افزایش ارزش ۷۰ درصدی ارز رمزنگاری شده‌ی Ripple در طی ۲۴ ساعت - تکفارس 
افزایش ارزش ۷۰ درصدی ارز رمزنگاری شده‌ی Ripple در طی ۲۴ ساعت - تکفارس 
افزایش ارزش ۷۰ درصدی ارز رمزنگاری شده‌ی Ripple در طی ۲۴ ساعت - تکفارس 

افزایش ارزش ۷۰ درصدی ارز رمزنگاری شده‌ی Ripple در طی ۲۴ ساعت

پوریا اسدی
۳۱ شهریور ۱۳۹۷ - 15:00
افزایش ارزش ۷۰ درصدی ارز رمزنگاری شده‌ی Ripple در طی ۲۴ ساعت - تکفارس 

شایعه‌ی معامله‌ی جدید با بانک‌هایی که از ارز رمزنگاری شده‌ی XRP) Ripple) را برای سرعت بخشیدن و تسریع در انجام معاملات بین‌المللی استفاده ‌می‌کنند ،افزایش  ارزش این ارز رمزنگاری شده را به ارمغان آورده است. در عرض ۲۴ ساعت گذشته، ارزش XRP  در حدود ۷۰ درصد افزایش یافته است و به بالاترین سطح خود در سال ۲۰۱۸ رسیده است.

در زمان نوشتن این مقاله، XRP روی ۰٫۶۲ دلار برای هر واحد قیمت‌گذاری شده که ممکن است در مقابل بیت‌کوین با قیمت ۶۷۰۵ دلار در هر واحد دیجیتال، مقدار زیادی به نظر نرسد. با این حال، این فقط افزایش ۲۴ ساعته را نشان ‌میدهد، زمانی که فقط ۰٫۳۶ دلار برای هر واحد  XRP ارزش داشت. افزایش ارزش توسط موج جدیدی از هیجان برای ارز رمزنگاری شده‌ی جایگزین ایجاد شده است که حتی آن را به بیشترین ارز معامله شده در دوره زمانی ۲۴ ساعته ، با گردش ۲٫ ۲ میلیارد دلار تبدیل کرده است.

این اتفاق به دلیل اعلام Sagar Sarbhai از Ripple Lab در چت با CNBC است. او گفت که ۱۲۰ بانک در حال حاضر با Ripple همکاری داشته و محصول ارز رمزنگاری شده‌ی  xRapid این شرکت به زودی به حوزه‌ی تجاری وارد خواهد شد. اگر چه او روز خاصی را ارائه ن‌میدهد، اما پیشنهاد کرد که این اتفاق در ماه آینده رخ خواهد داد.

xRapid طوری طراحی شده که راهی سریع و آسان برای انتقال مبالغ در سراسر مرزها را در اختیار بانک‌ها قرار دهد و به صورت نظری به افزایش سریع معاملات بین المللی برای مشتریان خود و به طور بالقوه به کاهش هزینه‌ها منجر شود. طی این فرایند ارزهای محلی را قبل از انتقال به خارج از کشور به XRP تبدیل ‌میکند و سپس در کشور مقصد به پول محلی تبدیل ‌میشود.

هیچ موسسه مالی خاصی به عنوان سیستم حامی xRapid نامگذاری نشده است، اما با توجه به مشارکت‌های مهم با سازمان‌هایی مانند سانتاندر، آمریکن اکسپرس و وسترن یونیون، Ripple Labs دارای تعداد زیادی مشتری بالقوه برای ابزار جدید خود است.

با این وجود، Ripple از زمان ایجاد آن در سال ۲۰۱۲ چندین اختلاف را در محافل ارز رمزنگاری شده ایجاد کرده است. بر خلاف بیت‌کوین  و بسیاری از معاصران آن، Ripple متمرکز است، به این معنی که Ripple Labs کنترل اکثر واحد‌ها را در دست دارد و سازمان‌ها مانند بانک‌ها ‌میتوانند در نحوه انجام تراکنش‌ها تاثیرگذار باشند. این عمل به طور جدی مخالف مدل غیر متمرکز و غیرمستقیم است که بیت‌کوین  و بسیاری از ارزهای رمزنگاری شده‌ای که از روی آن ایجاد شده، الهام گرفته است.

آینده‌ی ارزهای رمزنگاری شده را چگونه ارزیابی می‌کنید؟ آیا خواهان استفاده از آن هستید؟ لطفا نظرات خود را با تکفارس درمیان بگذارید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید