احتمالا آیفون اقتصادی اپل با تاخیر روانه بازار خواهد شد - تکفارس 
احتمالا آیفون اقتصادی اپل با تاخیر روانه بازار خواهد شد - تکفارس 
احتمالا آیفون اقتصادی اپل با تاخیر روانه بازار خواهد شد - تکفارس 

احتمالا آیفون اقتصادی اپل با تاخیر روانه بازار خواهد شد

میر مهدی حامی
۶ شهریور ۱۳۹۷ - 19:00
احتمالا آیفون اقتصادی اپل با تاخیر روانه بازار خواهد شد - تکفارس 

مدت زمان طولانی است که شایعه شده اپل سه آیفون جدید را برای امسال در رویداد پیش رو در ماه آینده رونمایی خواهد کرد. آیفون ۵٫۸ اینچی که جانشین مستقیم آیفون ایکس خواهد بود (با چیپست و سیستم دوربین جدید)، آیفون ۶٫۵ بزرگتر که نسخه پلاس خواهد بود، و مدل ۶٫۱ اینچی که ارزان‌ترین آیفون در این دسته است. برای جزئیات بیشتر در ادامه همرتاه تکفارس باشید.

قیمت پایین‌تر آیفون سوم به دلیل استفاده از پنل نمایشگر LCD به جای AMOLED و قاب آلومینیومی به جای فولاد ضد زنگ است. بنابراین ممکن است رنگ شاسی آن به طور کامل با نسخه‌های شیشه‌ای آیفون همسان نباشد.

هر سه آیفون از شارژ بیسیم، تکنولوژی Face ID و ناتچ در صفحه نمایش بهره خواهند برد. این سه آیفون از نظر ظاهری بسیار شبیه هم خواهند بود، اما نسخه ۶٫۱ اینچی تنها یک دوربین پشتی خواهد داشت. هر سه مدل همچنین از سیستم ژست حرکتی که سال گذشته برای آیفون ایکس معرفی شده بود استفاده خواهند کرد.

تحلیلگر مشهور اپل، مینگ چی کو، جدول فوق را به اشتراک گذاشته است که جزئیات سه گوشی را مشخص کرده و تفاوت بین آن‌ها را نشان می‌دهد. مدل ۶٫۵ اینچی ممکن است با قیمت ۹۹۹ دلار عرضه شود، به این معنی که جانشین آیفون ایکس احتمالا ۱۰۰ دلار ارزان‌تر از خود آیفون ایکس در زمان معرفی در سال گذشته خواهد بود.

آیفون ۶٫۱ اینچی ممکن است در ماه اکتبر در دسترس قرار گیرد زیرا مشکلاتی در روند برنامه تولید آن وجود داشته است، اما دو دستگاه دیگر می‌بایست در اواخر ماه سپتامبر برای عرضه آماده باشند. آیفون ۶٫۱ و ۶٫۶ اینچی، هر دو در برخی از بازارها دارای گزینه‌های دو سیم کارت نیز خواهند بود.

کو می‌گوید که آیفون‌های امسال از قلم اپل پشتیبانی نخواهند کرد که برخلاف شایعات گذشته است. استدلال او این است استفاده از آن تجربه مناسبی را ایجاد نخواهد کرد. از سوی دیگر، حالت چند وظیفگی و تقسیم صفحه نمایش نیز ممکن است برای مدل بزرگتر اجرایی شود.

همراه با آیفون‌های جدید، انتظار می‌رود اپل در ماه آینده AirPod های بروز شده، شارژر بی سیم AirPower، اپل واچ جدید و نسل جدیدی از تبلت‌های آیپد پرو را معرفی کند. اپل واچ احتمالا صاحب نماشگر بزرگتری در همان اندازه کلی ساعت خواهد شد، در حالی که آیپدها دارای صفحه نمایش ۱۱ اینچ و ۱۲٫۹ اینچ با حاشیه‌های باریک‌تر خواهند بود. احتمالا دیگر شاهد وجود کلید هوم و اسکنر اثر انگشت در این دستگاه‌ها نباشیم و به جای آن با  Face ID برای باز کردن قفل مواجه شویم.

به نظر شما اپل در کنفرانس خود باعث غافلگیری ما خواهد شد یا اکثر موارد همانند پیشبینی‌ها خواهد بود؟ نظرات و سوالات خود را در بخش دیدگاه‌ها با ما در میان بگذارید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید