جانشین اسنپدراگون ۸۴۵ در حال ساخت است - تکفارس 
جانشین اسنپدراگون ۸۴۵ در حال ساخت است - تکفارس 
جانشین اسنپدراگون ۸۴۵ در حال ساخت است - تکفارس 

جانشین اسنپدراگون ۸۴۵ در حال ساخت است

میر مهدی حامی
۱ شهریور ۱۳۹۷ - 19:00
جانشین اسنپدراگون ۸۴۵ در حال ساخت است - تکفارس 

اگر از شنیدن خبرهای مربوط به استفاده گوشی‌های هوشمند از پردازنده اسنپدراگون ۸۴۵ خسته شده‌اید، این خبر می‌تواند برای شما خوشایند باشد، چراکه به زودی جانشین این پردازنده معرفی خواهد شد که ممکن است ۸۵۵ نام نداشته باشد اما رسانه‌ها فعلا همین نام را برای آن در نظر گرفته‌اند. برای جزئیات بیشتر در ادمه همراه تکفارس باشید.

کوالکام اعلام کرده است که شرکای OEM خود اکنون در حال کار با نمونه‌های این چیپست جدید هستند که در سال آینده قدرت پرچمداران اندرویدی را تامین خواهد کرد. OEM همان تولید کننده قطعات اصلی می‌باشد و در اینجا به معنای سازندگان گوشی‌های هوشندی است که می‌خواهند از پلتفرم کوالکوم روی گوشی‌های خود استفاده کنند. این بدان معناست که تولیدکنندگان تراشه‌هایی را که می‌توانند برای توسعه مدل‌های جدید خود استفاده کنند را از کوالکوم دریافت کرده‌اند.

اسنپدراگون ۸۵۵ اولین تراشه تلفن همراه این شرکت مبتنی بر معماری ۷ نانومتری خواهد بود و انتظار می‌رود که موارد بیشتری برای ارائه نسبت به نسل قبلی خود داشته باشد.  ابعاد کوچکتر باعث افزایش کارایی و قدرت می‌شود، اما هنوز جزئیات دقیقی در مورد پارامترهای این تراشه وجود ندارد.

با این وجود ما می‌دانیم که این تراشه با مودم اسنپدراگون X50 5G کوالکام همراه خواهد شد که به گفته سازنده تراشه، این ترکیب آن را به اولین پلتفرم تلفن همراه با قابلیت ۵G با کیفیت بالا برای گوشی‌های هوشمند درجه یک تبدیل خواهد کرد. کوالکام انتظارات را برای آخرین ساخته خود بسیار بالابرده است و می‌گوید که این چیپست «صنایع را تغییر خواهد داد، تشویقی برای مدل‌های جدید کسب و کار خواهد شد و تجربه مشتری را بهبود خواهد بخشید»، که به قابلیت‌های ۵G تراشه اشاره دارد، اما با نگاهی دقیق‌تر به این موضوع متوجه خواهیم شد که در زمانی که فناوری ۵G به اندازه کافی برای دگرگون سازی صنایع توسعه پیدا کرده باشد، کوالکوم احتمالا تراشه اسنپدراگون ۸۷۵ خود را در بازار عرضه کرده است.

نام و مشخصات رسمی این تراشه در اواخر سال جاری منتشر خواهد شد و اولین گوشی‌های مبتنی بر آن احتمالا در اوائل سال ۲۰۱۹ به بازار عرضه خواهند شد.

به نظر شما نسل بعدی تراشه‌های اسنپدراگون چه ویژگی‌هایی را ارائه خواهد کرد؟ لطفا نظرات و سوالات خود را در بخش دیدگاه‌ها با ما درمیان بگذارید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید