آمازون در IFA اعلام نمود که پلتفرم صوتی الکسا باعث رشد شرکای تجاری این شرکت می‌شود - تکفارس 
آمازون در IFA اعلام نمود که پلتفرم صوتی الکسا باعث رشد شرکای تجاری این شرکت می‌شود - تکفارس 
آمازون در IFA اعلام نمود که پلتفرم صوتی الکسا باعث رشد شرکای تجاری این شرکت می‌شود - تکفارس 

آمازون در IFA اعلام نمود که پلتفرم صوتی الکسا باعث رشد شرکای تجاری این شرکت می‌شود

پوریا اسدی
۱۱ شهریور ۱۳۹۷ - 12:00
آمازون در IFA اعلام نمود که پلتفرم صوتی الکسا باعث رشد شرکای تجاری این شرکت می‌شود - تکفارس 

بنابر گزارش Dealerscope نکات اصلی سخنرانی آمازون در IFA 2018 برلین، تماما مربوط به صوت بود،  ویژه اینکه چگونه دستیار دیجیتالی الکسا در حال ساخت یک صنعت جدید است،.

دانیل راوش، معاون بخش خانه‌ی هوشمند آمازون ، به ردگیری تاریخ و توسعه الکسا پرداخت. امروز، بنابر گفته‌ی یراوش، پلتفرم مهارت‌های صوتی الکسا از ۵۰،۰۰۰ مهارت منحصر به فرد و ۲۰،۰۰۰ دستگاه‌های فعال الکسا پشتیبانی می‌کند.

معیارهای آمازون نشان می‌دهد ده‌ها میلیون کاربر در تعامل با الکسا برای کنترل دنیای دیجیتال خود هستند. مشتریان الکسا را ​​برای درخواست موسیقی، فروشگاه آنلاین، پاسخ‌گویی به سوالات، برقراری تماس صوتی، بررسی و یا تغییر برنامه‌های روزانه، و مدیریت دستگاه‌های خانگی، لوازم و سیستم‌های هوشمند مورد استفاده قرار می‌دهند.

اما به نظر راوش، آنچه اتفاق افتاده است، تنها آغاز کار است. او گفت:

ما می‌دانیم که تنها سطح آن خراشیده شده است.

راوش در سخنرانی خود با عنوان “صحبت کردن با آینده: چگونگی صدا به گسترش و بهبود تجربیات روزمره کمک می‌کند” به مدل رشد موفقیت‌آمیز و خودپنداره آمازون برای حمایت از الکسا و شرکا اشاره  کرد.

مدت کوتاهی پس از آنکه آمازون Echo را عرضه کرد، پشتیبانی از توسعه‌دهندگان را به شکل کیت مهارت‌های الکسا آغاز کرد. اضافه کردن API هوشمند خانه به مجموعه مهارت‌ها، مسیر کار توسعه‌دهندگان را برای افزودن سازگاری الکسا به سیستم عامل‌های هوشمند آسان‌تر ساخته است. هم‌زمان که دستگاه‌های بیشتری از الکسا پشتیبانی می‌کنند، تقاضای کاربر برای کنترل‌های صوتی  افزایش می‌یابد. بازار به صور خودکار خود را تغذیه می‌کند.

آمازون همچنین ساخت مهارت‌های الکسا را برای مشتریان خود با Alexa Blueprints آسان کرده که در اوایل سال جاری معرفی شده است. مشارکت مشتری به ایجاد وفاداری و اعتماد می‌انجامد و همچنین از استدلال یک دستگاه پاسخگو الکسا در هر اتاق از خانه پشتیبانی می‌کند.

راوش به مخاطبان IFA، شواهدی از موفقیت برای شرکت‌هایی که محصولات استفاده کننده از الکسا و آنهایی که با الکسا بوسیله‌ی Works With Alexa سازگاری دارند را ​​ارائه کرد. راوش به داده‌های آمازون اشاره کرد که شرکت‌هایی که دستگاه‌های استفاده کننده از الکسا  را عرضه  نموده‌اند رشد ۴۳ درصدی را تجربه کرده‌اند. همچنین محصولاتی که از گواهینامه Works With Alexa آمازون استفاده کرده‌اند، به طور متوسط ​​۵۳ درصد رشد را در کسب و کار به دست آوردند.

در سخنرانی اصلی راوش، او وعده داده است که به طور کلی برای رشد کنترل صوتی و پلت‌فرم الکسا به طور خاص اقدام کند.

رواش گفت:

آمازون سال‌های زیادی را در زمینه‌ی نوآوری‌هایی برای ارائه قابلیت‌های صوتی از طریق الکسا صرف کرده است و امروز صدها هزار نفر از توسعه‌دهندگان و تولیدکنندگان برای گسترش تجربه‌های الکسا وجود دارند. همانطور که تقاضای مشتری برای تعاملات صوتی باقی می‌ماند، پیشرفت‌های جدید در یادگیری ماشین، هوش مصنوعی و خدمات فضای ابری به طیف وسیعی از قابلیت‌های الکسا برای مشتریان و فرصت‌های جدید برای تولید کنندگان دستگاه و سازندگان مهارت کمک می‌کند.

در اوایل سال جاری آمازون ​​با یک رابط جدید CanFillIntentRequest مبتنی بر آموزش ماشین در الکسا توانست کاربران بیشتری را جذب کند و به کاربران مهارت‌هایی را نشان بدهد که آنها حتی نمی‌دانستند که این قابلیت‌ها وجود دارند.

در همین زمان Ruhi Sarikaya، مدیر علوم کاربردی آمازون، در مورد دیگر قابلیت‌های در حال آزمایش الکسا که همه با تمرکز روی اجازه دادن به کاربران برای ارتباط با پلتفرم صوتی با استفاده از زبان طبیعی بود، نکاتی را ارائه نمود. آمازون به این فرآیند به عنوان گفتگو “بدون اصطکاک با الکسا” اشاره کرده است.

Sarikaya در مورد اضافه کردن انتقال مطالب و یک حالت حافظه به قابلیت‌های الکسا صحبت‌هایی را ارائه نمود. راوش به همان ویژگی‌هایی در سخنرانی خود اشاره کرد که اکنون با نام Contextual Mode و Follow Up Mode شناخته می‌شود. با استفاده از این ویژگی‌ها دیگر مجبور نیستید که هر جمله را با «الکسا» شروع کنید یا مطالب کلیدی را در مکالمه تکرار کنید. به عنوان مثال، اگر شما بپرسید: “الکسا، موزه الویس پریسلی در کجا قرار دارد؟” پس از دریافت پاسخ، می‌توانید بگویید: “امروز دمای هوا چند درجه است؟”

بنابر Dealerscope  راوش همچنین خاطر نشان کرد که آمازون در حال کار با API‌های منبع باز برای خودروها، هتل‌ها، و خدمات اداری برای ارائه تماس‌های گسترده‌تر الکسا در محیط‌های بیشتر است.

آمازون به دلیل اعتقاد به اینکه  کنترل صوتی به زودی رابط کاربری غالب خواهد بود به شرکا، توسعه دهندگان و مصرف کنندگان کمک می‌کند به ویژه اینکه فناوری ۵G در راه است.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید