اوپو Find X7 اولین گوشی ۵.۵G دنیا لقب گرفت - تکفارس 
اوپو Find X7 اولین گوشی ۵.۵G دنیا لقب گرفت - تکفارس 
اوپو Find X7 اولین گوشی ۵.۵G دنیا لقب گرفت - تکفارس 

اوپو Find X7 اولین گوشی ۵.۵G دنیا لقب گرفت

عرفان بدری
۱۶ فروردین ۱۴۰۳ - 18:29
اوپو Find X7

سری اوپو Find X7 اولین گوشی‌های هوشمند جهان است که به فناوری ۵G-Advanced (5G-A) یا همان اتصال ۵.۵G مجهز شده است. China Mobile اولین شرکت مخابراتی جهان برای ارائه فناوری ۵G-A است که گفته می‌شود سرعت اینترنت را تا ۳۰۰ برابر سریع‌تر از شبکه ۵G ارائه می‌دهد.

برای اولین بار، نسل بعدی فناوری شبکه‌ بی‌سیم موبایل، سرعت دانلود تا ۱۰ گیگابیت بر ثانیه را برای گوشی‌های هوشمند به ارمغان می‌آورد. این فناوری هم برای کسب‌وکارها و هم برای کاربران عادی کاربرد دارد. گوشی‌های اوپو Find X7 و اوپو Find X7 Ultra که از پردازنده اسنپدراگون ۸ نسل ۳ استفاده می‌کنند، اولین گوشی‌هایی هستند که در چین به این قابلیت جدید دست پیدا کرده‌اند.

طبق گفته نوکیا، تأمین کننده تجهیزات شبکه‌ی موبایل:

بر اساس اسناد رسمی، فناوری ۵.۵G یا ۵G-A می‌تواند سرعت دانلود لحظه‌ای تا ۱۰ گیگابیت بر ثانیه و سرعت آپلود لحظه‌ای تا یک گیگابیت بر ثانیه را ارائه دهد. این قابلیت بخشی از نسخه‌ی ۱۸ استانداردهای ارائه‌شده توسط ۳GPP (اتحادیه پروتکل‌های نسل سوم) است. فراتر از این، فناوری ۵.۵G در مقایسه با ۵G، صرفه‌جویی در مصرف انرژی به همراه تأخیر کمتر و قابلیت اطمینان بالاتر شبکه را ارائه می‌دهد که گفته می‌شود شکاف بین شبکه‌های ۵G و ۶G را پر می‌کند.

فراتر از کاربردهای مصرفی، فناوری 5G-A برای صنایع و کسب‌وکارها مفید است و در باندهای فرکانسی ۶ گیگاهرتز و mmWave کار می‌کند. همچنین گفته می‌شود فناوری ۵G-Advanced تجربیات واقعیت مجازی توسعه‌یافته موبایل مانند بازی‌های ابری را بهبود می‌بخشد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید