اولین تبلت غلطکی دنیا تولید شد - تکفارس 
اولین تبلت غلطکی دنیا تولید شد - تکفارس 
اولین تبلت غلطکی دنیا تولید شد - تکفارس 

اولین تبلت غلطکی دنیا تولید شد

سید محمد معلمی
۱۴ شهریور ۱۳۹۷ - 21:30
اولین تبلت غلطکی دنیا تولید شد - تکفارس 

گروهی از محققان دانشگاه Queen توانستند با اختراع اولین تبلت غلطکی دنیا به نام MagicScroll نام خود را در تاریخ دنیای تکنولوژی به ثبت برسانند.

این تیم که توسط دکتر روئل ورتگال رهبری می‌شد، ادعا می‌کند که ایده اولیه تولید MagicScroll از ظاهر غلطک‌های قدیمی مصر باستان گرفته شده است. آنها بر این باورند که این تبلت هنوز در مرحله طراحی است و اگر به زودی وارد صنعت تکنولوژی شود، به خاطر وزن کم و استفاده آسان، هم‌چون آیپدها به محبوبیت خواهد رسید و به صاحبان خود فواید زیادی خواهد رساند.

دکتر ورتگال می‌گوید: ما ابتدا طراحی غلطک‌های مصر باستان را مشاهده کردیم و به خاطر اینکه ظاهر طبیعی‌تری به دستگاه خود بدهیم، توانستیم شکل و شمایل محصول خود را از آنها تقلید کنیم.

خووان پابلو، محقق تیم تحقیقاتی و همکار دکتر ورتگال قصد دارد از MagicScroll در همایش MobileHCI که قرار است در تاریخ ۴ سپتامبر در شهر بارسلونا اسپانیا برگزار گردد، معرفی کند. این همایش یکی از مراسمات مشهور و بین‌المللی در مورد روابط انسان‌ها و رایانه‌ها است.

مشخصات فنی جامع و کامل MagicScroll

تبلت MagicScroll با دیگر دستگاه‌های الکترونیکی و دیجیتالی متفاوت بوده و در آن یک صفحه نمایش اولد ۷/۵ اینچی ۲K رزولوشنی به کار رفته است. این نمایشگر آن‌قدر انعطاف‌پذیر می‌باشد که می‌توان آن را دور یک شیء استوانه‌ای پیچاند. (مانند تصویر زیر)

در کناره‌های MagicScroll، دو چرخ دنده وجود دارد که کاربر برای مشاهده اطلاعات به نمایش درآمده در صفحه نمایش می‌تواند آنها را بچرخاند.

دکتر ورتگال اضافه می‌کند: هدف اصلی ما این است تا بتوانیم وسیله اینچنینی را آن‌قدر کوچک بسازیم که شما به عنوان یک فرد استفاده‌کننده قادر باشید آن را هم‌چون خودکار در جیب‌تان بگذارید. به طور کلی، پروژه MagicScroll به ما نشان داد که صفحه نمایش‌ها نباید لزوماً صاف باشند و متوجه شدیم که همه چیز می‌تواند نمایشگر باشد حال این شیء می‌خواهد یک لیوان در یک کافی‌شاپ یا یک بشقاب در رستوران باشد تا شما برای سفارش دادن، روی یکی از گزینه‌های موجود در صفحه نمایش آن ضربه بزنید و یا یک نمایشگر موجود بر روی لباس‌ها باشد. ما در حال حاضر به دنبال این هستیم که ببینیم چگونه می‌توان پروژه‌های مختلف را به اپلیکیشن تبدیل کرد.

چرخ دنده‌های موجود در تبلت غلطکی دارای محرک‌های رباتی هستند که باعث می‌شود هنگامی که MagicScroll اعلانی دریافت می‌کند، در جایی که قرار دارد بچرخد. به علاوه، این امکان نیز فراهم شده تا صفحه نمایش این دستگاه باز شده و هنگامی که کاربر می‌خواست به محتوای موجود عمیق‌تر نگاهی بیندازد، از آن به عنوان تبلت استفاده کرد.

نکته جالب در مورد MagicScroll این است که کاربر می‌تواند این دستگاه را در جیب خود بگذارد و از آن به عنوان یک گوشی هوشمند، دستگاه‌های اشاره‌ای مانند ماوس، کنترل از راه دور، چراغ مطالعه و یا ساعت هوشمند بهره ببرد.

به غیر از صفحه نمایش کاربردی، MagicScroll دارای یک دوربین است که به فرد استفاده‌کننده اجازه می‌دهد از آن به عنوان ابزارهای کنترل شونده توسط حرکات انسانها مانند دسته‌های بازی بیسیم بهره ببرد.

به نظر شما، با تولید این وسیله، می‌توانیم امیدوار به معرفی هر چه سریع‌تر گوشی‌های هوشمند انعطاف‌پذیر و پیشرفت آنها باشیم؟ نظر خود را با دیگران در قسمت انتهای خبر به اشتراک بگذارید.

دانلود ویدئو با کیفیت ۷۲۰p

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید