آمازون در پی پردازش و انجام درخواست‌ها در الکسا بدون نیاز به مهارت‌ است - تکفارس 
آمازون در پی پردازش و انجام درخواست‌ها در الکسا بدون نیاز به مهارت‌ است - تکفارس 
آمازون در پی پردازش و انجام درخواست‌ها در الکسا بدون نیاز به مهارت‌ است - تکفارس 

آمازون در پی پردازش و انجام درخواست‌ها در الکسا بدون نیاز به مهارت‌ است

پوریا اسدی
۲۷ شهریور ۱۳۹۷ - 11:00
آمازون در پی پردازش و انجام درخواست‌ها در الکسا بدون نیاز به مهارت‌ است - تکفارس 

الکسا، محبوب‌ترین دستیار صوتی آمازون، به دلیل طیف گسترده‌ای از توانایی‌های موجود در مهارت‌های الکسا توانسته است خود را برای بسیاری از افراد ارزشمند سازد. در حال حاضر، آمازون در حال آماده شدن برای خنثی کردن این ویژگی – به نوعی – به نفع یک سیستم است که تجربه‌ی کار با آن را برای کاربران ساده می‌کند.

فرآیند الکسا برای انجام کار معمولا شامل موارد زیر است: برنامه‌ی الکسا را ​​باز کنید و از طریق آن مهارت‌ها را پیمایش کنید – اساسا شامل برنامه‌هایی است که توسط آمازون یا توسعه دهندگان شخص ثالث تولید شده که اجازه می‌دهد تا دستیار صوتی وظایف خاصی را انجام دهند- تا زمانی که شما آنچه را که می‌خواهید بیابید. این سیستم کارایی دارد زیرا درست مثل فروشگاه برنامه برای گوشی‌های هوشمند شما است.

مشکل این است که بازار مهارت‌های الکسا کمی‌ ناخوشایند است. این کتابخانه اکنون دارای بیش از ۵۰،۰۰۰ مهارت است و بسیاری از آنها فاقد بررسی و اطلاعات معتبر هستند تا به شما اطمینان دهد که چه کاری را دقیقا انجام می‌دهد.

آمازون می‌خواهد این فرآیند را برای شما ساده‌تر کند و اجازه دهد که الکسا بتواند بدون نیاز به نصب ، ابتدا هر مهارت را انجام دهد. بر طبق Tom’s Guide، این شرکت قصد دارد بازار را برای مهارت‌های فردی از بین ببرد و به جای آن اجازه دهد که الکسا، خود درخواست‌ها را پردازش کند و مهارت صحیح را برای انجام کار مورد نظر پیدا کند.

تحت سیستم جدید، به جای اینکه از الکسا  “یک اوبر برای من بگیر” را به منظور فعال کردن مهارت فردی اوبر سوال کنید، شما می‌گویید، “من یک ماشین برای فرودگاه می‌خواهم” و الکسا از سر نخ‌های درون کلام برای کشف خواسته‌ی شما استفاده خواهد کرد. دستیار صوتی براساس موقعیت، اشتراک‌ها، خدمات و سابقه شما به منظور تعیین برنامه کاربردی  استفاده خواهد کرد.

رحیت پراساد، معاون ارشد و سرپرست الکسا، به Tom’s Guide گفت:

ما نمی‌خواهیم الکسا مانند گوشی‌های هوشمند باشد، که در آن شما ۵۰ برنامه را در صفحه اصلی خود دارید. راه حل ما این است که شما فقط صحبت می‌کنید و ما مرتبط‌ترین مهارت را پیدا می‌کنیم که می‌تواند به درخواست شما پاسخ دهد.

در حالیکه این تغییر در پیش روی آمازون است، انتظار نمی‌رود که به زودی اجرا شود. بر اساس گزارشات، این شرکت هنوز در مراحل اولیه شناخت چگونگی ایجاد یک کار الکسا بدون مهارت است و چالش‌های زیادی برای اطمینان از اینکه هوش مصنوعی به درستی زبان هر درخواست را پردازش و درک می‌کند، وجود دارد. اما در در آینده، احتمالا می‌توانید از الکسا برای انجام کاری درخواست بدهید و الکسا به طور خودکار متوجه شود که چگونه این درخواست را انجام دهد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید