برنامه Google Goggles دیگر پشتیبانی نخواهد شد - تکفارس 
برنامه Google Goggles دیگر پشتیبانی نخواهد شد - تکفارس 
برنامه Google Goggles دیگر پشتیبانی نخواهد شد - تکفارس 

برنامه Google Goggles دیگر پشتیبانی نخواهد شد

سید محمد معلمی
۲۸ مرداد ۱۳۹۷ - 20:00
برنامه Google Goggles دیگر پشتیبانی نخواهد شد - تکفارس 

حالا دیگر گوگل به طور رسمی نسخه پایانی برنامه Google Goggles را پیچانده و قصد ندارد دیگر از آن پشتیبانی نماید. نسخه جدیدی که از این اپلیکیشن به تازگی منتشر شده، ناکارآمدی آن را به خوبی نشان می‌دهد. در این نرم‌افزار، صفحه‌ای ظاهر می‌شود که کاربران را به دانلود Google Lens ترغیب می‌کند.

اپلیکیشن Google Goggles در سال ۲۰۰۹ عرضه شد تا استارت گوگل برای نمایش بصری موتور جستجو باشد. از آن زمان تا حالا، گوگل پیشرفت‌های چشمگیری در این زمینه داشته و سعی کرده تا اقدامات مثبت خود را در اپلیکیشن Google Lens به نمایش بگذارد به همین دلیل تصمیم گرفت تا اعلام نماید که اپلیکیشن Google Goggles به پایان خود رسیده است.

بروزرسان نهایی برای Google Goggles

سایت Android Police اولین مرجع خبری بود که این بروزرسانی را مشاهده کرد. بد نیست بدانید آخرین باری که Google Goggles نسخه جدیدی دریافت کرده بود، به سال ۲۰۱۴ برمی‌گردد و حالا که نسخه جدیدی برای این اپلیکیشن عرضه شده، صفحه‌ای به کاربران نمایش داده می‌شود و از آنها می‌خواهد تا اپلیکیشن Google Lens را نصب نمایند. البته گوگل برای گوشی‌هایی که نمی‌توانند Google Lens را اجرا نمایند نیز فکری کرده و به دارندگان آنها توصیه می‌کند تا اپلیکیشن Google Photos را نصب کنند.

به طور کلی انتظار می‌رفت که Google Goggles دیگر توسط گوگل پشتیبانی نشود ولی زمان آن برای ما مشخص نشده بود. در ابتدای امسال، سایت Wired گزارش داد که گوگل از سال ۲۰۱۲ به خاطر کاهش علاقه کاربران به اپلیکیشن، کم و بیش Google Goggles را از برنامه‌هایی که از آنها پشتیبانی می‌کند، حذف کرده بود. با این وجود اما، پیشرفت بصری موتور جستجو گوگل هیچگاه متوقف نشد و این کمپانی در زمینه هوش مصنوعی به پیشرفت‌هایی دست یافت ولی به جای اینکه Google Goggles را ارتقا دهد، تصمیم گرفت تا نوعی پلتفرم کاملاً تازه شده را طراحی نماید تا بتواند رابط کاربری بهتری را به مشترکان ارائه دهد.

Google Goggles بالأخره به پایان عمر خود می‌رسید: چه امروز و چه روزی دیگر

گوگل هنوز به طور رسمی اعلام نکرده که چند کاربر به صورت روزانه از اپلیکیشن Google Lens استفاده می‌کنند. درست است که این شرکت پلتفرم بسیار قدرتمندتر و بهتری را برای تجربه بصری موتور جستجو ارائه کرده، ولی مشخص نیست تا چه زمانی این برنامه قرار است به کاربران خدمات ارائه دهد. با این وجود به نظر می‌رسد Google Lens در ابتدای مسیر پیشرفت خود باشد.

البته هنوز تجربه بصری موتور جستجو به حدی نرسیده که بتوان آن را یک پلتفرم بسیار خاص دانست ولی گوگل باید کاری بکند تا همه کاربران اینترنت به سمت این نوع سرچ جذب شوند و دیگر سراغ روش‌های دیگر جستجو نروند.

این احتمال نیز وجود دارد که روزی گوگل، بر اپلیکیشن Google Lens هم خط پایانی بکشد زیرا تیم‌های متعددی در این شرکت وجود دارند که سعی می‌کنند تا برنامه خود را به عنوان اپلیکیشن رسمی معرفی نمایند. حتی این امکان نیز وجود دارد که اپلیکیشن بهتری نسبت به Google Lens ارائه شود و در آن زمان نیز گوگل ممکن است دیگر از Google Lens پشتیبانی ننماید و برنامه دیگری را معرفی کند.

اگر شما نیز از Google Goggles و Google Lens استفاده کرده‌اید، تفاوت آنها را با یکدیگر بیان کنید. نظر خود را با دیگران در قسمت انتهای خبر به اشتراک بگذارید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید