سامسونگ تلویزیون های نئو QLED 8K و ۴K جدید مجهز به مینی LED را معرفی کرد - تکفارس 
سامسونگ تلویزیون های نئو QLED 8K و ۴K جدید مجهز به مینی LED را معرفی کرد - تکفارس 

سامسونگ تلویزیون های نئو QLED 8K و ۴K جدید مجهز به مینی LED را معرفی کرد

حامد شهرزاد
۱۸ دی ۱۳۹۹ - 18:15
Samsung-Neo-QLED

سامسونگ امروز از یک فناوری جدید در ساخت نمایشگر ها به نام نئو QLED خبر داد و این فناوری در مدل‌های پرچم‌دار جدید ۸K (QN900A) و ۴K (QN90A) در دسترس خواهد بود. این تلویزیون های جدید توسط مینی LED های کوانتومی ساخته شده است و توسط فناوری ماتریکس کوانتوم و پردازنده نئو کوانتوم که پردازنده تصویری جدید بهینه‌شده برای نئو QLED است، کنترل می‌شوند.

نئو QLED چگونه کار می‌کند؟

  • سامسونگ کوانتوم مینی LED را به اندازه ۱/۴۰ ارتفاع یک LED معمولی طراحی کرده است.
  • کوانتوم مینی LED به‌جای استفاده از لنز برای پراکندگی نور و یک بسته برای ثابت کردن LED در محل مورد نظر، دارای لایه‌های میکروی فوق‌العاده نازکی است که با LED های بیشتری پر شده است.
  • تکنولوژی کوانتوم ماتریکس امکان کنترل دقیق LED های کوچک بسته‌بندی‌شده را فراهم می‌کند و از blooming جلوگیری می‌کند و به بینندگان اجازه می‌دهد از محتوایی که در نظر گرفته شده است، لذت ببرند.
  • نئو QLED با ۴۰۹۶ گام مقیاس درخشندگی را به ۱۲ بیت افزایش می‌دهد. این ویژگی کمک می‌کند تا مناطق تاریک، تاریک‌تر و مناطق روشن، روشن‌تر شوند و در نتیجه تجربه HDR دقیق‌تر و زنده‌تری ایجاد می‌شود.
  • و نئو QLED از پردازنده اختصاصی و قدرتمند نئو کوانتوم پردازنده سامسونگ با قابلیت ارتقا پیشرفته بهره‌مند می‌شود. پردازنده نئو کوانتوم با استفاده از حداکثر ۱۶ مدل مختلف شبکه عصبی، هرکدام که در زمینه ارتقاء هوش مصنوعی و فن‌آوری یادگیری عمیق آموزش دیده‌اند، می‌تواند کیفیت تصویر را بدون در نظر گرفتن کیفیت ورودی، برای خروجی تصویر ۴K و ۸K بهینه کند.

Samsung-Neo-QLED

به غیر از صفحه نمایش جدید نئو QLED، ۲۰۲۱ نئو QLED 8K دارای یک طراحی جدید Infinity One، ویژگی Slim One Connect، صدای ردیابی شی (OTS) پیشرفته و صدای SpaceFit است.

ویژگی‌های هوشمند مدل‌های نئو QLED 8K و ۴K سال ۲۰۲۱ سامسونگ چیست؟

  • ویژگی سامسونگ هلت به‌طور یکپارچه، خانه را به یک سالن ورزشی شخصی تبدیل می‌کند و ویژگی جدید اسمارت ترینر دقیقاً مانند یک مربی شخصی وضعیت را در لحظه ردیابی و تجزیه و تحلیل می‌کند. در حین و بعد از تمرین، اسمارت ترینر در مورد فعالیت شما نظر خود را ارائه می‌دهد و به شما کمک می‌کند تعداد حرکات خود را بشمارید و کالری سوخته شده را تخمین بزنید. با آموزش تصویری و تعاملی از طریق کنترل صوتی مجهز به بیکسبی، سامسونگ هلت اسمارت ترینر تجربه تمرین در خانه را بهتر می‌کند و شخصی‌سازی می‌کند.
  • سامسونگ با داشتن دو ویژگی انحصاری جدید، نهایت تجربه بازی در تلویزیون را ارائه می‌دهد. سوپر الترا واید گیم ویو به گیمرها این امکان را می‌دهد که نه تنها در نسبت ابعاد ۲۱:۹ بلکه حتی در نسبت بسیار عریض ۳۲:۹ بازی کنند. این نسبت تصویر با داشتن میدان دید وسیع‌تر تضمین می‌کند که بازیکنان لحظه‌ای از فعالیت را از دست ندهند و گیم بار به بازیکنان این امکان را می‌دهد تا به‌سرعت جنبه‌های حیاتی بازی را کنترل و تنظیم کنند. آن‌ها می‌توانند نسبت‌های تغییر وضعیت، بررسی تأخیر ورودی یا اتصال هدست را تنظیم کنند. سرانجام، فری سینک پرمیوم پرو وقفه هنگام بازی را به حداقل می‌رساند تا بازیکنان از کیفیت تصویر روان در طول گیم پلی لذت ببرند.
  • با استفاده از گوگل دوئو، مصرف‌کنندگان می‌توانند از تلفن خود برای برقراری تماس ویدیویی با سرعت بالا و با کیفیت بالا که حداکثر ۳۲ نفر می‌توانند استفاده کنند استفاده کنند. مهم نیست که کاربران از کدام سیستم‌عامل استفاده می‌کنند. با استفاده از اپلیکیشن گوگل دوئو، می‌توانید مستقیماً از طریق یک اتصال USB اختیاری تماس ویدیویی برقرار کنید و با استفاده از ویژگی دوربین هوشمند، دوربین می‌تواند حرکات شما را دنبال کند. کادر دوربین به‌طور خودکار بزرگ و کوچک می‌شود. بنابراین، شما در اندازه مناسب و همیشه در مرکز تصویر هستید.
  • ویژگی رایانه در تلویزیون در دستگاه‌های سامسونگ به مشتریان این امکان را می‌دهد تا کامپیوتر را به تلویزیون وصل کنند و از طریق صفحه تلویزیون با ماوس، صفحه‌کلید و رایانه متصل به آن، به انجام کارهای مختلف و یادگیری از خانه بپردازند. مصرف‌کنندگان همچنین می‌توانند برای ایجاد و ویرایش اسناد مستقیماً از طریق مرورگر وب تلویزیون به مایکروسافت آفیس ۳۶۵ دسترسی داشته باشند. به‌سادگی یک اپلیکیشن اتصال که کار با آن آسان است را بر روی رایانه خود نصب کنید و وارد حساب سامسونگ خود شوید و تلویزیون شما به‌طور خودکار به رایانه شما متصل می‌شود و کار در اتاق نشیمن را یکپارچه می‌کند.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید