هشدار اپل: مواظب خطرات شارژ موبایل در هنگام خواب باشید
هشدار اپل: مواظب خطرات شارژ موبایل در هنگام خواب باشید
هشدار اپل: مواظب خطرات شارژ موبایل در هنگام خواب باشید

هشدار اپل: مواظب خطرات شارژ موبایل در هنگام خواب باشید

محمدرضا نصیرزاده
۲۸ مرداد ۱۴۰۲ - 18:35
اپل

در به‌روزرسانی اخیری که در صفحه پشتیبانی اپل منتشر شد، این شرکت هشداری حیاتی در مورد خطرناک بودن شارژ کردن موبایل در هنگام خواب صادر کرده است به‌ویژه در موقعیتی که موبایل خود را در تخت خود قرار می‌دهید.

مهم‌ترین هدف این هشدار، آموزش کاربران برای تصحیح عادات شارژ ایمن برای آیفون‌هایشان است. به گفته اپل اینها گام‌های کوچک و در عین حال مهمی هستند تا از حوادثی جلوگیری شود که از نظر ما احتمال اتفاق‌افتادن آنها بسیار کم و ناچیز است.

جدیدترین توصیه‌های اپل در درجه اول برای افرادی است که عادت به چرت‌زدن با آیفون در دستشان و هنگام شارژ شدن دارند. کارشناسان فناوری و آتش‌نشانان به یک اندازه خاطرنشان کرده‌اند که این عادت به‌ظاهر بی‌ضرر می‌تواند عواقب فاجعه باری داشته باشد و به طور بالقوه منجر به آتش‌سوزی شود.

اپل با تأکید بسیار زیاد به کاربران توصیه می‌کند که دستگاه‌های الکترونیکی خود را در مناطقی که مستعد آتش‌گرفتن هستند، شارژ نکنند. علاوه بر این، آنها به‌صراحت توصیه می‌کنند که آیفون در حال شارژ را در مجاورت پوست، بالش یا پتو خود قرار ندهید. برای مثال، توصیه‌های اپل می‌گوید: «به‌عنوان‌مثال، روی دستگاه، آداپتور برق یا شارژر بی‌سیم نخوابید، یا وقتی به منبع برق متصل هستید، آن‌ها را زیر پتو، بالش یا زیر بدنتان قرار ندهید».

در اصل، پیام اپل واضح است: دستگاه‌های خود را در مناطقی با تهویه مناسب شارژ کنید. شرایط ایدئال این است که آیفون خود را روی یک میز یا سطحی قرار دهید که امکان اتلاف گرمای مؤثر در طول فرایند شارژ را فراهم کند.

علاوه بر اپل، برخی از آتش‌نشانان نیز نوشتن اطلاعیه‌های مفیدی را برای جلوگیری از چنین اقدامات خطرناکی آغاز کرده‌اند. آنها چندین دلیل قانع‌کننده را بیان می‌کنند که چرا شارژ کردن تلفن هوشمند خود در یک محل با تهویه ضعیف هنگام خواب یک اشتباه بزرگ است:

۱- عدم هوشیاری در هنگام خواب: هنگامی که در اعماق خواب هستید، حس بویایی شما خوابیده است، به این معنی که شروع آتش‌سوزی را تشخیص نخواهید داد.استنشاق سریع دود: تنها سه نفس طول می‌کشد تا دود شما را بیهوش کند و در صورت آتش‌سوزی شما را بسیار آسیب‌پذیر کند.

۲- استنشاق سریع دود: تنها سه نفس طول می‌کشد تا دود شما را بیهوش کند و در صورت آتش‌سوزی شما را بسیار آسیب‌پذیر کند.

۳- شارژرهای غیراستاندارد: بسیاری از کاربران شارژرهای ارزان یا معیوب را انتخاب می‌کنند، اما حتی شارژرهای معتبر نیز می‌توانند خطر آتش‌سوزی ایجاد کنند.

بااین‌حال، نگرانی در مورد شارژ شبانه در درجه اول به فشاری که بر باتری دستگاه وارد می‌کند مربوط می‌شود. این مشکلی است که سازندگان سعی کرده‌اند با راه‌حل‌های نرم‌افزاری آن را برطرف کنند. به‌عنوان‌مثال، اپل قابلیتی به نام «شارژ باتری بهینه» را در iOS 13 معرفی کرد. هدف آن کاهش سرعت فرایند شارژ زمانی است که باتری به ظرفیت ۸۰ درصد برسد. هدف از این اقدام کاهش فشار روی باتری در طول دوره‌های شارژ طولانی‌مدت است.

منبع: gizchina

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید