کاربران کدام کشورها بیشترین زمان را پشت نمایشگر صرف می کنند - تکفارس 
کاربران کدام کشورها بیشترین زمان را پشت نمایشگر صرف می کنند - تکفارس 
کاربران کدام کشورها بیشترین زمان را پشت نمایشگر صرف می کنند - تکفارس 

کاربران کدام کشورها بیشترین زمان را پشت نمایشگر صرف می کنند

افشین نوری
۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ - 12:13
وقت صرف شده پشت نمایشگر

محققان برآورد می‌کنند که نرخ مصرف دیتا در سرتاسر جهان بیش از ۳۲۵ میلیون ترابایت در روز است. حالا سوال اینجاست که ما چقدر از وقت خود را صرف مصرف این میزان دیتا می‌کنیم. یک مطالعه جدید با بررسی میزان متوسط وقت صرف شده پشت نمایشگرها به این سوال پاسخ داده است.

گزارش Electronics Hub، با بهره‌گیری از داده‌های جهانی DataReportal در سال ۲۰۲۳ و اطلاعات خواب وب‌سایت Sleep Cycle تهیه شده است. اطلاعات خواب کاربران به محققان اجازه می‌دهد تا میانگین ساعت‌های بیداری آن‌ها را با میزان وقت صرف شده پشت نمایشگر مقایسه کنند.

براساس این گزارش، کاربران سراسر دنیا به‌طور متوسط در طول یک روز ۶ ساعت و ۳۷ دقیقه از وقت خود را پشت نمایشگر صرف می‌کنند. اگر هر کاربر به‌طور میانگین ۱۶ الی ۱۸ ساعت در روز بیدار باشد، در واقع بیش از ۳۵ الی ۴۰ درصد وقت خود در روز را با محتواهای الکترونیکی صرف می‌کند.

وقت صرف شده پشت نمایشگر

البته این اعداد در هر کشور متفاوت است و برای مثال، کشورهای آفریقای جنوبی با صرف ۵۸.۲ درصد از زمان بیداری خود پشت نمایشگر در صدر جدول قرار دارند. در مقابل، ژاپن با ۲۱.۷ درصد در پایین جدول قرار گرفته است. کشورهای برزیل، فیلیپین، آفریقای جنوبی و تایلند جزو کشورهای پیشتاز در این زمینه هستند.

کاربران آفریقای جنوبی و روسی بیش از ۲۵ درصد وقت بیداری خود را پشت نمایشگر کامپیوتر صرف می‌کنند. در بخش گیمینگ هم کشور عربستان صعودی با صرف ۱۱.۵ درصد از وقت بیداری خود پای بازی‌ها در صدر قرار دارند. همچنین طبق گزارش Exploding Topics، محتواهای ویدیویی با ۵۳.۷۲ درصد بیشترین محتوای بازدید شده در سراسر جهان هستند و بعد از آن‌ها، شبکه‌های اجتماعی با ۱۲.۶۹ درصد و بازی‌ها با ۹.۸۶ درصد قرار دارند.

به این ترتیب می‌توان گفت که بیش از ۷۵ درصد دیتای مصرف شده در دنیا اختصاص به فعالیت‌های کاربران در سرویس‌هایی مثل، تیک تاک، یوتیوب، فیس بوک و بازی‌های ویدیویی دارد. البته صرف وقت زیاد پشت نمایشگرها به معنای بروز بیماری‌هایی مثل چاقی، بیخوابی، تغییر در حواس شناختی و ایجاد رفتارهای اعتیادگونه است.

از طرف دیگر، هرچه میزان مصرف دیتای اینترنت در سراسر جهان بیشتر باشد یعنی دیتاسنترها و تجهیزات بیشتری مشغول کار هستند که به معنای افزایش انتشار گازهای گلخانه‌ای است. در حال حاضر، برخی شرکت‌های به دنبال کاهش انتشار این گازها هستند و شاید یکی از راهکارهای موثر کاهش استفاده از دستگاه‌های الکترونیکی باشد.

منبع: Techspot

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید