مشکلی برای دستیارات صوتی | فناوری صوتی تقاضا دارد اما با سرعت پیش‌روی نمی‌کند - تکفارس 
مشکلی برای دستیارات صوتی | فناوری صوتی تقاضا دارد اما با سرعت پیش‌روی نمی‌کند - تکفارس 
مشکلی برای دستیارات صوتی | فناوری صوتی تقاضا دارد اما با سرعت پیش‌روی نمی‌کند - تکفارس 

مشکلی برای دستیارات صوتی | فناوری صوتی تقاضا دارد اما با سرعت پیش‌روی نمی‌کند

پوریا اسدی
۳۱ شهریور ۱۳۹۷ - 14:00
مشکلی برای دستیارات صوتی | فناوری صوتی تقاضا دارد اما با سرعت پیش‌روی نمی‌کند - تکفارس 

یک تحقیق جدید توسط AppDynamics نشان می‌دهد که نوآوری‌ها در فناوری صوتی موجب تغییرات اساسی در رفتار مصرف‌کننده در سه سال آینده خواهد شد. باید توجه داشت که مصرف‌کنندگان فناوری صوتی را حتی در حمام می‌خواهند و کسب و کارها برای ماندن در بازار، باید دقیقا نظارت کنند که روند چگونه در این بخش باعث آگاهی و تقاضا برای عملکرد صوتی می‌شود.

نظرسنجی جدیدی که توسط کمپانی Analysts IT AppDynamics در مشارکت با Wakefield Research صورت گرفته است، از ۱۰۰۰ آمریکایی و ۱۰۰۰ تصمیم‌گیرنده‌ در زمینه‌ی فناوری اطلاعات در اوایل ژوئن ۲۰۱۸ در خرده فروشی، خدمات مالی، رسانه‌ها، تکنولوژی و بازارهای مراقبت‌های سلامتی، داده‌ها را جمع آوری نموده است. روندی که این نظرسنجی نشان می‌دهد می‌تواند برای شرکت‌هایی که علاقه‌مند به بهره‌برداری از بازارهای رو به رشد دستیاران دیجیتال و اسپیکرهای هوشمند، مفید باشد.

این گزارش به بررسی تحقیق اخیر ComScore می‌پردازد که پیش‌بینی می‌کند همه جستجوهای اینترنتی تا سال ۲۰۲۰ توسط صدا کنترل خواهد شد. این تفکر مبنی بر این است که تجارب با نام‌های تجاری مهارت‌ها و قابلیت‌های سفارشی شده توسط شرکت‌ها مانند آمازون، گوگل و Walmart به شدت تحت تاثیر قرار گرفته‌اند تا تجربیات را به فعالیت‌های روزمره مانند خرید و انجام عملیات بانکی وارد کنند که قبلا با استفاده از وب یا تجربه‌ی مبتنی بر برنامه یا حتی تعامل با یک فرد واقعی و زنده قابل انجام بوده است.

این گزارش تمرکز سنگینی بر بزرگسالان دارد، اکثریت آن (۸۴ درصد) گفته‌اند که این دستیاران دیجیتال کمک می‌کنند تا زندگی برای چیزهایی مانند پیگیری برنامه‌های روزانه و مسئولیت‌های خود آسان‌تر شود. هفتاد و یک درصد از بزرگسالان نشان دادند که آنها به صورت روزانه از دستیار صوتی استفاده می‌کنند، در حالی که تقریبا نیمی‌ (۴۶ درصد) با دستیار صوتی پنج بار یا بیشتر در روز ارتباط برقرار می‌کنند.

به نظر می‌رسد تصمیم گیرندگان فناوری اطلاعات از ابزار و ارزش تکنولوژی صوتی نیز حمایت می‌کنند. نیمی‌ از رهبران فناوری اطلاعات می‌گویند تکنولوژی صوتی به زمان پاسخ سریعتر منجر خواهد شد. تقریبا نیمی‌ (۴۸ درصد) گفته‌اند که تکنولوژی صوتی موجب صرفه‌جویی در هزینه و خدمات بهتر خواهد شد. تقریبا دو سوم (۶۱ درصد) از رهبران فناوری اطلاعات می‌گویند که انتظار می‌رود دستورات صوتی به طور کامل جایگزین دستورات دستی برای یافتن اطلاعات در اینترنت شوند. با این وجود این اشتیاق ممکن است با خواسته‌های مشتریان آینده مطابقت نداشته باشد.

واضح است که تقاضا بالا است و جوانان علاقه‌مند هستند. بنابراین، مشکل چیست؟ اساسا AppDynamics می‌گوید که شرکت‌های سازمانی به اندازه کافی سریع حرکت نمی‌کنند تا با تقاضا همگام شوند. شصت و نه درصد از تصمیم گیرندگان فناوری اطلاعات مورد بررسی در شرکت‌هایی که در سه سال آینده سرمایه گذاری در فناوری صوتی را انجام می‌دهند، کار می‌کنند. با این وجود، بیش از نیمی‌ از تصمیم گیرندگان کلیدی معتقدند که برای همسالان خود سرمایه گذاری در فناوری صوتی، سه سال طول می‌کشد.

شکاف بزرگ دیگر بین بازار و شرکت‌های تجاری، به جنگ رو به رشد بین دستیاران هوشمند مانند دستیار گوگل ، سیری اپل و آمازون الکسا اشاره می‌کند که می‌توانند دقیق‌ترین نتایج را تولید کنند. از شرکت‌های سرمایه‌گذاری در تکنولوژی صدای، ۸۸ درصد نرخ خطای گفتاری بیش از ۶ درصد دارند، در حالی که تقریبا یک سوم (۳۵ درصد) شرکت‌ها میزان اشتباه بیش از ۲۰ درصد را تجربه می‌کنند. بیش از نیمی‌(۵۷ درصد) از پاسخ‌دهندگان این تحقیق اظهار داشته‌اند که حصول اطمینان از این که تشخیص صدا دقیق بوده، بزرگترین چالش است.

با وجود این خطاها، تقریبا نیمی‌(۴۷ درصد) از بزرگسالان می‌گویند که آنها دستورات صوتی به متن خود را برای دقت بیشتر بررسی نمی‌کنند، اما زمانی که این کار را انجام می‌دهند، خطاهایی را در ۶۷ درصد از زمان پیدا می‌کنند. دلایل ذکر شده شامل گرفتن مسیر اشتباه از طریق دستورات GPS، سفارش چیزی است که آنها نمی‌خواهند و تماس با همسر سابق است.

این تغییر بزرگی است و هر کسی که با تکنولوژی صوتی کار می‌کند، توصیه‌های کلیدی از AppDynamics را برای حرکت رو به جلو مورد استفاده قرار می‌دهد. اما در این گزارش کمی‌ جای امید وجود دارد که بر اساس خواسته‌های بسیار انسانی است. این شرکت از مشتریان خواسته است که چه چیزی آرزو دارند که یک دستیار صوتی برای آنها انجام دهد. بیش از یک سوم (۳۳ درصد) گفتند که برای آنها آواز بخواند یا از آنها تمجید کند، (۳۱ درصد) دیگر دوست دارند که در زمان‌های ناراحتی به آن‌ها دلداری دهد و  به شوخی‌های آنها بخندد و یا به آنها توصیه‌های در مورد رابطه با سایر افراد بدهد.

 

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید