IDC: رکود بازار تبلت با کاهش فروش ۸.۸ درصدی در سه ماهه سوم ۲۰۲۲ - تکفارس 
IDC: رکود بازار تبلت با کاهش فروش ۸.۸ درصدی در سه ماهه سوم ۲۰۲۲ - تکفارس 

IDC: رکود بازار تبلت با کاهش فروش ۸.۸ درصدی در سه ماهه سوم ۲۰۲۲

افشین نوری
۱۰ آبان ۱۴۰۱ - 21:35
تبلت

طبق جدیدترین گزارش موسسه IDC، بازار جهانی تبلت در سه ماهه سوم ۲۰۲۲ با کاهش ۸.۸ درصدی مواجه شده است. در مجموع، ۳۸.۶ میلیون دستگاه در این مدت عرضه شده است که حدود ۵ میلیون کمتر از ۴۲.۴ میلیون تبلت عرضه شده در سه ماهه سوم سال گذشته است. 

آمار سه ماه سوم امسال همچنین از امار ۴۰.۴ میلیون دستگاه سه ماهه دوم امسال نیز کمتر است. علاوه بر تبلت‌ها میزان عرضه کروم‌بوک‌ها نیز کاهش یافته است و با کاهش ۳۴.۴ درصدی نسبت به سال گذشته به ۴.۳ میلیون دستگاه رسیده است. 

در بازار جهانی تبلت، اپل با در اختیار داشتن ۳۷.۵ درصد همچنان در صدر قرار دارد و فروش آیپدهای این شرکت ۱.۱ درصد نسبت به سال گذشته کاهش یافته است و به ۱۸.۴ میلیون دستگاه رسیده است. سامسونگ با سهم ۱۸.۴ درصدی در رتبه دوم قرار گرفته است و ۷.۱ میلیون تبلت روانه بازار کرده است. آمازون با سهم ۱۱.۱ درصدی و عرضه ۴.۳ میلیون دستگاه در رده سوم جای گرفته است. لنوو با ۲.۷ میلیون دستگاه در رده چهارم، هواوی با ۲.۴ میلیون دستگاه و سایر سازندگان با ۷.۶ میلیون دستگاه در رتبه بعدی قرار گرفته‌اند.

موسسه IDC گفته است که شرکت‌هایی مثل شیائومی، اوپو، ویوو و ریلمی در حال ظهور در بازار تبلت هستند و به‌زودی ممکن است صحنه را به نفع خود تغییر دهند. در بخش کروم‌بوک‌ها نیز ایسر با پشت‌سر گذاشتن دل توانسته در صدر قرار بگیرد و ۲۳.۹ درصد از این بازار را در اختیار بگیرد. دل، اچ‌دی، لنو و سامسونگ نیز در رده‌های بعدی قرار گرفته‌اند.

منبع: Gizmochina

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید