سامسونگ در ۱۷ دی، آینده نمایشگرها را نشان می‌دهد - تکفارس 
سامسونگ در ۱۷ دی، آینده نمایشگرها را نشان می‌دهد - تکفارس 

سامسونگ در ۱۷ دی، آینده نمایشگرها را نشان می‌دهد

حامد شهرزاد
۲ دی ۱۳۹۹ - 20:29
Samsung

سامسونگ معمولاً با معرفی سری جدید تلویزیون‌های خود، سال جدید را آغاز می‌کند. این شرکت رویدادی به نام The First Look 2021 را ترتیب داده است؛ جایی که در آن، این شرکت قصد دارد فناوری‌های نمایشگرهای جدید و همچنین محصولات جدید و «چشم‌انداز آینده نمایشگرها» را به نمایش بگذارد.

اندکی قبل از CES 2021 که مراسم آن از روز دوشنبه ۲۲ دی (۱۱ ژانویه) آغاز می‌شود و در روز پنجشنبه ۲۵ دی (۱۴ ژانویه) پایان می‌یابد، سامسونگ احتمالاً مجموعه تلویزیون‌های هوشمند ۲۰۲۱ خود را به نمایش خواهد گذاشت. این رویداد در تاریخ چهارشنبه ۱۷ دی (۶ ژانویه سال ۲۰۲۱) برگزار خواهد شد. انتظار می‌رود این شرکت تلویزیون‌های جدیدی با صفحه‌نمایش میکرو LED و مینی LED و همچنین تلویزیون‌های ۴K و ۸K اولد را معرفی کند. با توجه به محصولات نامشخصی که در تصاویر مربوط به دعوت به این رویداد دیده می‌شود، به احتمال زیاد سامسونگ لپ‌تاپ‌ها و تبلت‌های جدیدی را معرفی خواهد کرد که از فناوری‌های جدید استفاده می‌کنند. این غول فناوری کره جنوبی همچنین ممکن است موارد دیگری را به سری تلویزیونی خود اضافه کند.

The-First-Look-2021

سامسونگ به دنبال جایگزینی نمایشگرهای اولد با میکرو LED است

شایعات حاکی از آن است که غول فناوری کره جنوبی به دنبال آن است که فناوری اولد را در تلویزیون‌های آینده خود کنار گذارد و به سمت فناوری میکرو LED حرکت کند. نمایشگرهای میکرو LED از نظر تئوری می‌توانند همان زاویه دید، کنتراست و زمان پاسخگویی مشابه با اولد را ارائه دهند و مشکلات معمول نمایشگرهای اولد از جمله سوختن صفحه و روشنایی کم را برطرف کنند. با این حال، این یک فناوری جدید است که مشکل اصلی آن هزینه بالای آن است.

این غول کره جنوبی اخیراً از تلویزیون میکرو LED خود با اندازه ۱۱۰ اینچ رونمایی کرده است که دارای رزولوشن ۴K، بدون حاشیه در هر چهار طرف و دارای بلندگوهای ۵.۱ کاناله است و توسط سیستم‌عامل تایزن خود شرکت سامسونگ تولید می‌شود.

رویداد Samsung First Look 2021 از ساعت ۷:۳۰ بعد از ظهر به‌وقت تهران (۱۱ صبح EST) به‌صورت مستقیم در وب‌سایت این شرکت پخش خواهد شد. برای دانستن اینکه شرکت سامسونگ چه محصولاتی را معرفی خواهد کرد، باید منتظر شروع رسمی رویداد بمانیم.

همچنین انتظار می‌رود سامسونگ در ماه آینده یعنی در ژانویه (به احتمال زیاد در ۱۴ ژانویه)، رویداد دیگری را برای عرضه نسل بعدی گوشی‌های هوشمند پرچم‌دار خود یعنی سری گلکسی S (گلکسی S21، S21 پلاس و S21 الترا) برگزار کند.

سامسونگ، هواوی و شیائومی در نیمه سوم ۲۰۲۰ در رأس بازار گوشی‌های هوشمند قرار گرفتند

آژانس تحلیلی گارتنر گزارش دیگری در مورد بازار گوشی‌های هوشمند منتشر کرده است. همان‌طور که مشخص شد، در سه‌ماهه سوم سال جاری، ۳۶۶ میلیون تلفن هوشمند در سراسر جهان فروخته شده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵.۷ درصد کمتر شده است. اگرچه این افت قابل توجه است اما این مقدار کمتر از ۲۰ درصدی است که در نیمه اول سال کاهش یافت.

Chinese-smartphones

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید