توضیح گوگل به قانون‌گذاران در مورد دسترسی سایر اپلیکیشن‌ها به جیمیل - تکفارس 
توضیح گوگل به قانون‌گذاران در مورد دسترسی سایر اپلیکیشن‌ها به جیمیل - تکفارس 
توضیح گوگل به قانون‌گذاران در مورد دسترسی سایر اپلیکیشن‌ها به جیمیل - تکفارس 

توضیح گوگل به قانون‌گذاران در مورد دسترسی سایر اپلیکیشن‌ها به جیمیل

پوریا اسدی
۳۱ شهریور ۱۳۹۷ - 13:00
توضیح گوگل به قانون‌گذاران در مورد دسترسی سایر اپلیکیشن‌ها به جیمیل - تکفارس 

با وجود اینکه گوگل عمل اسکن کردن حساب‌های کاربری جیمیل را برای خدمت به تبلیغات متوقف کرده است، اما غول جستجو در نامه‌ای به قانونگذاران تاکیید کرده که با رضایت کاربر اجازه دسترسی به برنامه‌های شخص ثالث را به پیام‌های شما می‌دهد. نامه گوگل به احتمال زیاد موضوعی را برای آنچه که قانونگذاران در جلسه ۲۶ سپتامبر در خصوص حفظ حریم خصوصی دیجیتال با شرکت‌های فناوری، از جمله آمازون، اپل، AT&T، گوگل و توییتر برگزار می‌کنند، ایجاد خواهد کرد.

گوگل از این خط مشی خود در این نامه دفاع کرد و اظهار داشت که خط مشی حریم خصوصی این شرکت برای بررسی کاربران به راحتی در دسترس است تا قبل از اعطای دسترسی به توسعه دهندگان شخص ثالث آن را مورد بازدید قرار دهند. سوزان مولیناری معاون بخش سیاست‌های عمومی‌ و امور دولتی در آمریکا، در نامه‌ای که در ماه ژوئیه به قانونگذاران و به گفت:

همچنین توسعه دهندگان ممکن است داده‌های به دست آمده از ایمیل‌های کاربران جیمیل را با سایر ارائه دهندگان خدمات به اشتراک بگذارند، البته تا زمانی که با استفاده‌کنندگان در مورد نحوه‌ی استفاده از داده‌ها شفاف باشند، توسعه دهندگان می‌توانند داده‌ها را با اشخاص ثالث به اشتراک بگذارند.

قبل از اینکه هر برنامه غیر گوگلی بتواند به داده‌های شما دسترسی پیدا کند، گوگل یک صفحه مجوز برای درک آنچه که برنامه درخواست می‌کند و نحوه برنامه در استفاده از چنین داده‌ها را نشان می‌دهد. گوگل در پست وبلاگ خود نوشت: “ما به شدت توصسه می‌کنیم که قبل از اعطای دسترسی به هر برنامه غیر گوگلی، مجوز را بررسی کنید.” کاربران کسب و کار در G Suite همچنین می‌توانند کنترل کنند که چگونه داده‌های آنها توسط سرویس‌های غیر گوگل از طریق رفتن به لیست سفید قابل دسترسی باشد. این شرکت ادعا می‌کند که یک فرایند ارزیابی وجود دارد و برنامه‌هایی که خود را برای بدست آوردن داده‌ها به شکل غیر صحیحی ارائه می‌کنند، دسترسی آنها را لغو خواهند کرد.

به طور معمول، انواع برنامه‌هایی که اجازه دسترسی به ایمیل شما را درخواست می‌کنند شامل برنامه‌ریز سفر، نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری و برنامه‌های خرید و تخفیف است. برای مثال، یک برنامه‌ریز سفر می‌توانید ایمیل شما را برای جمع‌آوری تمام اطلاعات سفر، رزرو‌ها و برنامه‌های سفر شما در یک مکان اسکن کند، بنابراین شما مجبور نیستید هتل، خطوط هوایی و سایر رزرو‌های خود را به صورت دستی مدیریت کنید. برنامه‌های خرید، مانند Earny، همچنین می‌توانند ایمیل‌های شما را برای سفارشات آنلاین اسکن کند. در صورتی که سرویس یک کاهش قیمت را شناسایی کند، تقاضای بازپرداخت برای تفاوت قیمت کمتر از هزینه یک کمیسیون را خواهد کرد. در حالی که اپلیکیشن‌های Earny و Travel ابزارهای مفید هستند که برای مصرف کنندگان، زمان – و پول – زیادی را صرفه جویی می‌کنند ممکن است قانون‌گذاران نگران باشند که برنامه‌های مخرب سیستم را برای دسترسی به اطلاعات شخصی و حساس از کاربران جیمیل مورد سوء استفاده قرار دهد. با توجه به اینکه بیش از ۱،۴ میلیارد کاربر جیمیل در سراسر جهان وجود دارد، این مقدار اطلاعاتی می‌تواند به دست افراد خلاف کار بیافتد.

آیا سما هم موافق استفاده‌ی داده‌هایتان توسط شرکت‌های شخص ثالث هستید؟ لطفا نظرات خود را با ما درمیان بگذارید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید