بی‌ام‌و یک کارخانه باتری سازی ۱۰۸ میلیون دلاری در آلمان می سازد - تکفارس 
بی‌ام‌و یک کارخانه باتری سازی ۱۰۸ میلیون دلاری در آلمان می سازد - تکفارس 
بی‌ام‌و یک کارخانه باتری سازی ۱۰۸ میلیون دلاری در آلمان می سازد - تکفارس 

بی‌ام‌و یک کارخانه باتری سازی ۱۰۸ میلیون دلاری در آلمان می سازد

افشین نوری
۶ شهریور ۱۴۰۲ - 12:18
بی‌ام‌و

شرکت بی‌ام‌و قصد دارد سهم خود از بازار خودروهای الکتریکی (EV) را افزایش دهد. در همین راستا، این خودروساز می‌خواهد یک کارخانه لجستیکی باتری در لایپزیگ آلمان تاسیس کند و به تعهدات خود در قبال محیط زیست عمل کند.

این کارخانه قرار است باتری‌های موردنیاز خودروی Mini Countryman بی‌ام‌و را تامین کند. این کارخانه از پنل‌های خورشیدی در پشت بام خود استفاده خواهد کرد که قادر به تولید بیش از ۳۰۰۰ کیلووات برق خواهد بود، همچنین قرار است در محوطه آن بیش از ۵۷۰۰ درخت کاشته شود. هدف بی‌ام‌و این است که انتشار گازهای کربنی در این کارخانه را به حداقل برساند.

این کارخانه همچنین حدود ۵۰۰ شغل جدید در لایپزیگ ایجاد خواهد کرد و باعث رونق اقتصاد محلی خواهد شد. کارخانه بی‌ام‌و قرار است تا اواسط سال ۲۰۲۴ به مرحله بهره‌برداری برسد و باتری‌های ولتاژ بالا برای خودروهای الکتریکی این شرکت تولید خواهد کرد. این کارخانه در واقع بخشی از برنامه بزرگ بی‌ام‌و برای تبدیل یک سوم خودروهای خود به نوع الکتریکی تا سال ۲۰۲۶ است.

تسلا هم قصد دارد یک کارخانه تولید باتری لیتیوم هیدروکساید در تگزاس آمریکا بسازد که اولین کارخانه از این نوع در منطقه آمریکای شمالی خواهد بود. 

طبق اسنادی که به دست آمده است تسلا در حال انجام کارهای ادارای برای احداث اولین کارخانه لیتیوم هیدروکساید آمریکای شمالی جهت استفاده در خودروهای الکتریکی است. ظاعرا مواد اولیه لیتیوم هیدروکساید از مناطق مختلف آمریکا از طریق ریل به کارخانه مذکور منتقل خواهند شد و در آنجا مورد بهره‌برداری قرار خواهند گرفت.

تسلا گفته است که مزیت اصلی این کارخانه، استفاده از روش‌های نوآورانه برای کاهش مصرف مواد شیمیایی مضر خواهد بود و همچنین امکان استفاده از مواد بازیافتی نیز در آن وجود خواهد داشت. پیش‌بینی می‌شود تولید انبوه باتری‌های لیتیوم هیدروکساید در کارخانه تگزارس آمریکا از ابتدای سال ۲۰۲۴ شروع شود. 

ایلان ماسک مدیرعامل تسلا اخیرا گفته بود که باتری‌های لیتیومی در واقع یک سوخت جدید هستند و ارزش بالایی در اقتصاد جهانی خواهند داشت. ماسک معتقد است که کسب‌وکار تولید باتری‌های لیتیومی بسیار سودآور است و هرکس بتواند وارد این حرفه بشود به‌راحتی صاحب درآمد خواهد شد. لیتیوم جزو موادی است که در سراسر زمین به‌وفور یافت می‌شود و شرکت‌ها با سرمایه‌گذاری روی آن می‌توانند به درآمدهای هنگفتی نایل شوند‌. 

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید