BMW از شبکه سوپرشارژر تسلا برای شارژ خودرهای برقی خود استفاده خواهد کرد - تکفارس 
BMW از شبکه سوپرشارژر تسلا برای شارژ خودرهای برقی خود استفاده خواهد کرد - تکفارس 
BMW از شبکه سوپرشارژر تسلا برای شارژ خودرهای برقی خود استفاده خواهد کرد - تکفارس 

BMW از شبکه سوپرشارژر تسلا برای شارژ خودرهای برقی خود استفاده خواهد کرد

افشین نوری
۲۶ مهر ۱۴۰۲ - 16:50
BMW

شرکت BMW قصد دارد از استاندارد شارژ آمریکای شمالی تسلا (NACS) در خودروهای آینده خود استفاده کند.

با توجه به اینکه شرکت‌هایی مانند هیوندای و کیا تا سال آینده از NACS در خودروهای برقی خود استفاده خواهند کرد، BMW نیز تصیم گرفته استاندارد مذکور را در خودروهای برقی خود در ایالات متحده و کانادا اتخاذ کند.

در حال حاضر، خودروهای الکتریکی Mini و Rolls-Royce شرکت BMW مجهز به سیستم شارژ ترکیبی (CCS) هستند که با هزاران ایستگاه شارژ در سراسر جهان سازگار است.

با این‌حال، شبکه سوپرشارژر تسلا یکی از قوی‌ترین شبکه‌ها در دنیا است و بنابراین منطقی است که این استاندارد توسط شرکت‌های بزرگ خودروساز اتخاذ شود.

گروه BMW همچنین اعلام کرده است که قصد دارد نرم‌افزار خودروهای خود را به‌روزرسانی کند تا دارندگان آن‌ها بتوانند سوپرشارژرهای موجود را بر روی صفحه‌نمایش خودرو خود مشاهده کرده و از طریق اپلیکیشن مربوطه پرداخت‌ها را انجام دهند.

این شرکت همچنین با همکاری شش خودروساز دیگر قصد دارد شارژرهای جدیدی را در شهرهای بزرگ و بزرگراه‌های اصلی نصب کند که برای رانندگان خودروهای برقی که از استانداردهای شارژ CCS یا NACS استفاده می‌کنند، قابل دسترس باشد.

شبکه سوپرشارژر تسلا چیزی فراتر از چند ایستگاه شارژ است و به نظر می‌رسد این شبکه تبدیل به منبع درآمد مالی بزرگی برای این شرکت خواهد شد. تسلا چند سال پیش گفته بود که ایستگاه‌های سوپرشارژر این شرکت چندان سودآور نخواهد بود، اما حالا یک تحلیلگر وال استریت به نام Dan Ives پیش‌بینی کرده که ارزش کسب و کار سوپرشارژر تسلا به ۲۰ میلیارد دلار خواهد رسید.

به گفته Ives، کسب و کار سوپرشارژر تسلا احتمالا تا سال ۲۰۳۰ حدود شش درصد از کل درآمد این شرکت را تشکیل خواهد داد. این رقم با توجه به فناوری شارژ خودروهای الکتریکی تسلا موسوم به استاندارد شارژ آمریکای شمالی (NACS)، رقم دور از دسترسی نیست.

درباره فناوری شارژ NACS باید بگوییم که این فناوری یک کانکتور شارژ اختصاصی است که توسط تسلا توسعه یافته است و الان در شبکه سوپرشارژر این شرکت که بزرگترین شبکه شارژ سریع در منطقه آمریکای شمالی است استفاده می‌شود. این شبکه هم‌اکنون در بیش از ۱۲۰۰۰ نقطه آمریکای شمالی قابل دسترس است.

فناوری شارژ NACS تسلا اخیرا توسط خودروسازان بزرگی مثل فورد، جنرال موتورز و مرسدس بنز اتخلذ شده است. بنابراین، تسلا نه تنها خواهد توانست درآمد سوپرشارژر خود را افزایش داد، بلکه قادر است استاندارد صنعت شارژ خودروهای الکتریکی را تعیین کند.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید