آیپد پرو ۲۰۱۸ با حاشیه باریک و بدون کلید هوم و ناتچ عرضه خواهد شد - تکفارس 
آیپد پرو ۲۰۱۸ با حاشیه باریک و بدون کلید هوم و ناتچ عرضه خواهد شد - تکفارس 
آیپد پرو ۲۰۱۸ با حاشیه باریک و بدون کلید هوم و ناتچ عرضه خواهد شد - تکفارس 

آیپد پرو ۲۰۱۸ با حاشیه باریک و بدون کلید هوم و ناتچ عرضه خواهد شد

میر مهدی حامی
۱۴ مرداد ۱۳۹۷ - 08:30
آیپد پرو ۲۰۱۸ با حاشیه باریک و بدون کلید هوم و ناتچ عرضه خواهد شد - تکفارس 

اخیرا شایعات متعددی در مورد آیپدهای ۲۰۱۸ اپل وجود داشته است. اگرچه که اصلا بد نیست اما وجود گزارش‌های مختلف در مورد طراحی و قابلیت‌هایی که انتظار می‌رود در آیپدهای ۲۰۱۸ وجود داشته باشد، کار را برای اینکه با اطمینان چیزی را تایید کنیم سخت می‌کند.

۶to5Mac نیز به طور مداوم درحال جستجو در کدهای iOS 12 بتا است و به نظر می‌رسد که به نتایجی دست یافته باشد، اگرچه که هنوز هم نمی‌توان اطمیان ۱۰۰ درصدی از آن داشت. مورد اول، وجود آیکون و ویژگی تقسیم صفحه نمایش دستگاه در شبیه ساز  است که هر دو به نظر آیپد پرو جدیدی را با گوشه‌های گرد نمایشگر نشان می‌دهند. این آیکون به عنوان بخشی از رابط کاربر باتری در iOS یافت شده و به وضوح طراحی مدرن این تبلت را نشان می‌دهد که دارای حاشیه‌های نازک و فاقد کلید هوم بوده و نکته جالب‌تر اینکه دارای ناتچ نیز نمی‌باشد.

جستجوهای بیشتر در کدهای iOS 12، موردی را به نمایش می‌گذارد که به معنای گوشه‌های گرد دستگاه در برخی از عناصر رابط کاربری است. در نام قسمت مورد بحث به شماره مدل J3XX اشاره شده که نشان دهنده آیپد ۲۰۱۸ است.

سپس رابط کاربری چند وظیفگی را در شبیه ساز iOS (در محیط توسعه دهندگان) که در حال اجرای iOS 12 است مشاهده می‌کنیم. البته، از آنجا که این یک ابزار برای توسعه دهندگان در نسخه بتا است، ممکن است در آینده دچار تغییر شود. با این حال، ما هنوز هم فکر می‌کنیم که چیزی به مهمی ناتچ می‌بایست در نظر گرفته شده باشد تا از طراحی و بهینه سازی‌های رابط کاربری در این دستگاه اطمینان حاصل شود.

اما موضوع گیج کننده اینجاست که در شایعات قبلی ذکر شده بود که تکنولوژی تشخیص چهره پیشرفته‌ در آیپد پروهای آینده وجود خواهد داشت. که در این صورت حداقل برای جایگذاری Face ID فعلی اپل به ناتچ نیاز خواهد بود. ۹to5Mac نیز از طریق چندین کد فاش شده دیگر در iOS تایید کرد که آیپد پرو J3XX در واقع از Face ID پشتیبانی می‌کند و حتی می‌توان از آن در حالت افقی نیز استفاده کرد.

بنابراین بهترین توضیحاتی که ما می‌توانیم ارائه دهیم وجود ناتچ بر روی یکی از مدل‌های آبپد پرو و عدم وجود آن در مدل دیگر است. همانطور که اطلاعات درز پیدا کرده نیز ذکر شده بود، آیپد پروها، در دو نسخه ۱۰٫۵ اینچ و ۱۲٫۹ اینچ روانه بازار خواهند شد. اندازه کلی بدنه آن‌ها نیز به این صورت خواهد بود: مدل ۱۰٫۵ اینچی از ۲۵۰٫۶x174.1×6.1 میلیمتر به ۲۴۷٫۵x178.7×6 میلیمتر و نسخه ۱۲٫۹ اینچی نیز از ۳۰۵٫۷x220.6×6.9 به ۲۸۰x215x6.4 میلیمتر کاهش پیدا خواهد کرد.

اطلاعات دیگری که در اختیار داریم شامل حذف جک صوتی ۳٫۵ میلیمتری از این تبلت‌ها می‌شود و احتمالا تبدیل اتصال لایتنینگ به جک ۳٫۵ میلیمتری نیز در جعبه وجود نخواهد داشت. همچنین، طراحان گزارش کرده‌اند که اتصال هوشمند به قسمت پایین پشت دستگاه‌ها منتقل شده است.

متاسفانه، هنوز هم می‌بایست تا زمانی که کوپرتینویی‌ها از آیپد پروهای جدید امسال به صورت رسمی رونمایی کنند، منتظر بمانیم. اما با فرض ادامه روند استاندارد اپل برای توزیع محصولاتش، در ابتدا شاهد عرضه آیفون‌های جدید خواهیم بود.

به نظر شما آیپد پروهای امسال از زبان طراحی جدیدی برخوردار خواهند بود؟ لطفا نظرات و سوالات خود را در بخش دیدگاه‌ها با ما در میان بگذارید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید