پتنت جدید بی ام و به شارژ خودروهای برقی توسط دست اندازها اشاره دارد - تکفارس 
پتنت جدید بی ام و به شارژ خودروهای برقی توسط دست اندازها اشاره دارد - تکفارس 

پتنت جدید بی ام و به شارژ خودروهای برقی توسط دست اندازها اشاره دارد

مهدی حلوائی
۱۷ آذر ۱۴۰۱ - 10:09
بی ام و

بی ام و ماه گذشته پتنتی را برای سیستمی ثبت کرد که باعث می‌شود تا خودروهای برقی با عبور از روی موانعی مانند دست‌اندازها و چاله‌ها شارژ شوند. این سیستم از حرکت ناگهانی چرخ‌های خودرو به سمت بالا و پایین هنگام عبور از موانع یادشده استفاده می‌کند.

به طور کلی زمانی که خودرو از روی دست‌انداز یا چاله عبور می‌کند، سیستم تعلیق آن انرژی حاصل از حرکت عمودی چرخ‌ها را جذب کرده و سپس کمک فنرها این انرژی را حذف می‌کنند. حالا بی ام و در پتنت خود به مولدی اشاره کرده که دارای یک چرخ متحرک بوده و با اتصال به سیستم تعلیق، انرژی یادشده را ذخیره می‌کند. ظاهراً این سیستم می‌تواند یک باتری برقی ۱۲ ولت را شارژ کند.

پتنت بی ام و

در حال حاضر هنوز مشخص نیست که کدام یک از خودروهای بی ام و از این سیستم استفاده خواهد کرد. توجه داشته باشید که شرکت‌ها سالانه تعداد زیادی پتنت را به ثبت می‌رسانند اما بسیاری از این پتنت‌ها در حد ایده باقی مانده و به مرحله‌ی تولید نمی‌رسند.

بی ام و تنها شرکتی نیست که ایده‌ی استفاده از انرژی جنبشی دست‌اندازها برای شارژ خودروهای برقی را پیشنهاد داده است چرا که شرکت Gig Energy نیز در حال توسعه‌ی سیستمی مشابه بوده و آئودی نیز مدتی پیش قصد داشت تا از سیستم مشابهی در خودروهای خود استفاده کند. توجه داشته باشید که سیستم یادشده توانایی شارژ کامل خودروهای برقی را نداشته و وظیفه‌ی این کار کماکان بر عهده‌ی ایستگاه‌های شارژ خواهد بود.

منبع: TechSpot

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید