انویدیا کارت گرافیک GeForce RTX 2070 را در روز ۱۷ اکتبر عرضه خواهد کرد - تکفارس 
انویدیا کارت گرافیک GeForce RTX 2070 را در روز ۱۷ اکتبر عرضه خواهد کرد - تکفارس 
انویدیا کارت گرافیک GeForce RTX 2070 را در روز ۱۷ اکتبر عرضه خواهد کرد - تکفارس 

انویدیا کارت گرافیک GeForce RTX 2070 را در روز ۱۷ اکتبر عرضه خواهد کرد

علیرضا هاشمی
۴ مهر ۱۳۹۷ - 23:00
انویدیا کارت گرافیک GeForce RTX 2070 را در روز ۱۷ اکتبر عرضه خواهد کرد - تکفارس 

همه‌ی طرفداران انتظار آن را داشتند که انویدیا در رویداد Gamescom از کارت‌های گرافیک‌ GeForce RTX 2080 و GeForce RTX 2080 Ti رونمایی کند. اما غافلگیری انویدیا زمانی آغاز شد که دست به معرفی کارت گرافیک GeForce RTX 2070 زد و از آن همزمان با برادران بالارده‌اش پرده برداشت، هر چند هیچ گونه جزئیاتی در رابطه با تاریخ عرضه‌ آن اعلام نکرد. برای جزئیات بیشتر با تکفارس همراه باشید.

هم اکنون، تنها چند روز باقی مانده است تا کارت گرافیک RTX 2080 Ti که تاریخ عرضه آن به تعویق افتاده‌ بود، روانه بازار شود و انویدیا تصمیم گرفته اطلاعات مربوط به تاریخ عرضه کارت گرافیک GeForce RTX 2070 را منتشر کند.

اکانت توییتر Nvidia GeForce امروز مطلبی را توییت کرده که تاریخ عرضه کارت گرافیک GeForce RTX 2070 روز ۱۷ اکتبر ذکر شده است. مدل Founders Edition در وبسایت Geforce به قیمت ۵۹۹ دلار فروخته خواهد شد و کارت‌هایی که توسط شرکای ترد پارتی همچون EVGA، Asus، Gigabyte تولید می‌شوند، رنج قیمت آن‌ها حداقل از ۴۹۹ دلار آغاز خواهد شد، البته این قیمتگذاری در حال حاضر به صورت یک نظریه باقی می‌ماند. در واقع کارت‌هایی که به صورت سفارشی ساخته می‌شوند هزینه مدل Nvidia Founders Edition را به عنوان قیمت پایه در نظر می‌گیرد و هنگام عرضه، قیمت کارت‌های گرافیک جدید خود را از آن آغاز می‌کنند.

تاریخ عرضه مذکور جالب توجه است زیرا نقدهای منتشر شده از کارت گرافیک GeForce RTX 2080 تناقص‌های زیادی دارند: بنچمارک‌ها نشان می‌دهند که این کارت گرافیک در زمینه بازی‌ها پا به پای GTX 1080 حرکت می‌کند. بدتر از همه‌، فناوری‌های پیشرفته‌ای همچون رهگیری پرتویی بلادرنگ (real-time ray tracing) و یادگیری عمیق نمونه گیری (Deep Learning Super Sampling که از هوش مصنوعی برای رندرینگ استفاده می‌کند) که انویدیا در کارت گرافیک اصلی خود قرار داده، توسط بیشتر بازی‌های موجود پشتیبانی نمی‌شوند ( هر چندین برخی از بازی تونایی به کار گیری این فناوری‌ها دارا هستند). انویدیا در این رابطه می‌گوید، اولین بازی‌هایی که از تکنولوژی ray tracing پشتیبانی می‌کنند یک ماه پس از عرضه کارت گرافیک در تاریخ September 20، منتشر خواهند شد و این دقیقا زمانی خواهد بود که نسخه جدید DirectX، ای پی آی (API) فناوری ray tracing را توسط بروزرسان ماه اکتبر به سیستم عامل ویندوز می‌آورد.

اما سوال اصلی این است که آیا فناوری ray tracing هنگام عرضه کارت گرافیک GeForce RTX 2070 آماده خواهد بود یا خیر. تاریخ ۱۷ اکتبر حدودا یک ماه پس از عرضه کارت گرافیک RTX 2080 می‌شود اما مایکروسافت تاکنون زمانی را برای انتشار بروزرسان ماه اکتبر اعلام نکرده است.

با توجه به مقایسه‌هایی که میان کارت‌های گرافیک GeForce RTX 2080 و GeForce RTX 2080 Ti با کارت‌های گرافیک نسل قبلشان صورت گرفته، می‌توان گفت عملکرد گرافیک GeForce RTX 2070 نیر مورد بررسی قرار خواهد گرفت و آن را بر اساس بازی‌های فعلی با گرافیک GTX 1080 مقایسه خواهند کرد. اگر این بررسی انجام شود، باید شاهد نتایجی همانند مقایسه دو کارت گرافیک RTX 2080 و GTX 1080 Ti باشیم و احتمالا عملکرد GeForce RTX 207 با برادر بزرگترش تطابق دارد. اما مشکل اینجا است که شما باید دوباره همان مقدار از پول ( احتمالا بیشتر خواهد بود) را خرج کنید تا پس از ۲٫۵ سال کارت گرافیکی را که از نظر عملکرد در بازی‌های ویدیویی با GTX 1080 یکسان است، خریداری کنید. اگر فناوری‌های ray tracing و (DLSS ( Deep Learning Super Sampling تا زمان عرضه کارت گرافیک GeForce RTX 2070 آماده نشوند، ممکن است برخی از خریدارن در تصمیم خود بازنگری‌های انجام دهند و از خود بپرسند آیا این ویژگی‌های نوآورانه Turing ارزش همه‌ی هزینه‌هایی که می‌خواهند پرداخت کنند را دارد یا خیر؟

انویدیا کارت گرافیک GeForce RTX 2070 را در روز ۱۷ اکتبر عرضه خواهد کرد - تکفارس 

البته اخبار منتشر شده نشان دهنده‌ی این است که تکنولوژی ray tracing تا قبل از ۱۷ اکتبر در دسترس قرار خواهد گرفت. هم اکنون توجه شما را به برخی از مشخصات کارت گرافیک GeForce RTX 2070 جلب می‌نمایم تا برخی از قابلیت‌های کلیدی آن را در ذهنمان مرور کنیم:

  • هسته‌های CUDA موجود: ۲,۳۰۴
  • Clock Speed ( سرعت کلاک): ۱,۴۱۰ مگاهرتز در حالت پایه، ۱,۶۲۰ مگاهرتز در حالت Boost یا افزایشی، ۱,۷۱۰ مگاهرتز در حالت اورکلاک
  • ظرفیت حافظه: ۸ گیگابایت از نوع GDDR6 
  • Memory path ( مسیر حافظه ): ۲۵۶ بیت
  • Memory bandwidth ( پهنای باند حافظه): ۴۴۸ گیگابایت بر ثانیه
  • پورت‌ها: VirtualLink/USB-C، DisplayPort 1.4، HDMI 2.0b
  • برق رسانی: یک کابل ۸ پین، ۱۷۵ وات مورد نیاز برای نسخه پایه، ۱۸۵ وات برای نسخه اورکلاک Founders Edition
  • NVLink/SLI: خیر
  • تاریخ عرضه: ۱۷ اکتبر سال ۲۰۱۸
  • قیمت: ۴۹۹ دلار برای نسخه پایه، ۵۹۹ دلار برای نسخه Founders Edition

شما هم اکنون می‌توانید به وبسایت انویدیا رفته و در آنجا ثبت نام کرده تا اعلانات مربوط به موجود شدن کارت‌های گرافیک‌ این شرکت را دریافت کنید و پس از آن به صورت پیش خرید GeForce RTX 2070 Founders Edition را سفارش دهید. شرکت ایسوز در حال حاضر از مدل‌های ROG Strix و Dual Fan کارت گرافیک RTX 2070 رونمایی کرده است، بنابراین انتظار می‌رود مدل‌های سفارشی بیشتری را در تاریخ مذکور شاهد باشیم.

نظر شما کاربران تکفارس در رابطه با کارت گرافیک GeForce RTX 2070 چیست؟ لطفا نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید