تست اینترنت ۵.۵G روی گوشی شیائومی ۱۴ اولترا - تکفارس 
تست اینترنت ۵.۵G روی گوشی شیائومی ۱۴ اولترا - تکفارس 
تست اینترنت ۵.۵G روی گوشی شیائومی ۱۴ اولترا - تکفارس 

تست اینترنت ۵.۵G روی گوشی شیائومی ۱۴ اولترا

افشین نوری
۱۲ فروردین ۱۴۰۳ - 19:14
اینترنت 5.5G

در حالیکه اینترنت ۵G هنوز در برخی کشورها فراگیر نشده است، چینی‌ها توانسته‌‌اند با اینترنت ۵.۵G در گوشی شیائومی ۱۴ اولترا به سرعت ۵ گیگابیت‌ بر ثانیه دست یابند.

کوالکام که سازنده تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۳ است با انتشار پستی در ویبو گفته است که این تراشه از شبکه ۵.۵G پشتیبانی می‌کند و تست انجام شده روی گوشی شیائومی ۱۴ اولترا سرعت دانلود ۵ گیگابیت‌ بر ثانیه را ثبت کرده است.

خدمات اینترنت ۵.۵G در چین به طور انحصاری توسط China Mobile ارائه می‌شود و برخی گوشی‌های چینی از آن پشتیبانی می‌کنند.

گفته می‌شود سرعت این شبکه ۱۰ برابر سریع‌تر از ۵G خواهد بود‌. فناوری ۵.۵G نه‌تنها طیف وسیعی از امواج را پوشش خواهد داد بلکه بازدهی بسیار بالایی نیز خواهد داشت و باعث ایجاد تحول عظیمی در بخش کسب‌وکارها خواهد شد، بطوریکه ما شاهد ظهور کسب‌وکارهای نوآورانه جدید خواهیم بود‌. 

فناوری ۵.۵G درواقع نسل بعدی ارتباطات بی‌سیم خواهد بود و از آنجائیکه بر پایه شبکه ۵G شکل خواهد گرفت لازم خواهد بود که با همه دستگاه‌های ۵G سازگار باشد. 

این فناوری باید قادر به استفاده از باند فرکانسی زیر ۱۰۰ هرتز باشد و انعطاف‌پذیری بسیار بالایی در این بخش داشته باشد. این فناوری همچنین تمرکز خود را روی توسعه عمودی صنایع خواهد گذاشت تا دریچه‌های جدیدتری را به روی آن‌ها بگشاید. 

وانگ ژیا‌نژو (Wang Jianzhou) رئیس سابق China Mobile اخیرا گفته بود که چین در حال توسعه فناوری ۶G نیز است و تا سال ۲۰۳۰ این شبکه را تجاری‌سازی خواهد کرد و به‌همین‌خاطر چین همه تمرکز خود را روی تحقیق و توسعه آن گذاشته است.

ژیا‌نژو گفته است که چین همچنان به توسعه شبکه ۵G ادامه می‌دهد و در مراحل بعدی آن را به دو سطح ۵.۵G و ۶G ارتقا خواهد داد. به گفته او، فناوری ۵G نیاز به این دارد که بهبودهایی از جمله در بخش مصرف انرژی داشته باشد و این موضوع نیاز به به‌روزرسانی سخت‌افزارها و نرام‌افزارهای این شبکه دارد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید