کرد - تکفارس 
بی ام و از واترکرفت الکتریکی The Icon رونمایی کرد - تکفارس 

بی ام و از واترکرفت الکتریکی The Icon رونمایی کرد

مهدی حلوائی
۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ - 01:07
واترکرفت بی ام و آیکون

برند خودروسازی بی ام و (BMW) امروز در شهر کن فرانسه از اولین واترکرافت الکتریکی خود با نام آیکون (The Icon) رونمایی کرد. این محصول توسط شرکت تاید (TYDE) طراحی شده و از چند باتری الکتریکی قدرتمند بهره می‌برد.

مطالب مرتبط:

واترکرفت بی ام و آیکون

آیکون اولین واترکرفت الکتریکی جهان به شمار می‌رود که ترکیبی از طراحی لوکس و پیشرانه‌ی تنفس طبیعی را ارائه می‌دهد. این محصول ۱۳.۱۵ متر طول و ۳۰ نات (۵۵ کیلومتر بر ساعت) سرعت داشته و در واقع یک قایق باله‌دار یا هیدروفویل به حساب می‌آید. بی ام و در قسمت زیرین این واترکرفت از باله‌هایی استفاده کرده که دماغه‌ی آن را کمی بالاتر از سطح آب می‌آورند و نیروی مورد نیاز حرکت آن را کاهش می‌دهند. ترکیب دو موتور ۱۰۰ کیلوواتی و شش باتری BMW i3 با توان ۲۴۰ کیلوات‌ساعتی آیکون نیز باعث شده تا این محصول بردی ۵۰ مایلی داشته باشد.

واترکرفت بی ام و آیکون

تیم Designworks، که زیرگروه بی ام و محسوب می‌شود، با همکاری شرکت تاید موفق شده‌ تا آیکون را به گونه‌ای نوین و منحصربه‌فرد طراحی کند. عرض بخش پشتی این واترکرفت پس از بازشدن به ۴.۵ متر رسیده و طراحی آن با دماغه‌ی تخت و خطوط منحنی در اطراف تکمیل شده است. همچنین صندلی‌های داخل واترکرفت نیز به صورت منحنی طراحی شده تا المان‌های ظاهری این محصول با یکدیگر همخوانی داشته باشند. این صندلی‌ها به‌طور ۳۶۰ درجه قابل چرخش بوده تا مسافران بتوانند نمای اطراف خود را به طور کامل مشاهده کنند.

واترکرفت بی ام و آیکون

در بخش کابین ملوان نیز یک نمایشگر ۳۲ اینچی ۶K با دستیار صوتی اختصاصی تعبیه شده که در مسیریابی و ارائه‌ی اطلاعات در خصوص وضعیت آب و هوا به ملوان کمک می‌‌کند. واترکرفت آیکون بهترین نمونه از قدرت بی ام و در ترکیب فناوری و طراحی جذاب بوده و به لطف سرعت بالا و پیشرانه‌ی تنفس طبیعی خود، استاندارد جدیدی را برای وسایل نقلیه‌ی آبی تعریف کرده است.

منبع: Designboom

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید