بررسی گوشی هوشمند جدید شرکت اپو با نام Oppo F9 - تکفارس 
بررسی گوشی هوشمند جدید شرکت اپو با نام Oppo F9 - تکفارس 
بررسی گوشی هوشمند جدید شرکت اپو با نام Oppo F9 - تکفارس 

بررسی گوشی هوشمند جدید شرکت اپو با نام Oppo F9

حسین چوبین
۲۰ شهریور ۱۳۹۷ - 21:00
بررسی گوشی هوشمند جدید شرکت اپو با نام Oppo F9 - تکفارس 

هر روزه ابر شرکت‌های تولید کننده موبایل تکنولوژی‌ها و امکانات جدیدی به گوشی های خود اضافه می‌کنند، اما برخی شرکت ها مثل شرکت اپو، به جای افزودن امکانات جدید تصمیم به ارتقاء امکانات ابتدایی موبایل گرفتند. در این مقاله قصد داریم به بررسی گوشی جدید شرکت اپو (Oppo) یعنی Oppo F9 بپردازیم که در ماه آگست به بازار عرضه شد. با تک‌فارس همراه باشید.

در ابتدا باید گفت این گوشی اولین گوشی هوشمندی است که صفحه‌ی نمایش آن حالت سایه روشن دارد.  طراحی زیبا و جذاب این گوشی شما را شیفته خود می‌کند؛ اما همه‌ی جذابیت این کوشی فقط مربوط به طراحی ظاهری آن نیست بلکه این گوشی توانایی این را دارد که موبایل را با سرعت زیادی شارژ کند، به نحوی که می‌توانید با ۵ دقیقه شارژ باتری تا ۲ ساعت با آن مکالمه داشته باشید.

بررسی گوشی هوشمند جدید شرکت اپو با نام Oppo F9 - تکفارس 

سیستم عامل و سرعت فعالیت این گوشی به نسبت گوشی‌های پرچم‌دار خیلی بالا نیست اما به نسبت گوشی‌های هم رده سرعت خوبی دارد. دوربین سلفی این گوشی ۲۵ مگاپیکسل و دوربین جلویی یا اصلی آن ۱۶٫۲ مگاپیکسل است. دو دلیل منطقی برای خرید این گوشی وجود دارد اول قیمت مناسب آن که ۳۳۸ دلار و دلیل دوم هم طراحی بسیار زیبا و جذاب آن است.

صفحه‌ی نمایش این گوشی ۶٫۳ اینچی است؛ طراحی حاشیه اطراف صفحه‌ی نمایش شباهت زیادی به طراحی‌ گوشی‌های برتر امسال از جمله آیفون ایکس دارد. گوشی دارای کمترین حاشیه صفحه‌ینمایش ممکن است، حدود ۹۰٫۸ درصد قسمت بالایی را صفحه نمایش تشکیل داده است. شرکت سازنده اعلام کرد که به دلیل کمبود فضا نتوانسته از اسکنر تشخیص چهره استفاده کند و به جای آن از حسگر اثرانگشت استفاده کرده است که البته باید گفت جای این حسگر خیلی مناسب نیست و مقداری قرار دادن انگشت برروی آن سخت است اما سازندگان اعلام کرده‌اند این حسگر می‌تواند خیلی بهتر از اسکنر تشخیص چهره عمل کند.

طراحی ظاهری این گوشی الهام گرفته از هواوی P20 Pro است اما با تغییراتی که در سطح و یا برخی قسمت‌ها داده شده طراحی ظاهری آن بهتر شده و بشتر نقص‌های آن برطرف شده است.

بررسی گوشی هوشمند جدید شرکت اپو با نام Oppo F9 - تکفارس 

صفحه‌ی نمایش این گوشی OLED نیست بنابراین هیچ وقت کیفیت تصویری مثل آیفون اکس و یا گوشی‌های سامسونگ نخواهد داشت اما شرکت سازنده برای افزایش کیفیت صفحه‌ی نمایش، حالت‌های خاصی طراحی کرده که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید و یا می‌توانید رنگ‌ها را براساس طیف‌های مختلف به صورت دستی و یا خودکار تنظیم کنید. مطمئنن این گوشی بازدهی گوشی‌های پرچم‌دار و ایده‌آلی ندارد اما به نسبت قیمت بازدهی آن خوب است. پردازنده‌ی این گوشی مدل Octa core است این گوشی ۶GB حافظه داخلی دارد و می‌تواند تا ۶۴GB از رم استفاده کند.

قابلیت شارژ سریع این گوشی دیوانه کننده است. سوکت شارژ این گوشی micro usb است؛ با ۵دقیقه شارژ باتری این گوشی ۱۰ درصد پر می‌شود و درنهایت می‌تواند در حدود ۷۰ دقیقه باتری را کاملا پر کند. این در صورتی است که هواوی P20 Pro با باتری ۴۰۰۰ میلی آمپر ساعتی توانسته بود باتری خود را در کمتر از ۲ ساعت شارژ کند. ظرفیت باتری این موبایل ۳۵۰۰ میلی آمپر ساعت است.دوربین این گوشی هم نسبت به P20 Pro کیفیت بیشتری دارد و می‌تواند تصاویر را دقیق‌تر، واضح تر و روشن‌تر ثبت کند.

در قسمت پایین نمونه تصاویر ثبت شده شده با دوربین دو گوشی آورده شده است؛ تصویر اول مربوط به Oppo F9 است و تصویر دوم مربوط به هواوی P20 Pro است.

بررسی گوشی هوشمند جدید شرکت اپو با نام Oppo F9 - تکفارس                             بررسی گوشی هوشمند جدید شرکت اپو با نام Oppo F9 - تکفارس 

بازار اصلی قروش این گوشی در حال حاضر کشور‌های هند، پاکستان، بنگلادش، اندونزی، مالزی، نپال، ویتنام، سری‌لانکا و فیلیپین است. در حال حاضر این گوشی خیلی رقیب بزرگی برای شرکت‌هایی مثل اپل یا سامسونگ نیست اما رقیب بزرگی برای هواوی یا شیائومی به شمار  می‌آید؛ به خصوص شیائومی مدل Pocophone F1.

این گوشی هوشمند به نسبت قیمتی که دارد خیلی با کیفیت طراحی شده است اما باید بازدهی و عملکرد آن در آینده و نسخه‌های بعدی بهبود یابد تا به رقیبی جدی برای گوشی های پرچم دار تبدیل شود.

نظر شما کاربران در رابطه با این موضوع چیست؟ لطفا نظرات خود را در این زمینه با ما به اشتراک بگذارید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید