اطلاعات جدیدی در مورد کارت گرفیک Nvidia GeForce RTX 2080 Ti منتشر شد - تکفارس 
اطلاعات جدیدی در مورد کارت گرفیک Nvidia GeForce RTX 2080 Ti منتشر شد - تکفارس 
اطلاعات جدیدی در مورد کارت گرفیک Nvidia GeForce RTX 2080 Ti منتشر شد - تکفارس 

اطلاعات جدیدی در مورد کارت گرفیک Nvidia GeForce RTX 2080 Ti منتشر شد

امیر مریخ
۲۸ مرداد ۱۳۹۷ - 14:30
اطلاعات جدیدی در مورد کارت گرفیک Nvidia GeForce RTX 2080 Ti منتشر شد - تکفارس 

شرکت انویدیا برای هفته‌های متمادی است که در مورد واقعه‌ی GeForce پیش رو تبلیغات هزینه‌بری را انجام داده است و این واقعه هم اکنون این جا است و به نظر می‌رسد که این کمپانی قصد دارد تا در روز دوشنبه از از سری جدید کارت گرافیک‌هایش یعنی سری GeForce RTX 2080 رو نمایی کند. با تکفارس درباره‌ی اخبار مرتبط با این سری کارت گرافیک همراه باشید.

در حالی که به رسم معمول انویدیا ابتدا نسخه‌ی پایه‌ای کارت گرافیک‌های قدرتمندش را به بازار عرضه می‌کند و سپس از نسخه‌های (Titan (Ti آن رونمایی به عمل می‌آورد اما این دوره در گزارشی که توسط سایت VideoCardz.com ثبت شده است، انویدیا قصد دارد تا از هر دو نسخه‌ی RTX 2080 و RTX 2080 Ti را یکجا در مراسم فردا رونمایی کند.

وبسایت VideoCardz، اطلاعاتی در دست دارد که ادعا می‌کند این اطلاعات مربوط به کارت گرافیک‌های GeForce RTX 2080 Ti انویدیا می‌شود. در این ادعا‌ها بیان شده است که این کارت گرافیک از ۱۱ گیگابایت حافظه‌ی GDDR6 بهره ‌می‌برد. همچنین این حافظه از هسته‌ی ۴۳۵۲ CUDA برخوردار خواهد بود. این مقدار از هسته، ۲۰ درصد بیشتر از هسته‌ی ۳۵۸۴ CUDA به کار رفته در کارت گرافیک GTX 1080 Ti و همچنین ۷۰ درصد بیشتر از هسته‌ی موجود در نسخه‌ی پایه‌ای کارت گرافیک GTX 1080 می‌باشد. با این حال همچنان به طور دقیق مشخص نیست که این کارت گرافیک دقیقا بر روی چه سرعتی کلاک شده است، اما با وجود این مقدار از هسته‌ی CUDA به هر حال RTX 2080 را به یک کارت گرافیک قدرتمند تبدیل خواهد شد. همچنین حافظه‌ی پهنای باندی بر روی GDDR6 نیز به این معنا خواهد بود که این کارت گرافیک توانایی انجام کارهای بزرگی را خواهد داشت.

این واضح است که وقتی در مورد کارت گرافیک RTX 2080 Ti انویدیا حرف می‌زنیم، با یک کارت گرافیک قدرتمند مواجه هستیم، اما به نظر می‌رسد ارتقاء‌های به کار رفته در RTX 2080 نسبت به نسخه‌ی سابق کارت گرافیک‌های این کمپانی یعنی GTX 1080، خفیف‌تر و نامحسوس‌تر است. در ادامه وبسایت VideoCardz ادعا کرده است که کارت گرافیک‌های  RTX 2080 از هسته‌‌های CUDA ۲۹۴۴ بهره می‌برند. این مقدار از حافظه در مقایسه با کارت گرافیک‌های GTX 1080 از ۱۵ درصد افزایش مقداری بهره می‌برد. این وبسایت همچنین تصویری را منتشر کرد که آن را به تصویری از نسخه‌ی Gigabyte کارت گرافیک GeForce RTX با بهره از سه فن خنک کننده نسبت می‌دهد.

اطلاعات جدیدی در مورد کارت گرفیک Nvidia GeForce RTX 2080 Ti منتشر شد - تکفارس 

در واقعه‌ی پیش رو از انویدیا انتظار می‌رود تا در روز دو‌شنبه از سری جدید کارت گرافیک‌های GeForce RTX، با تمرکز بر قابلیت‌های جدید رونمایی کند. این قابلیت‌های جدید شامل قابلیت پشتیبانی از ردیابی اشعه‌ به صورت زنده (real-time ray-tracing) باشد تا بدین وسیله در گیم‌های آینده شاهد تکنینک‌های نور پرداز و افکت‌های جدیدی باشیم. تکنیک رندر کردن با ردیابی اشعه، افکت‌های سینماتیکی و بازتاب‌های نور زنده‌ای را پدید می‌آورد که سازندگان و توسعه دهندگان گیم می‌توانند از آن در کارهایشان استفاده کنند. مایکروسافت به تازگی ویژگی ردیابی اشعه‌ی خود را با نام DirectX Raytracing (DXR) API برای رقابت با کارت گرافیک RTX انویدیا رونمایی کرده است و حتی استودیو‌ی سازنده‌ی گیم Epic Games در اواخر امسال، در موتور بازی سازی داخلی خود یعنی Unreal Engine نیز این قابلیت را برای سازندگان فراهم خواهند کرده تا از این ویژگی در کارهای خود استفاده کنند.

اطلاعات جدیدی در مورد کارت گرفیک Nvidia GeForce RTX 2080 Ti منتشر شد - تکفارس 

فایل گیف را برای انجام مقایسه و جزییات بالاتر در یک صفحه‌ی جداگانه باز کنید.

سری جدید کارت گرافیک‌های انویدیا با نام GeForce RTX 2080، بر پایه‌ی معماری Turing این شرکت ساخته خواهند شد. تا به حال این شرکت در مورد سری جدید کارت گرافیک‌های خود اعلام کرده است که محصولات Quadro RTX برای استفاده‌های حرفه‌ای و سطح بالا طراحی شده است. این سازنده‌ی تراشه‌، همچنین با انتشار دمویی، انتظارات ما را در مورد قابلیت ردیابی اشعه از کارت گرافیک جدید خود را تعیین کرده است. سری جدید کارت گرافیک‌های انویدیا در تاریخ ۲۰ آگوست (۲۸ مرداد) در واقعه‌ی GeForce رونمایی خواهند شد. با اخبار رونمایی از این سری جدید کارت گرافیک با ما همراه باشید و نظرات و انتظارات خود را در مورد آن با ما در میان بگذارید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید